27 Reacties
6 maanden geleden
Ik lees mee, hier ook een vroege vogel rond 5.30 wakker! Mijn andere zoontje (nu 4 jaar) was ook altijd een vroege vogel. Van alles aangeschaft daarvoor, vroege vogelgids o.a. daarin staat voornamelijk dat je het ochtend slaapje niet voor 9u moet starten en na 30-45min wakker maken. Zelf ben ik niet zo van het wakker maken maar we maken hem sinds 2 dagen nu wakker na een uurtje. Middag rond 13u naar bed tot 15u. Avond bedtijd 19u. En dit volhouden. Duurt misschien 1 a 2 weken voordat je verschil merkt. Het gaat voornamelijk om het ochtend slaapje! Als jou kindje om 5u wakker is, dan zou je rond 7u nog even een powenapje kunnen inlassen van 15min in bedje. En dan om 9u naar bed.
Het duurt even de tijd maar uiteindelijk gaat dit werken :)
6 maanden geleden
Heb je al geprobeerd of hij langer slaapt als je hem een uurtje later op bed legt?
6 maanden geleden
Hier ook een periode geweest, ik heb niks anders gedaan en zomaar ineens kwam hij ipv 4 uur / half 5 werd hij half 6 wakker.Is nog niet alles, maar wordt wel beter.
Vanochtend kwam hij opeens pas om half 7. En hij lag om 7 uur al op bed. Dus ik schrok zelf wakker en rende naar zijn kamer of die nog wel leefde hahaha.
Ik denk dat het even de tijd nodig heeft en dat het vanzelf komt of niet natuurlijk.
Misschien geen flesje op schoot geven, maar in zijn bedje proberen dat hij dan weer verder kan slapen?
6 maanden geleden
Wij zijn nu het eerste slaapje aan het inkorten. Hij sliep overdag de laatste tijd makkelijk 3 uren, denk toch een beetje te lang. Nu laten we hem rond 9 uur een half uur slapen en rond 1 uur a half 2 ongeveer 2 uren. Nu al 3 dagen achter elkaar kwart voor 6 wakker ipv 5 uur. Tis nog steeds vroeg, maar hij doet het er wel beter op 馃槄
6 maanden geleden
Reactie op Celestej
Hier ook een periode geweest, ik heb niks anders gedaan en zomaar ineens kw ...
Hopelijk is die half7 een nieuwe trens voor jullie!
Als we geen fles geven, schreeuwt hij dus net zo hard dat de andere ook wakker worden. En we zijn dan zolang bezig dat hij ook niet meer gaat slapen.
6 maanden geleden
Reactie op Moesje3
Jep, hij is dan alleen te lang wakker en gaat met veel strijd naar bed. Hij ...
Ah dan is dat hem helaas niet. Mijn kleine was ook altijd erg vroeg maar de laatste weken gaat hij later op bed en slaapt hij tot ongeveer half 8 door, echt heerlijk! Vanaf de 4e maand heeft mijn kleine aan 1 stuk slecht geslapen tot we hierin onze weg gevonden hebben. Maar uiteindelijk is ieder kind natuurlijk anders, hopelijk vind je snel een manier om de nacht te verlengen 鉂わ笍
6 maanden geleden
Reactie op ElsMagdalena
Ah dan is dat hem helaas niet. Mijn kleine was ook altijd erg vroeg maar de ...
Toevallig was hij net even vroeg wakker ( zul je altijd zien馃ぃ ) maar hij is weer lekker gaan slapen鉂わ笍 ( dat ga ik zelf ook weer doen馃槏 )
6 maanden geleden
Reactie op Rosanne31
Ik lees mee, hier ook een vroege vogel rond 5.30 wakker! Mijn andere zoontj ...
Dankjewel voor het delen! Mag ik vragen wat je na die 1 a 2 werkte merkte? Hoe laat werd hij wakker?
6 maanden geleden
Reactie op Moesje3
9 uur ochtendslaapje a 1,5 uur
13 uur middagslaalje a 1,5 uur
Ik ga nu ti ...
Oeh als dat werkt ga ik het ook doen. Hier 0600/0630 wakker, mag wel 0700 worden 馃槀
6 maanden geleden
Reactie op Moesje3
Hoeveel uur later deed je m dan naar bed? Gisteravond wilde hij absoluut ni ...
Tegenwoordig ligt hij er vaak rond half 9 9 uur in en slaapt dan tot een uur of half 8, soms iets later.
6 maanden geleden
Reactie op SofiaZonnestraal
Dankjewel voor het delen! Mag ik vragen wat je na die 1 a 2 werkte merkte? ...
Nou het was wel even doorzetten en na 2 weken denk ik sliep hij tot 6:30/7:00u. Ik ben nu een paar dagen bezig met m'n andere zoontje, maar nog 0,0 verschil haha.. 5.30 wakker. Hopelijk helpt het wel als we doorzetten! Volgens de vroege vogelgids moet dat wel werken om hem langer te laten slapen in de ochtend. We gaan het zien. Anders het ochtend slaapje misschien nog meer inkorten en de bedtijd savonds wat vervroegen naar 18.00/18.30u om oververmoeidheid te voorkomen
5 maanden geleden
Reactie op Rosanne31
Ik lees mee, hier ook een vroege vogel rond 5.30 wakker! Mijn andere zoontj ...
Ben dit nu een week aan het proberen en het lijkt echt te helpen! Dankjewel voor het delen 馃馃徎