9 Reacties

8 maanden geleden

Herkenning🙋‍♀️

8 maanden geleden

Mijn beste vriendin heeft 2 kindjes en die wist ook vanaf het begin dat ik zwanger wilde worden ..(bam mam😇) maar ben er ook een vriendin door "verloren".. Voordat ik zwanger was ging ik nog graag een biertje drinken in de stad.. nu doe ik dat nog steeds graag.. maar niet meer in de avond tot 3 uur snachfts😇 maar zij heeft mn zoontje 1x aan het begin gezien, en nu al 9 maanden niet meer. Heeft ook geen interesse in hoe het gaat. Terwijl ze daarvoor juist laaiend enthousiast was over het feit dat er misschien een baby kwam. Dus dat doet me wel verdriet.. Ik snap heel goed dat ze in een andere levens fase zit.. maar ik begrijp niet dat het borreltje niet naar overdag verplaatst kan worden.. of gewoon savonds bij mij op de bank zegma😅 maar dat zal aan mij liggen🫠. Ik herken iig de struggles en onbegrip van vriendinnen zonder kids.

8 maanden geleden

Momenteel heb ik het idee dat al mijn vriendschappen verwatert zijn met 2 kinderen van 2 jaar en 9 maanden kom ik amper nog de deur uit, dus ook niet bij andere ouders helaas. Maar het contact is gelukkig niet 0, en dan denk ik dat dat vanzelf weer goed komt. Goede vrienden hoef je ook niet dagelijks te spreken denk ik, en met sommige vrienden is het toch ook altijd meteen weer goed ook als je elkaar een tijd soms niet spreekt.

8 maanden geleden

Reactie op Sja1989

Momenteel heb ik het idee dat al mijn vriendschappen verwatert zijn met 2 k ...
Die vriendschappen heb ik gelukkig ook en daar ga ik nu vooral heel goed op: vrienden die weten dat alles nog steeds oké is als er wat weken tussen het contact zit. Maar mijn beste vriendin vindt een paar dagen geen app al lastig. Tja, ik vind dat nu wat te veel belasting zeg maar. Hoe gaar dat ook klinkt, want ik hou heel veel van haar, maar heb de hele tijd het gevoel dat ik op eieren loop en overal tekort schiet. Maar als ik dat zeg is het ook niet goed. Ugh.

8 maanden geleden

Reactie op 00me00

Mijn beste vriendin heeft 2 kindjes en die wist ook vanaf het begin dat ik ...
Snap m! Of gewoon een etentje OF borrels, maar niet allebei op 1 avond doortrekken. Te moe of gewoon even geen behoefte aan nog. Maar vind het ook lastig, wil niet dat alles op mijn termijn moet of zo. Hopelijk binnenkort wat beter :)

8 maanden geleden

Ik zeg dit gewoon eerlijk tegen vriendinnen, dat ik bang ben om ze kwijt te raken maar dat mijn leven ineens zo anders is en ik daar nu ook niet zoveel aan kan veranderen. We plannen weleens een etentje savonds bijv, of een biosje. Of ze komen naar mij. Of ik savonds als de kleine op bed ligt ik bij hun. Maar herkenning wel, ik merk ook dat er wel iets veranderd is..

8 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Die vriendschappen heb ik gelukkig ook en daar ga ik nu vooral heel goed op ...
Oh dat is lastig want ik denk dat het alleen maar goed is om dat aan te geven. Wel erg jammer, misschien uitleggen dat je het haar niet kwalijk neemt maar misschien nog even niet kan indenken hoe zwaar het is (iedere nacht, de hele dag, altijd aan staan).

8 maanden geleden

Zeker herkenning! Maar niet zo zwart/wit als je schetst. Er zijn nog steeds kindloze vriendinnen waar ik graag (1x per X tijd ) tijd voor vrij maak. Vind het heerlijk om ook even niet over kinderen te babbelen op zijn tijd en weer wat oude hobbies op te pakken. En juist een aantal vriendinnen met kinderen die ik iets meer ben gaan mijden, omdat ik merk dat zij andere opvoedstijlen hanteren. Ik vind dat 1 vriendin (vaak onbedoeld) commentaar geeft op opvoedkeuzes die we maken. Dit vind ik erg vervelend en energie-rovend, omdat wij zelf totaal niet zo zijn. Dus die vriendschap is zeker wel veranderd ja.

8 maanden geleden

100% herkenning en hier heb ik wat vriendschappen en halve vriendschappen al afgesloten. Zwanger = aandacht en O wat ben je mooi zwanger, zoveel zin om de kleine te ontmoeten, maar nu die er is fronsend kijken als ik vriendelijk een festival weiger. Ik ben moeder geworden en heb de komende jaren een +1 en die gaat even voor alles en ik kies hiervoor en vind het heerlijk ❤️ Heb overigens hele leuke nieuwe vriendinnen dankzij dit forum, met even oude kindjes.