25 Reacties

6 maanden geleden

ik volg even zit met precies hetzelfde dilemma. Gister lag onze dochter om 18u en ze heeft gewoon tot 6.30 geslapen vanochtend dus daar was ik wel verbaasd over haha. Maar kan ook best eenmalig zijn

6 maanden geleden

Lieve moeder, Doe vooral wat goed voelt voor jou! Mijn zoontje heeft vanaf 3,5 maand tot 9 maand heel slecht geslapen ( hij is morgen 11 maand ). Ik heb zo veel geprobeerd! Veel gezocht op internet en dat gedaan, een online slaap programma tegen betaling ( na 14 dagen geannuleerd omdat het hier niet werkte ) en het allemaal links laten liggen. Niet meer gekeken naar de standaard maar naar wat voor ons goed voelt. Hij heeft nog maar 2 x weer slecht geslapen en dat was omdat er een tandje door kwam. Mijn zoontje wou savonds niet slapen, overdag niet, werd vaak wakker en werd ook vroeg wakker. Ieder kind is anders en wat voor jou werkt weet ik niet, maar dit is wat uiteindelijk voor ons werkte: Bij dutjes leg ik hem pas in bed op het moment dat hij hangerig word, zolang hij leuk speelt of bezig is, het gezellig vind: laat ik hem. Zodra hij begint te miepen en alleen nog aan Mama wilt hangen is het tijd voor bed. Wilt niet slapen? Laten huilen, ik hou geen tijd in de gaten, maar zodra ik naar hem toe ga dan gilt hij harder dus na 2-3 minuten zeg ik zijn naam, je moet nu slapen. Hij is als hij zijn naam hoort even stil maar huilt meestal weer verder, ik hoop hier alleen alvast herkenning mee te creëren. Na nog even wachten 2-3 min loop ik naar zijn kamer zolang hij ligt, laat ik hem liggen. Ik leg even mijn hand op zijn rug / schouder of aai over zijn wang of buikje, afhankelijk hoe hij ligt en blijf even een minuutje ongeveer doorgaan. Daarna ga ik weg. Als hij niet gaat slapen herhaal ik dit. Bij paniek of zolang hij huilt blijf ik, als hij echt niet stopt knuffel ik met hem tot hij stil is, leg hem op bed, minuutje aaien, weg. Zit of staat hij te huilen, pak ik hem op knuffel hem tot stil, leg hem neer, minuutje aaien en weg. Inmiddels gaat hij meestal meteen slapen, maar lang duurt het nooit meer. Ook ging ik de eerste weken vaak 1 van zijn dutjes weg voor een draagdutje in de draagdoek, dit doen we nog steeds wel eens maar is in principe niet meer nodig, hij vind het heerlijk. Is hij vroeg wakker geef ik hem vast een fles melk en leg hem daarna weer in bed, vaak slaapt hij dan nog even door. Meestal slaapt hij echter uit zichzelf inmiddels tot na half 7😍 laatst 1 x tot 9 uur, dat was genieten!

6 maanden geleden

Reactie op ElsMagdalena

Lieve moeder, Doe vooral wat goed voelt voor jou! Mijn zoontje heeft vanaf ...
Dankjewel dat je zo uitgebreid je verhaal wilt delen .. Ik ben idd ook meer van eigen kindje volgen maar soms kun je ook iets creëren misschien wat niet nodig is of later voor problemen zorgt … Overdags gaat allemaal prima en ze is gebaad bij rust en regelmaat en slaapt alleen in haar eigen bedje (helaas ).. En ook idd als ik de kamer in kom dan is het hek van de Dam 😂… Het is puur alleen het s ochtends zo vroeg wakker zijn

6 maanden geleden

Reactie op Adb13

ik volg even zit met precies hetzelfde dilemma. Gister lag onze dochter om ...
In dat document staat ook dat je eventjes moet proberen om je kindje om 18.00 naar bed moet doen .. dus dat kan maar zo 😜

6 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Dankjewel dat je zo uitgebreid je verhaal wilt delen .. Ik ben idd ook mee ...
Oh ja snap ik, dat vroege opstaan is ook echt heel vervelend, wilt hij eventueel wel nog even spelen of filmpje kijken bij jou in bed? Dan kan je in ieder geval nog even blijven liggen

6 maanden geleden

Reactie op ElsMagdalena

Oh ja snap ik, dat vroege opstaan is ook echt heel vervelend, wilt hij even ...
Ja meestal doe ik dat dan beneden .. maar ja dan slaapt ze nog steeds niet “door” 😄

6 maanden geleden

Er is een hoop wetenschap over de bedtijd van onze kindjes en deze geeft aan dat tussen 18&19 naar bed het beste past bij dit termijn. Probeer dit is wat dagen uit zou ik zeggen?

6 maanden geleden

Er is een hoop wetenschap over de bedtijd van onze kindjes en deze geeft aa ...
Nu lag ze er 18.15 in (vanmiddag niet geslapen door het wakker maken in de ochtend).. Ze ligt wel eens vaker om 18.45 in bed en dan is het idem dito .. dan wordt er weer gezegd dat kindjes 11 uur ongeveer achter elkaar slapen nou dan kom je wel uit op 05.45

6 maanden geleden

Er is een hoop wetenschap over de bedtijd van onze kindjes en deze geeft aa ...
Hoeft niet perse natuurlijk, is ook kind afhankelijk. Mijn zoontje ( 11 maand ) gaat er vaak tussen half 8 en 9 in, afhankelijk van hoelaat hij moe is. Als ik hem er eerder in bed leg gaat hij ook echt niet slapen!

6 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Nu lag ze er 18.15 in (vanmiddag niet geslapen door het wakker maken in de ...
Ik hoef dat bij mijn ukkie ook niet te doen hoor, wakker maken. Dan gaat heel het ritme verkeerd en lukt niks meer. Als ik hem z'n ding laat doen slaapt hij 2x 1u15 tot 1u30 ongeveer.

6 maanden geleden

Reactie op ElsMagdalena

Hoeft niet perse natuurlijk, is ook kind afhankelijk. Mijn zoontje ( 11 maa ...
Er zijn altijd uitzonderingen maar voor de overgrote meerderheid geldt dit wel.

6 maanden geleden

Gister 18.15 in bed .. vanochtend 04.50 wakker ☹️

6 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Gisteren 18.30 in slaap. Wakker om 05.00... gedoe is het hé. Vanmorgen heeft hij een half uur klaar wakker in bed gespeeld omdat ze zeggen tot 6u iig in bed laten. Toen ben ik ernaartoe gegaan zonder iets te zeggen, op zijn rug gelegd met zijn speen en nog een speen erbij (slaapt graag met speen in zijn hand haha), deur weer dicht heel klein huiltje . Toen geslapen tot 06.50 😱

6 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Gisteren 18.30 in slaap. Wakker om 05.00... gedoe is het hé. Vanmorgen heef ...
T is t proberen waard, dat bedoel ik meer, ik ga dit nu ook vaker doen,,blijkbaar kan het dus wel. Gelukkig krijgen we komende week een rolluik zodat er geen kiertjes daglicht meer zijnc

6 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Het gaat helaas niet ineens in 1x.. kan soms wel 2 weken duren voordat een nieuwe situatie werkt! Hoop dat jullie er snel uitkomen!

6 maanden geleden

Reactie op LoLo27

Het gaat helaas niet ineens in 1x.. kan soms wel 2 weken duren voordat een ...
Dat begrijp ik ook … vind het toepassen echt lastig omdat je er “dubbele” verhalen over hoort ..

6 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

T is t proberen waard, dat bedoel ik meer, ik ga dit nu ook vaker doen,,bli ...
Vanochtend hier ook … zelfde geprobeerd maar werd hysterische.. begonnen met een powernap om 08.00 maar kon het niet over me hart krijgen haar weer wakker te maken .. Want het kan maar ook zo zijn dat het echt een kindje is die maar 11 uur slaapt in de nacht dan pak ik haar slaapjes overdag ook af zeg maar … Pfff lastig hoor

6 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Vanochtend hier ook … zelfde geprobeerd maar werd hysterische.. begonnen me ...
Hmm ik probeer effe met je mee te denken. En als je zonder dat je de kamer in gaat flesje maakt, daarna in een donkere kamer geven en haar dan meteen met speen en al terug legt? En als ze hysterisch doet, ga je dan meteen terug haar kamer in, mijn zoontje deed vanmorgen ook heel even hysterisch maar dat was na 2 minuten voorbij. Ik moet heel eerlijk zeggen, dat powernap werkt hier niet, alleen in de namiddag wil dat nog wel eens iets doen. Ik hield het 2-3-4 ritme zoveel mogelijk aan. Maar vanmorgen kwam ik er achter dat ik dat fout doe. Tussen de 10 en 14 maanden is het 2,5/3/4 ritme opbouwend naar 3/3/4 ritme gebruikelijker. Dat wist ik nog niet maar las ik in mijn slaapgids (ik moet soms ook even iets meer mee gaan in de nieuwe tijd van een groeiend kindje, gaat zo snel allemaal haha)

6 maanden geleden

Hier ook zoontje die maar 11:00/11:30 uur slaapt snachts wij hebben hem over gedaan naar 2 slaapjes 07:00 wakker 09:30/10:30 slapen 13:00/15 slapen En om 19:30 slapen Sindsdien gaat het goed het slapen en slaapt hij weer door tot 07:00 daar voor was het tot 5:30 wij lieten hem dan wel leggen tot 7 uur hij viel dan van zf weer in slaap uit eindelijk regelde hij zelf dat zijn slaapjes iets later werden wel is het zo dat na die 1 en 2 uur slaap wij hem wel wakker maken anders hebben we snachts weer problemen

6 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Hmm ik probeer effe met je mee te denken. En als je zonder dat je de kamer ...
Lief dat je meedenkt .. ook wel eens flesje geprobeerd en daarna is ze een half uur stil en dan wilt ze er echt gewoon uit .. .. Vanochtend dus om 08.00 naar bed gedaan .. gelijk gaan slapen en 09.45 wakker .. 3-3-4 ritme had ik al gelezen en soms heeft ze dat al .. Je weet gewoon niet waar je goed aan doet .. 😅