11 Reacties

één maand geleden

Wij hebben cold turkey gedaan... na 2 dagen geen probleem meer! Was even flink huilen bij alle slaapjes maar nu zooo chill! Echt blij mee

één maand geleden

Hier ook cold turkey, had paar nachten wat moeite met inslapen, maar hij mist m nu ook niet meer 🥳

één maand geleden

Wij zijn met 8 maanden cold turkey gestopt. Paar moeilijke middagdutje, nachtjes. Maar vanaf toen prima. Zelfs gaan doorslapen. Erg blij met de keuze al was het toen wel ern tweestrijd ;)

één maand geleden

Hier ook cold turkey met 8/9 maanden, was even een paar nachten onrustig maar sliep daarna weer als vanouds ☺️

één maand geleden

Reactie op Felimba

Hier ook cold turkey met 8/9 maanden, was even een paar nachten onrustig ma ...
Hoeveel dagen ongeveer? En wat deed je bij het tussendoor wakker worden/huilen?

één maand geleden

Ik wilde onze zoon de speen ook afnemen. Maar volgensmij heeft ie hem gewoon nog nodig. Heb altijd geroepen “mijn zoon gaat niet als die 2 is nog met zo’n raar ding in z’n mond lopen” maar heb nu zoiets , laat gaan laat gaan. Hij slaapt goed en eij ook en daar wil ik niet op inleveren. Dan maar met speen in als die 2 is. Zodra die dingen gaat snappen wil ik hem eigenlijk in de tuin begraven en dat er dan iets uit de grond groeit in de vorm van een snoep lollie ofzo. Mooi afscheid van z’n tut.😂😂

één maand geleden

Ik heb ooit ergens gelezen dat je of het beste kan stoppen met speen met 6 maanden en anders wachten tot 2,5 jaar omdat ze er een emotionele band mee opbouwen.

één maand geleden

Hier dezelfde situatie en vandaag bij cb besproken. Gaven aan dat de kans groot is dat hij dan gaat duimen bij het in slaap vallen en dat is veel moeilijker af te leren. Aangezien ons zoontje m alleen nodig heeft om in slaap te komen (trekt m als hij slaapt er direct uit), zijn de nadelige effecten klein. Volgens het cb kun je dan beter stoppen als je het kan uitleggen en ze het zelf begrijpen.

VRIEND

één maand geleden

Je kan ook kiezen om bibs speen te vervangen door een speen die minder slecht is. Heb ik bij mn oudste ook gedaan, Kruidvat eigen merk dental speen gekocht. Die zijn door de vorm minder slecht voor de stand het gebit, en van Kruidvat waren ze best zacht. Toen mn dochter 2 jaar werd begon ze erop te kauwen en kwam en een scheutje in. Toen nog 1x een nieuwe gegeven en uitgelegd dat als ze die ook kapot zou maken we geen spenen meer hadden. Binnen 3 dagen was ie stuk. Ze heeft toen 2 nachten erom gevraagd en toen was ze er vanaf. Is ook niet gaan duimen. Jongste dochter begon met speen maar door 3 lange ziekenhuisopnames en constant op die speen zuigen (ze mocht vanwege herstel buikoperatie niet drinken), ging ze echt kokhalzen van die speen toen ze beter was. Dus die pakte toen haar duim. Na ja, moet maar ff zien hoe we dat kunnen afleren in de toekomst. Succes!

één maand geleden

Reactie op Chris321

Je kan ook kiezen om bibs speen te vervangen door een speen die minder slec ...
Bibs heeft tegenwoordig ook dental spenen. Die hebben wij al vanaf het begin. Maar die zou je dus ook kunnen proberen, ziet er verder dan nog precies het zelfde uit

één maand geleden

Reactie op Chris321

Je kan ook kiezen om bibs speen te vervangen door een speen die minder slec ...
Ik heb dit geprobeerd maar mijn dochter neemt alleen de standaard bibs en niet de dental helaas. Ze weigert het gewoon en blijft huilen tot ze haar oude speen terug krijgt 😢