10 Reacties
7 maanden geleden
Helemaal exact hetzelfde als onze dochter die ook aankomende week zondag 9 maand is 🙈 lekker je kleintje volgen. Afbouwen zorgde hier voor een heel ander kindje want ze heeft het nog nodig blijkbaar
7 maanden geleden
Ik lees dat je 100 gram fruit geeft en op dit termijn zitten veel kindjes al op het dubbele
Veel kindjes eten ook 2 boterhammen ipv 1 (beleg je hem)
Groente hetzelfde verhaal, nu rond 200 gram is “normaal” en een toetje (gezond, yoghurt bijv) kan ook al
Snackje tussendoor geven? Bijv een cracotte ofzo.
Een fles vervangen door een gezonde pap met bijv weetabix en 1 theelepel pindakaas? (90+3 kv, 1 weetabix, 1 schepje pap en 1 lepeltje pindakaas)
Dan gaat je kindje wellicht minder drinken en de nachtvoeding zelfs overslaan?
7 maanden geleden
Ik bedoelde m’n vorige bericht als hulp trouwens, voor er weer boze mama’s gaan reageren.
Niks is goed of fout hè, als je kleine maar lekker gevuld de dag en nacht doorgaat ❤️
7 maanden geleden
Ik lees dat je 100 gram fruit geeft en op dit termijn zitten veel kindjes a ...
200 gram fruit kan, maar is wel veel hoor. Ter vergelijking, dat is 2 stuks fruit voor ons. Wij eten vaak ook maar 1 stuk fruit. Ik zou dus niet als doel stellen om het op te hogen naar 200 gram. Als het kindje het nu ook prima doet. Ook al is dit wat in de potjes zit.
Zelfde voor 2 boterhammen, als het organisch zo gaat prima. Maar 1 boterham is ook helemaal prima.
7 maanden geleden
Blij om te horen dat er nog meer mama’s en kindjes zijn met een zelfde soort schema.
En dat ze ook nog flink aan de fles zitten 😅
Ik zie topics voorbijkomen waar ze van 3 naar 2 flesjes gaan en dan denk ik oh jee hahaha.
Ik vind 2 ons groeten en 2 ons fruit ook vrij veel als ik eerlijk ben.
Hij krijgt inderdaad snackjes tussendoor zoals mais vingers dat was ik er vergeten bij te zetten.
Yoghurt helaas nog niet ivm kma en broodje beleg ik ook meestal met pindakaas, ei etc.
Cracotte is inderdaad een goeie die hebben we nog niet geprobeerd!!
7 maanden geleden
Reactie op Cher777
Blij om te horen dat er nog meer mama’s en kindjes zijn met een zelfde soor ...
Je kan ook maisfingers met pindakaas geven (als je al eerder pindakaas hebt gegeven). En sojayoghurt mag ook vanaf 9 maanden.