12 Reacties
één maand geleden
Zo herkenbaar mijn. Zoo tje huilt vrij snel al 16 maanden lang en breekt me een beetje op ook overdag geen rust maar snachts ook niet ons huis is vrij gehoorig ,els op zolder of beneden op de bank hoor me zoontje dus even slapen als mijn partner er is is geen optie en slapen met oordopjes of waten doen zeer aan mijn oren
Het eten word hier ook slechter en hij doet veel dwingen ik probeer het te negeren maar door de slaap te kort van al die maanden merk ik dat ik sneller geïriteers ben
Als ik hem wat vraag is die oost Indisch doof
Gooit de hele dag blokjes door het huis zit overal aan waar die niet Aan mag zitten en komt partner thuis lange lange dag zwaar werk loopt die snel naar mijn partner en gaat klitten en huilen en dwingen zo vermoeid dit is al maanden zo sinds sprong 9 hopelijk stopt het snel
één maand geleden
Nou hier precies hetzelfde uit het niets veranderd. Ik herken m’n zoon niet meer 😅
Gooit z’n eten weg en als ik hem zelf wil voeden, blaast hij het weg of zijn de lippen dicht geknepen. Het doet mij echt wat als hij niet eet, want van binnen raak je zo teleurgesteld. Het is een fase, zolang ze maar goed vocht binnen krijgen.
Gooit zichzelf op de grond of iets uit de handen wanneer hij z’n zin niet krijgt (temperamentvol kind I think).
Wat ik zelf doe: iets wat niet mag dan mag het ook niet en ook niet iets vervangend geven. Als ik hem uitleg geef of rustig met hem praat, merk ik wel dat hij rustig wordt en snel weer gaat spelen of dansen.
Ik kom net deze website tegen, misschien zijn er tips die je kunt gebruiken. https://psychogoed.nl/temperamentvol-kind-kenmerken-kwaliteiten-opvoedtips/
één maand geleden
2 dagen chagrijnig geweest, en eet iets minder goed idd. Slapen gaat voor alsnog wel goed overdag en ‘s avonds/‘s nachts, maar ook hier gooit ze zichzelf ineens op de grond als iets niet lukt of mag 😂. Het is gelukkig heel snel over en we moeten er een beetje om gniffelen. Hoop dat het idd bij dit sprongetje hoort en niet dat dit al het begin is van de peuter puber fase, die begint vaak al rond de 1,5 jaar namelijk 🤭
één maand geleden
Hier ook hoor.. De eerste, ik denk 7 of 8 maanden, hebben we alle sprongetjes meegepakt. Daarna echt heel lang niks (behalve die 12/13 maanden slaapregressie een paar weken). Toen ook een paar maanden echt alles top en nu sprong 10... omg.
We moeten 's avonds weer gaan wandelen (gisteren in de regen) om haar in slaap te krijgen en daarna slapend overleggen. Iets anders werkt niet. Haar troosten lukt niet, dan wil ze naar beneden. Op de kamer bij haar blijven, lukt ook niet, dan komt ze aan het bedje staan huilen. In ons bed gaan liggen lukt ook niet, dan blijft ze wurmen en later naar bed doen, werkt ook niet.
Als ze eenmaal slaapt, gaat het meestal wel goed. Maximaal 1 x per nacht huilen en dan is ze wel snel getroost (speentje en klaar).
Ze is ook echt wat van slag door die klok (hoop echt dat we ooit van dat stomme Zomer-/wintertijd af gaan, vind het zelf ook altijd helemaal kut :p ).
Overdag gaat het meestal nog goed, behalve dat ze echt op de piek van de verlatinsangst zit. Ik kan niet eens naar de 1e verdieping lopen en ze gaat echt instant huilen en mama schreeuwen.
Ze heeft ook wel een fase dat ze weer meer met dingen (eten, blokken, etc.) gooit. Ik probeer daar zo min mogelijk aandacht aan te schenken, behalve als het onveilig is. Dan ga ik haar afleiden.
Maar goed, het valt niet mee zo...
25 dagen geleden
Ik herken precies je verhaal😂. Ik mag ook niet klagen over het slapen. Slaapt hetzelfde als voorheen maat derest jeeeeetjemina😂. Hele dag is hij hier aan het schreeuwen, boos zijn, gillen. Onze zoon at goed tot vorige week zaterdag ineens bijna helemaal niets meer zo raar! Hangt ook de hele dag als een koala aan mij en kan echt geen 1 stap weglopen want dan begint hij gelijk heeeeeel hard te huilen😅. Sinds afgelopen zondag eet hij weer redelijk normaal. Hij wilt alleen nog bijna niet in de kinderstoel zitten maar dat laat ik maar even zo. Blij te lezen dat het niet alleen bii mij zo is😅. Hij is ook echt vreselijk eenkennig ineens🤣. Succes! Haha
23 dagen geleden
Pfff wat een pittige sprong! Ons zoontje kan echt niet meer voor 2 minuten alleen spelen. Heel vermoeiend. Zodra ik nog maar recht sta gaat hij wenen 🥲 blij om te zien dat we niet de enige zijn!
21 dagen geleden
Reactie op AnoniemeMe
Pfff wat een pittige sprong! Ons zoontje kan echt niet meer voor 2 minuten ...
Dit ook inderdaad.. we doen nu erg veel buiten de deur. Op de een of andere manier lukt alleen spelen/vermaken dan wel. Maar thuis, ik hoef niet op de bank te gaan zitten als zij zelf in de woonkamer is. Binnen 3 seconden zit ze aan me vastgeplakt voor het komend uur 😅
21 dagen geleden
Op zoek naar herkenning zie ik jou bericht! Sinds afgelopen week zit mijn zoontje ook aan mij geplakt. Kan niet zelf spelen. Gooit eten en andere spullen op de grond. Zodra ik uit het zich ben, en hij is met papa beneden dan is er niets aan de hand en gaat meneer lekker spelen. Pfff haha
20 dagen geleden
Hier al 2 nachten op rij om 3.30 klaarwakker en pas 2 uur later in slaap vallen…