8 Reacties

8 maanden geleden

Ik zit in een gelijkaardige situatie en hij krijst echt moord en brand bijeen als hij geen voeding krijgt. Als hij echt net net heeft gedronken en ik merk dat hij aan het tutten is haal ik hem ervan. Hij begint dan heel hard met huilen en dan troost mijn man hem en valt hij meestal wel in slaap. Verder kies ik echt voor slaap en leg ik hem gewoon aan en val ik meestal in slaap met hem aan de borst. Ik denk dat het echt past bij de regressie op dit punt en dat het daarna wel beter gaat. Dus ik denk dat hij het nodig heeft in mijn ogen, er verandert ook veel, dus al was het voor troost zal hij dat ook nodig hebben denk ik..

8 maanden geleden

Persoonlijk zijn wij doorgegaan met nachtvoedingen zolang de flessen opgingen, want ze drinken niet voor niks een fles leeg. Met bv weet ik niet wat je kleintje drinkt, kun je zelf beter inschatten. Hier hebben we ons erbij neergelegd en zien we elke nacht maar wat de nacht brengt. Ik ben ook een wrak. Doodmoe. Weinig sociaal leven, maar hebben zelf gekozen voor een kindje. De kleine en z’n wensen gaan nu even voor. Sinds 1,5 week hier geen nachtvoedingen meer “opeens”, helaas heeft dat niks te maken met wat er overdag ingaat. We bieden wat slokjes water aan en hij slaapt verder. Of een schone luier uiteraard. Vannacht en gisteren wel kort drama, want om 0300 ‘s nachts is het heel leuk om ff te willen spelen 😂 hier ook 8 maanden. Enige tips die ik krijg zijn; Vrede mee maken Overdag zo min mogelijk plannen Hulp vragen Elkaar aflossen Overdag bijslapen “Diensten” s nachts om en om, dus wellicht kun je een x kolven voor de nacht?

8 maanden geleden

Hier ook een kindje die tot 2 weken geleden nachtvoeding kreeg. Merkte hier wel echt dat het een gewoonte was geworden en zijn er dus wel mee gestopt. We gaven de ochtendfles dan ook echt niet meer voor 7 uur en zn ochtenddutje was ook echt niet voor 9uur. We deden hem snachts troosten door even te kroelen of bij ons in bed een beetje te wiegen of wat slokjes water aanbieden. Maar het was ook veel huilen en veel wakker. Na 3 hele pittige nachten merkten we echt verschil. Hij wordt nu soms nog wel eens wakker maar heeft dan genoeg aan een speen/aai over zn bol. En er zijn al meerdere nachten dat die vanaf zn avondfles rond 23u heeft doorgeslapen tot 7. En gister zelfs van 19 tot 7. Ben wel blij dat we even door hebben gezet aangezien ik merk dat de betere nachten ervoor zorgen dat hij vrolijker wakker wordt.

8 maanden geleden

Dochter 9 mnd, zij meldt zich snachts met wisselende frequentie en krijgt BV. Ik ben niet bang voor een slaapassociatie, vind belangrijk dat ze krijgt waar zij behoefte aan heeft en borst is zoveel meer dan voeding.

8 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Dochter 9 mnd, zij meldt zich snachts met wisselende frequentie en krijgt B ...
Maar onze nachten verlopen dan juist rustig, zij krijgt borst en slaapt direct verder dus het is ook vrij makkelijk om gewoon aan te leggen. Ik ga voor haar eventueel de tijden snachts wat oprekken nadat ze 1 jaar wordt, maar tegen die tijd doe ik niets ermee. Persoonlijke keuzes he, maar de situatie is wel doodnormaal bij bv baby’s, meen ik.

8 maanden geleden

Hier ook een 9 maanden oude kleine die nog steeds wakker wordt en alleen maar getroost lijkt te worden door borstvoeding. Ik merk wel verschil tussen wie haar komt troosten. Ben ik het, dan verwacht ze ook borstvoeding. Is mijn partner het, dan valt ze soms mer gewoon wiegen weer in slaap. Maar lang niet altijd. En zodra ze voeding krijgt valt ze meestal ook gelijk weer in slaap. Dat maakt het ook dat wij vrij makkelijk die voeding blijven geven om weer snel verder te kunnen slapen. Als ik online lees hoe af te bouwen staat er vooral "steeds minder aanbieden". Ja leuk als je fles geeft, maar met de borst werkt dat toch minder goed. Dus ik heb ook geen idee hoe we er af komen. Ik vermoed echt heel erg dat het slaap associatie is, niet honger.

8 maanden geleden

Poe, echt ingewikkeld hé? Wij hadden hier hetzelfde.. uiteindelijk kreeg ik de tip om te stoppen met de voeding in de nacht, omdat kindjes vanaf 6mnd dit volgens haar niet meer echt nodig hadden (de nachtvoeding). Dat gedaan.. was 2 nachten drama, maar ze slaapt nu al 2 weken door. Het is echt lastig, want ik heb haar wel even laten huilen.. wel tussendoor getroost.. Uiteindelijk heeft ze blijkbaar geleerd om toch zonder voeding door te slapen. Maar goed, elk kindje werkt gewoon echt anders.. alleen ik vond deze tip wel fijn, want ik was echt gesloopt en kan nu eindelijk doorslapen.. Sterkte ermee! Doe echt wat voor jou als moeder goed voelt. Doordat ik zo gesloopt was dacht ik; jij hebt op deze manier ook minder aan mij, dus we gaan ervoor...

8 maanden geleden

Wij hadden dit ook met ons zoontje, wij geven nu in de middag groenten en voor het slapen pap en sindsdien slaapt hij eindelijk door.