18 Reacties
9 maanden geleden
Hebben wij de laatste tijd ook! Als het voor 06:00 is, geef ik klein flesje in bed (want huilt heel hard) en probeer dan na paar min de fles te vervangen voor zn speen) meestal slaapt die dan weer verder en maak ik hem wakker om 07:00 om ons schema weer verder te kunnen volgen. Hij is mega aan t ontwikkelen en dus ook sneller honger… Na 06:00 haal ik hem er wel uit, want dit word wel als “dag” gezien maar voor 06:00 nog nacht.
9 maanden geleden
Wij hebben precies hetzelfde en ik denk dat het een fase is waar we doorheen moeten. Ze maken nu ook veel ontwikkelingen mee die ze allemaal moeten verwerken. We hebben de afgelopen tijd een pedagoog gehad, omdat meneer zijn slapen zoiezo slecht ging. Door er over te praten en te sparren hoe we het konden verbeteren is zijn slapen al een stuk beter geworden. Op het hoogtepunt werd hij om het uur wakker savonds en soms was hij gewoon anderhalf uur klaarwakker. Sinds kort slaapt hij echt goed door en moeten we er soms 2 a 3x heen om even zijn speentje te geven. Hij blijft wel tussen 5 en 6 wakker worden helaas, maar wij kunnen zoveel beter slapen en dat is al een hele overwinning.
9 maanden geleden
Hier precies hetzelfde, rond 6:00 uur wakker sinds anderhalve week terwijl daarvoor ze lekker sliep tot 7:30 uur. Ze is nog hartstikke moe maar kan niet meer slapen. Het derde dutje lukt hier niet meer dus ze gaat tussen 17:00 en 18:00 uur naar bed. Ik probeer het in de ochtend wel te rekken om haar rond 9:00 uur naar bed te doen ook al lukt dat niet altijd en dan rond 13:00 uur een middagslaap. Ze is eigenlijk de hele dag snel vermoeid maar ze is ook volop bezig om te gaan kruipen, ook de slaapregressie is hier, huilen als ze moet slapen terwijl dit nooit zo was. Hopelijk dat de rust binnenkort weer terug komt.
9 maanden geleden
Reactie op Astriddddd
Hier precies hetzelfde, rond 6:00 uur wakker sinds anderhalve week terwijl ...
6:00 is opzich een goede tijd voor baby's om de dag te beginnen. Ik zal wel gewoon proberen de wakker tijden aan te houden, anders heb je idd dat je baby de hele dag oververmoeid is.
9 maanden geleden
Heel herkenbaar en hebben wij ook gehad!! 5u wakker elke dag en om 18u al moe 🥲. Ik heb toen een gids van een slaapcoach gekocht voor vroege vogels. Blijkt dus als je je kindje voor 9u op bed legt, je het vroege wakker worden in stand houdt. Dus wij hebben t gerekt (en ja dat is even paar dagen beetje huilerig ), soms klein slaapje van 10 min rond 7.30 en dan wachten tot 9u slaapje. Dan 9u max 30 min dutje, rond 12.30-13.00 slapen tot max 15u en dan geen derde dutje en rond 18.30-19.00 naar bed. Dit duurde bij ons paar dagen ff doorzetten en nu wordt hij tussen 6 en 7 wakker! Hopelijk werkt t voor jullie!!🙏🏼
9 maanden geleden
Reactie op naer
Heel herkenbaar en hebben wij ook gehad!! 5u wakker elke dag en om 18u al m ...
wat ik dus zo lastig vindt, is dat de gids van bureauvanslaap precies het tegenovergestelde zegt.. dat als je te lang rekt vermoeidheid opbouwt en slapen juist doet slapen.
.wel fijn dat het voor jullie heeft gewerkt,!
9 maanden geleden
Reactie op naer
Heel herkenbaar en hebben wij ook gehad!! 5u wakker elke dag en om 18u al m ...
M'n dochtertje is vaak om 4 uur al wakker. Een tijd gaf ik een kleine fles en sliep ze weer tot 7. Maar ze werd steeds onrustiger, vaker wakker, schreeuwen tot ze nog meer melk kreeg.. dus het roer moest om. Ik doe nu ook de dutjes overdag 9.00-10.00 en 13.00-15.00 uur en maak haar wakker. Ze is om 18.15 uur wel echt moe dus dan fles en naar bed. Nu is ze vaak nog tussen 4.00 en 5.00 uur wakker, ik laat haar gecontroleerd huilen, en valt ze weer in slaap tot 7 uur.. hopelijk gaat ze snel doorslapen anders ga ik inderdaad maar proberen het ochtendslaapje in te korten tot 30 min.. dank voor het delen!
9 maanden geleden
Reactie op Moesje3
wat ik dus zo lastig vindt, is dat de gids van bureauvanslaap precies het t ...
Ja dat klopt zeker en onze kleine was ook wel eerste paar dagen echt moe, maar je moet er even doorheen om het patroon te kunnen doorbreken. Voordeel is dat hij daardoor in de middag echt goed moe was en 2uur goed slaapt nu
9 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde schema eigenlijk 😅 ja wel jammer he zo vroeg... probeer het maar een beetje te accepteren ook. Het is wat het is denk ik dan maar.
Volgens veel slaapbureaus is vroeg wakker worden 06.00 ook normaal... mijn hoop is gevestigd op de klokverzetting 🤣🤣🤣 daar is het bij ons ook mis gegaan, eerst werd hij netjes om 07.00 wakker, dus t kind weer niet wat hij "verkeerd" doet 😅😅
8 maanden geleden
Reactie op KGD24
Hier ook.. soms is het zelfs 05.00 uur 🫣.
Hier is dat helaas standaard. Vanmorgen was het 4.30 uur. Hij krijgt al maanden geen nachtfles meer. En heeft dus ook geen honger maar is wel elke ochtend mega vroeg wakker. Speen kunnen we doen en dan komt ie pas weer om 5.30 ofzo maar wel met 3x de speen geven. O ik kijk zo uit naar 31 Maart dan gaat de klok weer vooruit🙈
8 maanden geleden
Ik las dit vandaag;
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/ochtenddutje/
Misschien even wat dagen proberen?