Hoi,
Ik heb een zoontje van 10 maanden. Hij is een redelijk goede slaper. Doet goede dutjes overdag en wordt 's nachts zelden wakker alleen heeft hij heel vaak last van een valse start van de nacht. Hij wordt dan tussen bedtijd (19u) en 23u één of meerdere keren wakker. Meestal moet ik dan even naar hem toe en sshhht zeggen en slaapt snel weer verder. Het gaat vaak enkele weken goed en dan weer enkele weken slecht. Iemand de gouden tip?
We houden ons ongeveer aan het 2/3/4 schema.
Mijn zoontje ook meestal rond 21.00 even speentje en aai over hoofdje dan is het goed. Soms hoor ik hem daarna nog even beetje jengelen maar valt dan zelf in slaap. En slaapt dan door tot 7.30
Volgens mij willen ze dan gewoon even bevestiging dat je er bent. Ik denk niet dat het erg is, zolang hij daarna toch wel weer verder slaapt? Hoelang is dit al? Misschien te maken met sprong, slaapregressie, verlatingsangst?
Hier laatste dagen ook weer zo. Al komt het hier denk ik ook omdat ze het hele bed doordraait en soms heel apart tegen de spijlen van het ledikant ligt en dat ze daardoor wakker wordt. Ik leg haar weer goed en idd aai over de bol en dan slaapt ze weer.
Wie weet een andere bedtijd, eerder of later? Geen idee of dat werkt hoor. Maar als wij ons dochtertje voor 8 uur savonds op bed leggen is ze na 1,5-2 uur weer een paar uur klaarwakker🙈. Alsof ze niet moe genoeg is om de nacht in te gaan.
Ik lees ff mee! Hier ook altijd goede slaper geweest en valt om 19.00 meteen als blok in slaap maar dan 40 min en dan klaar wakker en klaarwakker tot 23.00 in bed huilen gillen en krijsen. Ook in z'n kamer trouwens beneden helemaal blij en vrolijk en gaat spelen .. fase?