44 Reacties

9 maanden geleden

Heel herkenbaar...het lijkt wel of het ook langer kost om wakker te worden eruit te gaan en hem gerust te stellen. ik was zo toe aan iets meer slaap. hopelijk is deze sprong snel weer voorbij. Ik merk dat ik er ook machteloos/ moedeloos van kan worden op sommige momenten. Dan neem ik ook even iets langer de tijd om mezelf te herpakken voordat ik naar hem toe loop voor een speen/ fles of aai over zn bol.

9 maanden geleden

hier sprong 6 ook in de start blokken.. 🫣

9 maanden geleden

Of zou het toch de 8 maanden slaapregressie zijn? Want overdag is er (vooralsnog) niets aan de hand. Ach, het is maar een fase ;)

9 maanden geleden

Reactie op KarenO

Heel herkenbaar...het lijkt wel of het ook langer kost om wakker te worden ...
Ja ook herkenbaar. Al wacht ik soms ook een paar minuten in de hoop dat ie zelf stil wordt. Gebeurt helaas niet. :(

9 maanden geleden

Hier ook precies hetzelfde 🥲

9 maanden geleden

hier ook ineens een zeer wakkere baby, vooral overdag kan ze langere tijden wakker blijven. de drie dutjes ineens gereduceerd tot 2, waarvan de ochtenddut vaak erg kort is. Vraag me dan toch af waar die energie vandaan komt! Mis de lange slaapjes! 😅 Ook in de nacht ineens weer om 5 wakker voor een fles ipv 6/half 7. pffff ik herhaal de mantra HET IS EEN FASE! 😛

9 maanden geleden

Herkenbaar .. hier vanaf afgelopen zaterdag (sprong 6 hoort bij mij de 16de pas te beginnen ).. Afgelopen zaterdag van 10.00 tot 18.30 wakker geweest en op bed leggen als het lukt is het jammeren …. Gelukkig de nachten “nog” goed …. Probeer niet onaardig te zijn tegen je baby .. Die doet het niet express en maakt heel veel mee in deze periode . Straks kan die ineens weer wat meer vaardigheden en dat is hartstikke leuk . Zou niet fair zijn als de weg ernaar toe er niet mag zijn … Als ik merk dat ik me geduld verlies in mijn hoofd dan haal ik diep adem en probeer hier dan aan te denken … ❤️

9 maanden geleden

lijkt me eerder een slaapregressie. Sprongen zijn echt onzin en niet wetenschappelijk bewezen.

9 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Herkenbaar .. hier vanaf afgelopen zaterdag (sprong 6 hoort bij mij de 16de ...
serieus de 16e? want je kindje weet ook welke datum het is?🤭😉

9 maanden geleden

lijkt me eerder een slaapregressie. Sprongen zijn echt onzin en niet wetens ...
Is slaapregressie wel wetenschappelijk bewezen?

9 maanden geleden

serieus de 16e? want je kindje weet ook welke datum het is?🤭😉
Hahah ja ik verzin het niet dat doet die app 😂

9 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Hahah ja ik verzin het niet dat doet die app 😂
Lekker verwijderen die app. Het is al lang al bekend dat sprongen onzin zijn en achterhaald. Geeft ook een stuk meer rust als je je niet vastklampt aan een agenda met sprongen erin

9 maanden geleden

Lekker verwijderen die app. Het is al lang al bekend dat sprongen onzin zij ...
hou eens op hiermee! elke keer als het over een sprong gaat moet er wel weer commentaar gegeven worden over dat de app niks waard is of dat de sprongen een grote leugen zijn.. tot nu toe is elke sprong hier nog keiharde waarheid geweest, en nee de app is geen bijbel. ze gaan niet ineens op de 16e kruipen omdat de app dat zegt, maar het geeft (mij iig) wel wat hou vast en interessante informatie. als je de sprongen onzin of achterhaald vind is echt ook oke! maar waarom dan reageren op een topic waar mensen wel waarde hechten aan de (zogenaamde) sprongen.?

9 maanden geleden

Nou ik doe dat echt nooit … ik heb nooit iets gemerkt van die sprongetjes en kijk bijna nooit in die app maar zag het voorbij komen …. Als ik bij me ouders begin over een sprongetje dan zitten ze me aan te kijken alsof ze water zien branden. ..🤣

9 maanden geleden

hier is vooral het verschonen/omkleden een strijd geworden.. hij gaat tekeer alsof je hem zn beide benen breekt.. terwijl je alleen de drukknoopjes van de romper aan t dicht doen bent😂🫣 arme jongen! hoop dat t snel weer rustig wordt.. voor ons beide🤓

9 maanden geleden

Denk toch geen sprong hier want overdag gewoon super blij en vrolijk. Alleen tijdens slapen af en toe dramatisch en dus wel veel vaker wakker.

9 maanden geleden

Reactie op 00me00

hier is vooral het verschonen/omkleden een strijd geworden.. hij gaat tekee ...
Haha dit is ook zooo herkenbaar. Wil alleen nog maar op zijn buik liggen bij het verschonen. Ik leid hem af met speelgoed.

9 maanden geleden

Reactie op Sesammie

Haha dit is ook zooo herkenbaar. Wil alleen nog maar op zijn buik liggen bi ...
dat zou de moeite waard kunnen zijn om te proberen idd😁

9 maanden geleden

Als iemand daar in de chaos van het hebben van een kind enige houvast aan ondervindt, maakt het toch geen bal uit of het wel of niet bewezen is? Het fenomeen ‘slaapregressie’ is ook niet eenduidig wetenschappelijk bewezen, maar wel fijn om je een klein beetje richting te geven in alle ontwikkelingen die je kind vroeg of laat doormaakt.

9 maanden geleden

Hier is sprong 6 iig keihard aan!😅.. vandaag ene moment keihard brommen, een half uur later het meest gezellige kind ooit!.. Neerleggen op commode gaat tegenwoordig gepaard met een woest trappelende baby. En ben vanavond al zeker weer een x of 5 terug gelopen voor een speentje en een aai over zn bol.. terwijl menneer normaal gesproken duimt en geen geluid meer geeft tot de volgende ochtend..🙄 Morgen weer een betere dag🤞