61 Reacties
5 maanden geleden
Hier gaat 't overdag ietsjes moeilijker, doet langer over in slaap vallen,wilt soms een dutje overslaan, gelukkig hebben we hier de regel, niet uit je bed voordat je een slaapje gedaan hebt, en dat weet hij heel goed dus uiteindelijk gaat hij lekker slapen.
Zit er genoeg wakkertijd voor de avondbedtijd, 4u ongeveer?
Denk, hoe vervelend ook dat t een kwestie is van doorzettten
5 maanden geleden
Hier ook, maar begon al met 11 maanden. Lijkt nu wel op zn einde te zijn, er zitten al betere dagen tussen. Ik denk gewoon een kwestie wat geduld hebben, gaat vanzelf weer over.
5 maanden geleden
Hier ook, vreselijk. Maaaar hier is de oplossing na lang zoeken gevonden😅 ik doe haar nu terug naar 1 dutje. Bij 1 dutje valt ze om 7 uur zo in slaap. Bij 2 is ze pas om 9 uur moe genoeg. Voor het slapen nog lekker een fles en laterrr😂😂😂
5 maanden geleden
Reactie op MWK1993
Huilen of echt krijsen? Hier is het soms echt krijsen. Bij een gewoon huilt ...
Afwisselend huilen/krijsen. Maar gaan er bij beide niet naar toe omdat we weten dat er niks is. Wanneer hij ziek is oid of last van tanden dan troosten we natuurlijk wel, maar ook dan blijft hij in bed en troosten we hem in zijn bedje.
5 maanden geleden
Reactie op MWK1993
Ik vind dat dus heel moeilijk.. ik denk op dat moment; ze heeft ons even no ...
Snap ik. Ik vind het ook wel erg lastig. Maar ik weet dat ik hem niet help als ik er naar toe ga. Op dat moment word hij wel rustig maat als ik of mijn man daarna weer wegga gaat hij nog harder krijsen en gaat helemaal niet meer slapen. Wat zorgt voor oververmoeidheid en dat vind ik nog zieliger.
Maar je moet vooral doen wat voor jou goed voelt!
5 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Afwisselend huilen/krijsen. Maar gaan er bij beide niet naar toe omdat we w ...
Geen fysieke pijn betekent toch niet dat er niks is? Voor het zelfde geldt honger, nachtmerrie, bang, alleen...
Ik denk ook, ze heeft ons even nodig, ze roepen niet voor niks. En als je niet gaat dan worden ze idd vanzelf stil, omdat ze niet blijven roepen. Maar dat betekent niet dat hetgeen waar ze last van hebben voor bij is toch...?
Als je verdriet hebt, en je moet huilen. Maar niemand komt je troosten, dan zijn de tranen na een half uur ook wel op. Maar het verdriet is mogelijk nog even erg als je geen knuffel hebt gehad.
Dit vind ik een heel duidelijk filmpje erover.
https://www.linkedin.com/posts/dan-wuori-4168a2134_earlychildhood-earlyyears-parenting-ugcPost-7196839489493782529-JKvo?utm_source=share&utm_medium=member_android
5 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Geen fysieke pijn betekent toch niet dat er niks is? Voor het zelfde geldt ...
Bedankt voor je info maar ik kan hier echt niets mee en doe er ook niks mee.. Al vele discussies hier over gehad en veel meningen gehoord over onze aanpak.
Het is ons kind, wij weten wat het beste voor hem werkt en niemand anders die dit beter weet.
En je mag erop vertrouwen dat iedere ouder het beste doet voor zijn of haar kindje.
Wij zijn er voor hem en dat weet hij heel erg goed. Hij heeft vaker van deze fases en ook heel veel fases dat hij wel zonder huilen gaat slapen.
Wat ik eerder al zei; we zijn vaker naar hem toe gegaan en hebben hem toen getroost en hij is toen helemaal niet meer gaan slapen en was daarna helemaal oververmoeid..
Het werkt voor hem niet. Ieder kind is anders.
En we hebben een mega blij en tevreden kind, dus ik geloof wel dat we het goed doen!😊
5 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Afwisselend huilen/krijsen. Maar gaan er bij beide niet naar toe omdat we w ...
Vind het erg zielig 😞