19 Reacties
7 maanden geleden
Hier ook slechte slaper tot 10 maanden en sinds 1 week opeens een doorslaper! Zomaar uit het niets. Dus geen tips maar ik gun dit jullie ook zo!!
Wij zaten er ook zo doorheen… mijn gevoel zegt dat het vaste voedsel wat hij opeens veel meer nam heeft geholpen want eerst idd s nachts altijd flesjes en kwam niet zonder in slaap
7 maanden geleden
Mijn dochter is bijna 10 maanden en slaapt ook niet door. Haar laatste flesje waarmee ze naar bed gaat heb ik nu op 210 gebracht met 5 schepjes pap. En dat maakt dat ze niet meer zo makkelijk 2x wakker wordt en probeer in de nacht water te geven ipv een flesje waardoor ze pas tussen 5 en 7 weer een flesje krijgt. Het is maar iedere keer uitproberen en kijken wat werkt. Maar het put me goed uit de gebroken nachten.
7 maanden geleden
Wij hebben dat ook met onze zoon. Hij is ook bijna 10 maanden. De ene nacht word hij vaker wakker dan de andere nacht.
We zitten nu midden in sprong 7. Wilt niet slapen en is alleen maar aan het gillen.
Ik ben soms ten einde raad hopelijk houd het een keer op 🥴
7 maanden geleden
Hier trouwens sinds 1 echt week doorslapen en 29/6 geboren
Ervoor mini flesjes (we weten nog altijd niet of hij dit wel nodig had nog) en 4-5 x per nacht erheen voor een aan
Sinds we veel meer voeding geven en melk minimaal, sinds die z’n speen zelf in kan doen en sinds we 4 dagen gecontroleerd hebben laten huilen met een schema slaapt hij door
7 maanden geleden
Reactie op KIM19983
Wat slopend voor jullie!!
Misschien helpt het om zijn dag en nacht ritme ...
Dit werd hier juist absoluut afgeraden en eerst te werken aan wat betere slaapjes in het pikke donker overdag 🤭
7 maanden geleden
Hier ook nogsteeds onze dochter die niet wilt slapen nu 9,5 maand. Vannacht voor het eerst doorgeslapen in 9,5 maand. Gister opvang geweest daar sliep ze 4 uur totaal overdag. Dus wij dachten wordt weer drama. Nee hoor sliep hele nacht door voor het eerst. Vanochtend consultatiebureau geweest. Slapen doet slapen. Heb een baby die graag overal bij eilt zijn. Dus maar proberen dat ze genoeg slaap krijgt overdag en regelmatig op bed leggen. En hopen op meer goede nachten.
7 maanden geleden
Dit werd hier juist absoluut afgeraden en eerst te werken aan wat betere sl ...
Ow dat is raar. Wij moesten juist toen hij geboren werd van de kraamhulp juist het licht op de kamer overdag laten en als hij goed kon slapen het donker maken. En hier slaapt hij sinds 3/4 maanden al door. 🤷🏻♀️
7 maanden geleden
Reactie op KIM19983
Ow dat is raar. Wij moesten juist toen hij geboren werd van de kraamhulp ju ...
Ja hier ook. Ze sliep gewoon met de gordijnen open in het begin en nooit geen problemen met haar ritme gehad en slaapt prima door. Misschien is het anders als ze al wat ouder zijn?
7 maanden geleden
Ik voel je zo! Mijn dochter is vandaag 10 maanden en is sinds sprong 4 een draak wat slapen betreft.. ze sliep voorheen ook niet door hoor maar sliep ze in elk geval op haar eigen kamer. Nu moet ik elke avond met haar naar boven (m’n man accepteert ze gewoon niet) moet ik met haar in mijn bed in slaap helpen (met ritueel) zodra ze slaap leg ik haar over in het camping bedje naast mijn bed, soms lukt het soms word ze direct wakker! Nu net kon ik in elk geval voor mijn man koken, en lig ik terwijl ik dit typ met een meisje in mijn armen in mijn bed.. ik wacht geduldig tot mijn man komt met een bakje koffie en zo rond 10 uur ga ik slapen met een baby tussen ons in.. tegen de ochtend kan ik de speen 10x terug in de mondje doen om om 7 uur gewekt te worden! Ik houd met elke cel en vezel in mijn lichaam van haar maar man wat is dit intens!!! JULLIE ZIJN NIET ALLEEN! 🫶🏼🩷
7 maanden geleden
Onze dochter slaapt in het ledikant naast ons met het zijhekje eruit, als mega cosleeper. Ze slaapt tussen 21:00 en 22:00 en wordt tussen 1 en 2 wakker voor de eerste voeding en slaapt dan tussen ons in verder. Soms lukt het om haar weg te leggen, meestal niet. Tegenwoordig slaapt ze sochtends vaak wel nog een uurtje of 2 in haar bedje, vanaf een uur of 6. Ze wordt vaak rond 8 uur wakker voor de dag. Tussen 21:00 en 8 drinkt ze zo'n 3x. Op een goede nacht is dat het. Meestal wordt ze tussendoor ook nog een paar keer wakker. En als we slechte weken hebben zijn we iedere nacht een uur of 2 zoet, verdeelt over 2-3x wakker worden los van de voedingen. Ze slaapt dan alleen weer in als ik haar in de sling (soort draagzak) doe en met haar loop of op de yogabal heen en weer bounce. Gemiddeld slaap ik dus zo'n 4-6 uur op een nacht, in gebroken stukjes.
Het is pittig, heel pittig. En regelmatig voelt het alsof we wat verkeerd doen, omdat iedereen zegt: oh dat deed die van ons niet hoor.
Maar ik denk dat je hierin vooral je gevoel moet volgen en doen wat goed voelt. Vandaar dat ze ook deels bij ons tussenin slaapt. Het scheelt mij 10x extra uit bed gaan en zij slaapt er veel rustiger van.
Ik vind zelf de slaapcoaches via instagram 'liefdevaneenmoeder' en 'sleepwellcoach' heel fijn. Vooral de tweede echt wel wat aan gehad (ze heeft een digitale cursus inclusief fb groep met "lotgenoten" 🤭).
Heel veel sterkte weer vannacht, het wordt ooit echt beter, ik weet het zeker!
7 maanden geleden
Reactie op KIM19983
Ow dat is raar. Wij moesten juist toen hij geboren werd van de kraamhulp ju ...
Dat is als ze klein zijn en nog dag en nacht moeten onderscheiden inderdaad, op latere leeftijd (nu dus) niet meer.