26 Reacties
4 maanden geleden
Ik zou dat ook niet een heel prettig idee vinden. Maar ik denk dat ik de bedtijd wat zou proberen te verschuiven en dan rond 19:00 nog samen met de kleine in de wagen of in de draagzak een rondje en dan de bed routine en daarna bij de tent blijven. Dan kun je toch nog ff je benen strekken na het eten en hoef je de kleine niet alleen te laten.
4 maanden geleden
Wij hadden een babyfoon op de tablet en telefoon (via WiFi, prima beeld en geluid) en zaten ook gewoon een paar tenten verderop of gingen badmintonnen voor de tent. Ik ben ook een keer snel naar de wc gelopen toen m'n man er niet was (was even niet anders). Maar echt een rondje lopen/het veld af voelde voor mij niet fijn. Overigens duurde het wel een paar avonden voordat ik dat "durfde", pas toen ik merkte dat ze prima sliep gingen we wat verder.
4 maanden geleden
Bij de tent een spelletje
Om en om de hort op
Met de kleine een late wandeling
Alleen laten vind ik echt een nee :(
4 maanden geleden
Ik zou even kijken of je misschien mensen in je buurt hebt staan die je kunt vertrouwen. Wij gaven de babyfoon dan aan wat oudere mensen die altijd bij hun caravan bleven in de avond. Met ons telefoonnummer en we gingen nooit ver, maar wel even een 'vrij' gevoel. Ik hoop dat je zoiets kunt vinden! En anders met de babyfoon in de hand een klein rondje?
4 maanden geleden
Wij hebben nu tijdens twee vakanties wel soms onze dochter alleen gelaten tijdens haar slaapjes. We videobelden elkaar dan via whatsapp. De ene telefoon op de babyfoon gericht en de ander namen we mee met volume maximaal.
De eerste keren vond ik het lastig, maar ik merkte ook dat het ons een vrijheid gaf. Nu moet ik er wel bij zeggen; tijdens beide vakanties was het zwembad heel dichtbij. Te ver voor de verbinding met de babyfoon, maar we konden wel binnen een minuut bij haar zijn.
We bleven wel bij haar tot ze sliep en ze slaapt over het algemeen goed door.
En anders gezellig een spelletje doen ofzo, ook leuk!
4 maanden geleden
Waarom verschuif je de slaaptijden niet gewoon? Heb ik met beide kinderen altijd gedaan. Lekker om 20.00 uur nog uit eten en laat naar bed en waar nodig extra slapen overdag. Overdag kan je nog lekker in de zon liggen met een boek, s'avonds wil je gewoon lekker op pad. In NL zijn de slaaptijden zo weer in het oude ritme
4 maanden geleden
Wij gingen ook om en om. Zaten zelf in de voortent savonds (caravan). Voelde voor ons echt niet goed om alleen te laten. Qua veiligheid maar ook een nieuwe omgeving en geluiden waar ze wakker van zou kunnen schrikken.
Ons dochtertje ging wel pas tussen 20:00 en 21:00 naar bed. Dus na het eten gezellig met elkaar een rondje wandelen, dochtertje op bed en dan nog even een spelletje/boekje lezen oid bij de tent.
4 maanden geleden
Het ligt wat ons betreft een beetje wat soort camping en of het in NL of niet is..
Op een kleine, NL camping zou ik het wel doen. Met de babyfoon3G app. Dan kan je kijken en luisteren.
In onze situatie is dan de caravandeur op slot en de voortent dicht. Ver gaan we nooit.
Maar toen onze middelste nog dutjes deed gingen wij wel zwemmen. Dat was zo dichtbij en meerdere oudjes op het veldje/ naast ons. En NL camping.
In buitenland zou ik het minder snel doen
4 maanden geleden
Ons kindje gaat altijd al later naar bed (echt een avondmens) en we gingen naar Griekenland op vakantie, waar de klok 1 uur later was. Omdat ze daar ook 1 uur later eten, hadden we besloten in het Nederlandse ritme te blijven met haar.
Ze ging dus lokale tijd rond 21:00 meestal naar bed. Wij bleven dan 1-2 uurtjes chillen bij het appartement en gingen toen ook naar bed haha.
4 maanden geleden
Ik zou mijn kind never NOOIT alleen laten, maar dat is je eigen keuze. Hoe ik het op vakantie regel is dat ik haar toch een 2e dutje aanbiedt rond 5/6 uur en dan blijft ze op tot 22.00 ongeveer. Als ik terug ben van vakantie, pak ik haar oude ritme weer op dus 19.00/20.00 naar bed.
4 maanden geleden
Reactie op Moesje3
Het ligt wat ons betreft een beetje wat soort camping en of het in NL of ni ...
Ik vraag me wat nou het verschil is tussen een NLse camping (waar je je kind wel durft alleen te laten) en niet bij een buitenlandse camping. Je kind kan hier in NL ook ontvoerd worden🤔🙄.
4 maanden geleden
Even omschakelen is het he! Wij hebben dat ook ervaren 2 weken geleden.
Voor ons voelde het niet goed om haar alleen te laten. Wij gingen dus voor het eten nog even wat actiefs doen met haar. Na het eten dan een blokje om en toen we haar op bed hadden gelegd gingen we zelf lekker op ons balkon eten en spelletjes spelen (wij hadden een appartementje).
Het was natuurlijk anders dan normaal maar ook heerlijk! Een beetje tot rust komen😂🥰