5 Reacties

6 maanden geleden

Wij nu 2x met auto op vakantie geweest en wij hielden hetzelfde ritme aan. Maar niet perse heel bewust, het liep gewoon zo omdat onze baby (laatste x 10 mnd) zelf precies in slaap viel op zn normale tijden en ook ongeveer even lang. Wij gingen in elk geval vroeg in de ochtend rijden en pauzeerden rond fruittijd. Daarna even spelen en bewegen, toen rijden tot de lunch en even wat langere pauze met wat bewegen om uiteindelijk rond middagdutje weer te gaan rijden en dan een lange ruk :)

6 maanden geleden

Voor het dutje een lange pauze houden waar ze even de energie kwijt kunnen en dan rond het dutje weer gaan rijden zodat je kindje hopelijk lang slaapt. Wij hebben ongeveer dezelfde tijden aangehouden, maar ik merk dat ze meestal wel vaker slapen in de auto als we een hele dag onderweg zijn.

6 maanden geleden

Wij zijn nu op vakantie en zijn rond 3 uur in de nacht gaan rijden zodat onze kleine nog lekker ging slapen. We maakte voor de dutjes overdag een stop zodat hij even lekker kon spelen en bewegen. Hij sliep wel iets vaker in de auto en we hebben ook gewoon gekeken wat hij nodig had. Onze zoon vond iets van speelgoed of soms een maisstengel ook wel even fijn om bezig te zijn. Fijne vakantie!

5 maanden geleden

Kindje goed uit de zon houden onderweg, luchtige kleding aan als t warm is. Mijn kindje zweet snel in die autostoel dus ik neem extra setje mee om bij stoppen om te wisselen en dan kan t natte setje weer ff drogen op de koffer in de achterbak etc. Ik heb voor de zekerheid ook extra autostoel hoes mee, voor t geval er ongelukje gebeurt. Elke 2 a 3 uur stoppen voor goede pauze, verschonen, laten drinken en bewegen (tenzij ze slapen, dan lekker doorgassen). Als je kindje wil spelen, lekker ernaast gaan zitten met speelgoed, boekjes etc achterin. Muziekje aan vinden ze vaak ook leuk of luisterverhaaltjes als ze wat groter zijn. Weet niet hoeveel km je op een dag wil gaan rijden? Met mn oudste dochter konden we wel 1000km op een dag doen, die vind t heerlijk in de auto maar met deze baby weet ik het niet zo goed en hebben we 3x 500km gepland en dan 2x 2 overnachtingen totdat we op de eindbestemming zijn. Dat vinden we wel relaxed. Hele fijne vakantie!!

5 maanden geleden

Wij gaan over 1,5 week en gaan ‘‘s nachts rijden. Idee is om 00:00 te gaan rijden en komen dan in de ochtend aan. Op de overnachtingsaccomendatie kunnen we vroeg inchecken dus zijn dutje van de middag doen we op de hotel kamer. De hele nacht rijden lijkt misschien pittig maar we doen dit vaker met bijvoorbeeld wintersport. Er is vaak geen file, rustiger op de weg en kunnen iets langer doorrijden ‘‘s nachts. En in de middag slapen we ff kort mee en ‘s avonds vroeg op bed met de kleine