18 Reacties

24 dagen geleden

Mijn zoontje was 9 maanden en was drama in de maxi cosi omdat hij net opgetrokken benen tegen de achterbank zat en ook paste zijn schouders er niet goed meer in sinds dien over gegaan. Hij kan nu om zich heen kijken hij is nu 10 maanden

24 dagen geleden

Wij zijn overgegaan toen hij met de rand van zijn hoofdje boven de maxicosie uit kwam, dat was met 7,5 maand. Nu hebben we een autostoel met slaapstand. Hij zit nu wel vooruit, maar zit niet rechtop, meer dezelfde houding als in de maxicosie.

24 dagen geleden

Wij zijn met 9 maanden overgestapt naar een andere autostoel. Hij kijkt nog wel achteruit (volgens mij t advies om te doen tot 15 maanden), maar zit nu wel een stuk meer rechtop. Maxicosi vond tie ook prima, dit is ook prima.

24 dagen geleden

Onze dochter is niet groot, maar zijn met 6 maanden over gegaan naar de maxicosi mica, die kan voor en achteruit. Ze zit nu nog achteruit. Vind het auto rijden erg vervelend, gaat wel beter in deze omdat ze hoger zit en dus beter naar buiten kan kijken. Die mag je uit mijn hoofd vanaf 1,5 jaar of >85 cm vooruit zetten dus we hebben nog even te gaan... Ze is nu nog geen 68 cm. Hebben voor deze gekozen omdat deze vanaf newborn (en dus ook voor kleine maatjes) geschikt is. Ze zit nu in de "lig" stand, maar er zit maar weinig verschil tussen rechtop en lig.

24 dagen geleden

Mijn zoontje is nu, 10 maanden, over in de vervolgstoel (dus net uit de maxi cosi gegaan) we moeten vaak wat langer rijden en hij was echt niet blij in de maxi cosi, nu gaat het veel beter, vervoer hem nog achterstevoren wel

24 dagen geleden

Mag pas vanaf 15 maanden, dus dan doen we het ook pas. En misschien nog wel iets langer, want stel dat je een ongeluk krijgt kan het nekje dit nu nog slecht incasseren. Andersom zitten helpt hier heel erg bij en daardoor red je er dus echt levens mee. Toen ik dit eenmaal wist, veranderde mijn kijk hierop drastisch! Met 14mnd gaan we helemaal naar zuid Frankrijk rijden met dr, maar zeker nog achterstevoren ook al is het bijna 15mnd dan. Zou mezelf dat nooit vergeven.. 😞

23 dagen geleden

Ik zit al vanaf begin af aan naast hem achterin bij het rijden. Knuffelen en spelen we lekker. Papa rijdt dan. In mijn auto zit die dus alleen achterin, daar heb ik een lelijke spiegel hangen met veel kleur en daar speelt die mee.

23 dagen geleden

Wij willen haar zo lang mogelijk achterstevoren vervoeren, dat is het veiligst. Ookal vindt ze het niet zo leuk, liever het veiligst en huilen dan.

23 dagen geleden

Bedankt voor als jullie reacties! We laten haar voorlopig dus nog gewoon in de maxicosie. Dank!

23 dagen geleden

Hier ook zo lang mogelijk achterstevoren vanwege veiligheid. Onze dame deed ook dramatisch in de maxicosie, maar lijkt dit nu meer te accepteren (10,5 maand). Het is je vraag niet maar we doen altijd langere autorit (2uur) tijdens haar dutje - dan verveelt ze zich iig wat minder lang. Verder spiegel tegenover haar opgehangen, wat speelgoed mee, liedjes en gekke bekken trekken, soms alsnog pauze en haar eruit halen als ze echt moet huilen. Zij heeft deze maand twee ritten van bijna 900 km overleefd en maar 2 tranen verloren op terugweg (we reden wel ‘s nachts) ☺️

23 dagen geleden

Vanaf dag 1 zit/ligt hij al in een vaste autostoel die je kan 360 graden kan draaien. Kan verschillende standen zitten liggen. Voor en achteruit. Vind het ideaal! Kan tot 36 kg dus kan die mee doen tot hij uit de stoel mag 😁

23 dagen geleden

“De Maxi-Cosi kun je gebruiken tot jouw baby hier echt te groot voor is. Dit is wanneer jouw baby groter is dan 83 centimeter of zwaarder is dan 13 kilo. Het stoeltje is dan niet comfortabel en veilig meer voor gebruik in de auto.” Autostoel vooruit is ook nog even te vroeg dus als t kan nog even uitzingen…. Succes!

23 dagen geleden

Reactie op rosak

Vanaf dag 1 zit/ligt hij al in een vaste autostoel die je kan 360 graden ka ...
Welke stoel heb je? Wij zijn ook opzoek naar een stoel waar hij lange tijd mee kan doen

22 dagen geleden

Reactie op Jun001hum

Welke stoel heb je? Wij zijn ook opzoek naar een stoel waar hij lange tijd ...
Maxi cosi heeft 1 die kan van 0-36kg en draait 360 graden: de Emerald 360 S. Wij hebben zelf de Maxi cosi Mica 360 PRO, maar ik had liever de Emerald gehad, alleen die kwam letterlijk een maand nadat wij de Mica gekocht hadden op de markt

20 dagen geleden

Reactie op Jun001hum

Welke stoel heb je? Wij zijn ook opzoek naar een stoel waar hij lange tijd ...
Ik heb dus 1 die niet meer leverbaar is helaas. Ik heb de Novi baby David pro. Maar je hebt ze ook wel van andere merken.

18 dagen geleden

Wij hebben de opvolger van de maxicosi pebble 360, de Pearl 360. Daar kan ze tot 4 jaar in en die kan ook achterstevoren! Dus tot 1,5 jaar in elk geval andersom en dan doen we hem naar voren.

17 dagen geleden

Wij met 10 maanden overgestapt op autostoel die ook achteruit kan (tm 15 mnd advies). Maxi cosi was geen doen meer. Dit gaat nu top, geen huilende baby meer in de auto :)