43 Reacties

3 maanden geleden

Ons dochtertje is morgen 14 maanden, en momenteel 10 weken zwanger🥰

3 maanden geleden

Reactie op jan24

Wat leuk! Gefeliciteerd! Wanneer zijn jullie begonnen met proberen?

3 maanden geleden

Reactie op jan24

Ik moet om mezelf lachen. Ik lees dit en denk; wowww dat is snel. En toen bedacht ik mij dat ik zwanger ben geraakt rond de eerste verjaardag van mijn dochtertje en er 1 jaar en 8 maanden tussen onze kindjes zit. Eerlijk, ik vind het een heel mooi leeftijdsverschil al waste tijdens de zwangerschap te jong om het te begrijpen. Nu zijn ze echt zo leuk met elkaar. Blij dat het zo heeft mogen lopen.

3 maanden geleden

Hier een dochter van 14 maanden. In verwachting van ons tweede wonder. (3-5 weken, exact weet ik het niet helaas)

3 maanden geleden

Reactie op Changel

Hier een dochter van 14 maanden. In verwachting van ons tweede wonder. (3-5 ...
Gefeliciteerd! Super leuk!

3 maanden geleden

Mijn dochters schelen 2 jaar en 7 maanden. Ik vind het een fijn leeftijdsverschil. Ik heb van de eerste vol kunnen genieten als baby en dreumes. De drukke fase was voorbij, ze begreep alles, was zo goed als zindelijk, kon zelf eten etc toen dr zusje werd geboren. Ook kon ze tijdens mn zwangerschap al veel zelf: trap op, in de stoel, in de auto, in dr bed, dat scheelde heel veel tillen tijdens de zwangerschap. En nu kunnen ze al leuk spelen en hebben ze veel aan elkaar. Ik had t achteraf niet anders gewild :-)

3 maanden geleden

Onze zoontje is 14 maanden en ik ben 20 weken zwanger. Van hem zwanger worden duurde een tijd, fertiliteitstraject in het ziekenhuis gehad i.v.m. PCOS. Dus we dachten we beginnen vast met proberen want het zal nog een hele tijd duren en wellicht weer naar het ziekenhuis. Maar het was de 2e ronde raak. Er zit straks 18/19 maanden tussen, ik vind het wel leuk dat ze dicht op elkaar zitten dadelijk, hopelijk hebben ze veel aan elkaar. Maar ieder leeftijdsverschil heeft wel iets. Je moet echt naar jullie situatie kijken of jullie er klaar voor zijn.

3 maanden geleden

Wij hebben 19mnd verschil tussen de jongste meiden en de middelste scheelt 7 jaar met de oudste. De eerste maanden met de jongste 2 was pittig.. gebroken nachten met de kleinste en dan niet kunnen uitrusten overdag omdat de middelste me ook nog veel nodig had.. Nu de jongste wat meer begint te begrijpen en gaat spelen wordt het kleine leeftijdsverschil steeds leuker.. de middelste “zorgt” echt voor haar zusje en de jongste imiteert haar veel.. Ze beginnen nu ook echt samen spelletjes te spelen

3 maanden geleden

Hoi hier hetzelfde verhaal ook met de pcos , ook pillen gehad bij de eerste en nu heb ik een regelmatige cyclus. We hebben ook een wens voor een tweede maar ik/wij wil eigenlijk pas na de tweede verjaardag als het niet later is proberen. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen en ik snap ook als je snel na elkaar kindjes hebt dat is natuurlijk heel leuk maar mij/ons lijkt het persoonlijk fijn zodat ik iets meer tijd heb alleen met de kleine als mijn ‘oudste’ sneller naar de basisschool gaat. Ik denk dat je daar toch geen goed antwoord op zal krijgen, want het is natuurlijk wat jij voelt en we hopen natuurlijk allemaal dat het lukt :)

3 maanden geleden

Hier momenteel 26 weken zwanger en m’n oudste is 14 maanden! Er zit straks 17 maanden verschil tussen de twee! En hij snapt het niet bewust, maar hij geeft de hele dag door kusjes aan m’n buik en knuffelt er mee (al kan die er soms ook flink op slaan😂)

3 maanden geleden

Reactie op MB323

Hoi hier hetzelfde verhaal ook met de pcos , ook pillen gehad bij de eerste ...
En ik vind het zo leuk dat we nu nog even alle aandacht op onze zoon kunnen plaatsen!

3 maanden geleden

Reactie op jan24

Gefeliciteerd!!

3 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Hier momenteel 26 weken zwanger en m’n oudste is 14 maanden! Er zit straks ...
Ziet er heel lief uit ❤️

3 maanden geleden

Hier ook al zwanger van de tweede, morgen alweer 19 weken. Onze dochter is net 14 maanden en onze zoon komt in januari. Het scheelt dan zo’n 19 maandjes tussen de twee kids. Word vast pittig, maar ik kan niet wachten!

3 maanden geleden

Ik zit hier nog met veel twijfels. Aanvankelijk wou ik rond 12 maanden beginnen voor een tweede, maar dit is snel veranderd als ik merkte hoe hard onze levens veranderden. Nu denk ik te beginnen als mijn dochter 2 jaar is, maar zit er nog een twijfel of we een tweede kindje willen voor het praktische aspect. Ik heb van anderen gehoord dat ze een leeftijdsverschil van 3+ jaar gemakkelijker vonden om alles te combineren omdat je peuter dan al heel wat zelfstandig kan en zo ook kan helpen met de baby op een andere manier. Ik denk vooral dat je je gevoel moet volgen! Succes!

3 maanden geleden

Reactie op verevh

Wat leuk! Gefeliciteerd! Wanneer zijn jullie begonnen met proberen?
Ook rond juni

3 maanden geleden

Hier ook twijfels. Eerst wilden we met 12 maanden weer gaan proberen, dat voelde toch te snel. Zeiden toen september, maar ook nu nog wel twijfels bij mij. We gaan begin volgend jaar verhuizen, is het niet te snel/onhandig? Maar wie zegt dat het weer in 1x lukt & goed gaat? Mijn man wordt volgend jaar 40, dat vindt hij wel een drempel. Ik word dit jaar 37, dus ook wel een soort tijdsdruk. Kortom mijn hart zegt JA, mijn hoofd zegt "Wacht nog even".

3 maanden geleden

Ik wacht tot en of ik nog baby kriebels krijg. Nu bijna 14 maanden. Maar nog helemaal geen kriebels. Eerder angst voor een volgende zwangerschap 😅 dus misschien dat wij het wel bij 1 houden

3 maanden geleden

zoontje is bijna 15 maandjes en inmiddels alweer ruim 33 weken zwanger. Hier dus vlot weer voor een tweede gegaan.

3 maanden geleden

Ik moet er echt nog niet aan denken.. Maar tussen m'n oudste dochter en jongste dochter zit 18 maanden, dat was prima te doen. Maar heb nu echt geen kriebels oid.