16 Reacties

5 maanden geleden

Volg mee.

5 maanden geleden

Herkenbaar, ik ben een studie gestart tijdens de zwangerschap maar de eerste paar maanden na de bevalling in de ijskast gezet 😅 . binnenkort gaat hij 2 dagen naar de opvang en kan ik het weer oppakken en in de avond als ik er zin/energie voor heb. Maar…. Het babygeluk gaat boven alles, dat gaat voor alles. Deze mooi eerste jaren komen nooit meer terug en werken/studeren kan altijd nog

5 maanden geleden

Ik denk dat het er vanaf hangt hoeveel je daarnaast werkt. Ik heb afgelopen jaar mijn Master afgerond met onze kleine man erbij, maar werkte toen tijdelijk 16 uur per weel en 8 uur studietijd en dan af en toe nog een avondje. Nu ik de Master heb gehaald werk ik weer 24 uur, dus merk weinig verschil qua studie/werkbelasting

5 maanden geleden

Hé mama, ik heb zelf mijn hbo gehaald in 4,5 jaar en 2 kindjes gekregen naast 32 uur werken. Ik had altijd vaste avonden dat ik aan school werkte, op de dinsdag en donderdagavond. Vrijdag ging ik naar school. Ik week hier niet vanaf zodat ik me geen burnout werkte en heb een half jaar langer over m'n studie gedaan om mezelf tijd te gunnen. Ik zeg, gewoon doen en dan fix je het. Zelf ga ik volgend jaar aan m'n master beginnen! 💪 powermama!

5 maanden geleden

Oh poh, ik heb de deadline van mn master scriptie niet gehaald vorig jaar omdat rond dezelfde tijd ging bevallen. Heb mezelf een jaar extra gegeven naast 32 uur werken (na verlof natuurlijk) en ben nu aan het bikkelen. Ik vond die hele master een makkie, maar die scriptie mag wat mij betreft verboden worden haha. Vond het erg pittig om in de avonduren/weekenden tijd vrij te maken. Maarr: ik ken dat leergierige wel, op gegeven moment wil je je hersenen ook ergens anders voor aan het werk zetten. Op zich zou je natuurlijk ‘gewoon’ langer kunnen doen over de master, het is maar net hoe je het zelf plant. Neem vooral ook even contact op met de studieadviseur, die kan ook echt wel helpen doordat ze potjes/uitzonderingen voor vertraging en dergelijke weten!

5 maanden geleden

Reactie op nynk91

Oh poh, ik heb de deadline van mn master scriptie niet gehaald vorig jaar o ...
Succes nog even met je scriptie. Ik heb inderdaad contact gehad met de school en dat is inderdaad een optie. Wat het ook nog wel lastig maakt. Het hbo was soms al bikkelen. Hoe zwaar zou de master dan zijn? Dit is echter pas iets waar je achterkomt als je het probeert.

5 maanden geleden

Reactie op MiekjeS88

Hé mama, ik heb zelf mijn hbo gehaald in 4,5 jaar en 2 kindjes gekregen naa ...
Wat knap! Gefeliciteerd en dapper dat je aan je master gaat beginnen. Blijf je dan ook 32 uur werken?

5 maanden geleden

Reactie op JAIS93

Ik denk dat het er vanaf hangt hoeveel je daarnaast werkt. Ik heb afgelopen ...
Ik werk nu 3,5 dag. Ik ga wel terug in uren. Dit doe ik bewust, omdat het best aanpoten was met een studie ernaast. Ik zou dan 2,5 dag werken en een studiedag hebben. Maar herken wel wat je zegt over studie- en werkbelasting. Hoelang heb je over de opleiding gedaan?

5 maanden geleden

Reactie op Evexxxx

Herkenbaar, ik ben een studie gestart tijdens de zwangerschap maar de eerst ...
Helemaal waar!! Dapper dat je weer gaat starten. Heel veel succes 🍀

5 maanden geleden

Reactie op Zm99

Ik werk nu 3,5 dag. Ik ga wel terug in uren. Dit doe ik bewust, omdat het b ...
Ik raakte zwanger toen ik net het eerste jaar van m'n master had afgerond. Dus moest alleen m'n stage en thesis nog. Daarvan heb ik de helft tijdens zwangerschap gedaan en 10 weken na de geboorte het weer opgepakt. Uiteindelijk ipv 3 jaar, 3.5 jaar overgedaan. Het enige wat ik nu heel fijn vind is dat ik niet meer de hele tijd het gevoel heb dat ik wat moet doen, omdat je altijd 'werk' hebt liggen. Maar verder was het goed te combineren wat mij betreft.

5 maanden geleden

Wat knap van jullie dames!! 💪🏼💜

5 maanden geleden

Stel je wilt langer doen over je master, betaal je dan ook die langstudeer boete?

5 maanden geleden

Reactie op HetSteenbokje

Stel je wilt langer doen over je master, betaal je dan ook die langstudeer ...
Ik heb begrepen dat dit wordt ingevoerd per studiejaar 2026-2027

5 maanden geleden

Misschien kan je naar de studielast kijken en bedenken of je dat goed kan combineren? Ik volg nu een opleiding met een studielast van 4 uur huiswerk en 3 uur (digitaal)les per week, voor 9 maanden. Dit kan ik combineren, ik heb er nog energie voor over naast mn 32 urige werkweek maar ik had ook niet veel meer studielast gewild, vind het ook fijn om nog tijd over te hebben voor andere dingen om te ontspannen. Ook daarin kan je denk ik alleen zelf een afweging maken. Succes!!

4 maanden geleden

Update: ik heb toch gekozen om toch de master te gaan volgen. Mijn werkgever is op de hoogte en gaat meedenken om extra werkdruk te voorkomen. Iedereen bedankt voor het meedenken.

4 maanden geleden

Reactie op Zm99

Update: ik heb toch gekozen om toch de master te gaan volgen. Mijn werkgeve ...
Wat goed, heel veel succes! Powermama!