61 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Moesje3
Wordt je echt aangevallen? Of voelt fat zo omdat iemand een andere visie de ...
Ik zeg dat het zo voelt. Omdat altijd als ik iets zeg dat wij onze kleine in sommige gevallen laten huilen heel veel mensen op dit forum daar fel op reageren met dat het zo slecht is, schadelijke gevolgen enz enz.
Natuurlijk vind ik het niet makkelijk en het is voor ons zoontje ook niet makkelijk maar wel de beste keus uiteindelijk voor hem dat weten wij.
Wij zijn er voor hem, maar nogmaals je gaat mij niet van gedachten veranderen en dit is het beste voor ons zoontje hoe moeilijk ook je dat blijkbaar vind te accepteren.
In onze ogen zijn er geen andere oplossingen. Wij hebben al zoveel geprobeerd.
Hij slaapt niet bij ons in bed
Hij slaapt ook niet als wij bij hem blijven( is hij ook niet gewend)
Als wij hem uit bed halen en daarna weer in bed raakt hij totaal oververmoeid en huilt tie nog langer.
Ik hoop ook voor ons alle 3 dat het gauw beter gaat.
4 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Ik heb altijd heel erg het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen omdat wij ' ...
Ik ben het helemaal met je eens! Iedereen zegt je dan ineens wat je moet doen en hoeveel schade het wel niet oplevert.. ik denk juist andersom van mijn god.. er komen allemaal scheidingen want die ouders slapen 10 jaar lang met hun kinderen in bed en zijn geen partners meer. Plus van die kinderen worden dat die krijsen in restaurants omdat ze gewend zijn altijd hun zin te krijgen. Maar goed, dat zeg ik nooit, want niemand zit op mijn ongevraagde mening te wachten, net als jij niet op die van hen..
4 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Ik ben het helemaal met je eens! Iedereen zegt je dan ineens wat je moet do ...
Ja wij (partner en ik) zouden veel liever samen slapen en vrijen nadat ons kind huilend, zelfs wellicht krijsend in slaap is gevallen 👍🏻
Not
Ieder voor zich hoor, maar dit soort opmerkingen gaan ook weer helemaal nergens over.
4 maanden geleden
Ja wij (partner en ik) zouden veel liever samen slapen en vrijen nadat ons ...
Tja, zwart of wit zie jij het blijkbaar... volgens mij zijn er een heleboel tussenwegen, maar goed.. mij maakt het verder echt geen ster uit hoe anderen doen, moet iedereen helemaal zelf weten :).
4 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Tja, zwart of wit zie jij het blijkbaar... volgens mij zijn er een heleboel ...
Neuh, iedereen moet het zelf weten. Ikzelf kan niet tegen verdrietige kindjes, sinds ik zelf mama ben, voorheen vond ik ze irritant en nu zielig 😅
Wij liggen naast hem tot die slaapt nu & verkassen dan naar ons eigen bed. Gaat prima zo.
4 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Fijn dat dat voor jullie primaa werkt als je naast je kindje gaat liggen. M ...
OKÉ. Dat is VERVELEND.
4 maanden geleden
Gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom voel je de behoefte om zo fel op deze kwestie te reageren? Het is toch aan haar hoe zij als moeder denkt om de juiste keuzes voor haar kind te maken? Prima als je haar erop wijst hoe het ook anders kan, maar ze geeft duidelijk aan dit te weten en een keuze te maken die bij haar past. Ook geeft ze aan dat ze zich vaak aangevallen voelt in deze. Het lijkt me niet dat je wilt dat ze een momshaming gevoel krijgt of voelt dat ze het niet goed doet? Maar dit is duidelijk wel het gevoel dat je haar geeft. Waarom ga je er steeds zo fel op door dan?
4 maanden geleden
Kom op. Je blijft maar doorgaan zeg..
Het is nu wel een keertje klaar toch?
Ik heb al heel veel keren aangegeven wat werkt voor ons en wat niet werkt.
Jij gaat daarin niks kunnen veranderen. Dus nu mag je wel stoppen en je moet het accepteren.
Je geeft me een gevoel alsof ik het niet goed doe als moeder als je zo door blijft gaan. Niet wat we willen lijkt me.
4 maanden geleden
Reactie op ebast
Gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom voel je de behoefte om zo fel op deze k ...
Onder andere omdat een bericht sturen over dat mensen uit elkaar gaan door het niet samen slapen complete onzin is ook en ik vind dat enorme “relatie - shaming”.
4 maanden geleden
Onder andere omdat een bericht sturen over dat mensen uit elkaar gaan door ...
Oké, kan ik begrijpen. Misschien had je dat moeten aangeven, dat je die opmerking niet prettig vond? En het daarbij laten? Je punt inhoudelijk is inmiddels gemaakt, dus heeft geen zin om er op door te blijven gaan.
4 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Tja, zwart of wit zie jij het blijkbaar... volgens mij zijn er een heleboel ...
Als er zoveel tussenwegen zijn, waarom benoem jij dan de relatie tussen 'niet laten huilen ' en 'verwende kinderen/ krijsen in restaurant '? Dan heb je het zelf niet begrepen wat voor een positief effect nabijheid, veiligheid en conregulatie heeft.
Want ja , een weerloos kind die maar 1 communicatiemiddel kind troosten zorgt voor verwende kinderen. Zo achterhaald.
4 maanden geleden
Ook hier is de slaap regressie bezig gelijk tijdig met een sprong en 3 tanden afgelopen nacht is hij 8x wakker geworden ben heel erg moe en mijn man ook wel gaan net als bij de vorige keer maar om ste beurt slapen hij een paar uur en ik ook deze is best pittig overstappen naar 1 slaapje is hij niet klaar voor hij slaapt sochtends nog 30 minuten en smiddags 2 uur
Hopelijk word het snel wat minder zijn Nu 14 dagen bezig
4 maanden geleden
Reactie op Juni Baby
Hier heeft het ongeveer 6 weken geduurd 😅 Inmiddels is hij bijna 13 maande ...
Hier duurt het nu ook 3,5 week. We helpen elkaar door om en om met hem te slapen, in ons bed of naast hem. Slapen we alle 3 tenminste goed.
4 maanden geleden
Reactie op Juni Baby
Hier heeft het ongeveer 6 weken geduurd 😅 Inmiddels is hij bijna 13 maande ...
Licht aan het einde van de tunnel!!
4 maanden geleden
Eigenlijk niet. Volgens mij was het hier puur een stuk verlatingsangst waardoor hij meer nabijheid vroeg. Bij het naar bed gaan hebben we de slaaproutine aangehouden en zijn we wel gewoon weggelopen als hij begon te huilen. Als het 5 minuten aanhield weer terug om nabijheid te bieden. Vaak wel tot hij sliep omdat hij anders continue ging staan in bed en steeds harder ging huilen. Snachts zijn we een paar keer naast hem gaan liggen omdat hij zich er maar niet aan over wilde geven. Maar zijn we zodra hij sliep wel weer naar ons eigen bed gegaan. Nu hij hierdoor heen is vind hij het prima als we de kamer uitlopen en gaat hij na even draaien in bed lekker slapen.