4 Reacties
7 maanden geleden
Rond 8 maanden zit weer een slaapregressie maar dat valt bij jouw kindje misschien iets later?
Onze zoon is ook 9 maanden en we werken nu met een fijn ritme.
06.00 uur wakker
08.30 uur naar bed
Meestal slaapt hij rond 08.45 uur.
10.15 uur wakker
Tussen 12.30 en 13.00 weer naar bed.
Meestal slaapt hij dan een uur, soms anderhalf. We halen hem er altijd na 14.30 uur uit zodat hij moe genoeg is voor de nacht.
Hij gaat om 18.30 uur slapen. Wellicht helpt dit iets?
7 maanden geleden
Hij zit waarschijnlijk in een sprong of regressie.. je doet niks verkeerd. Kindjes hun ritme veranderen nou eenmaal. Ze worden ouder, klok verandert, ze gaan meer willen zien/horen/meemaken. Alle patronen veranderen.. laat het los. Probeer (als je een ritme belangrijk vind) consequent te zijn in iig het eerste en laatste slaapje. Thuis blijven omdat hij nergens anders slaapt zal de situatie niet verbeteren. Hij zal moeten wennen aan de nieuwe prikkels en daar zijn slaap uit kunnen halen. Ritme is goed, maar heel strak werkt averechts. Mijn kleine doet 3 slaapjes, soms 3x 2 uur, soms 3x 1 uur en some 3x een half uur. Ik hou wel het naar bed gaan (tijden) ongeveer hetzelfde aan.. maar laat hem niet 2 uur liggen omdat hij ooit dat ritme had.. het is afwegen, bekijken, beoordelen, observeren, oriënteren, bijschaven, leren, ontwikkelen.. komt wel goed 🙏🏽
7 maanden geleden
Reactie op NFN33
Rond 8 maanden zit weer een slaapregressie maar dat valt bij jouw kindje mi ...
Helaas kan hij na het laatste slaapje max 2 a 3 uur wakker zijn
7 maanden geleden
Hi, ik zie niks geks hoor. Hij slaapt als tie moe is, en wordt wakker als tie niet meer moe is. Baby's hebben nou eenmaal geen vast schema exact hetzelfde elke dag. Gewoon go with the flow en hij zal vanzelf weer rustiger worden qua slapen als de slaapregressie voorbij is. Zou er zeker gewoon mee op pad gaan. Als hij indrukken heeft opgedaan slaapt tie misschien dieper. En stoppen met bijhouden? Dat kost je veel energie en bedenk wat het voordeel er nu nog van is??? Je maakt je nu alleen nog maar druk .