39 Reacties

13 dagen geleden

Ik werk als international Marketing Director bij een Amerikaans vodka bedrijf 😁 super leuk werk! Ik werk 40 uur en reis internationaal, maar als ik in Nederland ben (75%) van de tijd dan werk ik thuis. Dan zorg ik dat ik overdag een paar uur de tijd heb met mijn zoontje en ik savonds wat werk doe. Ik vind dat een heerlijke balans, veel tijd met hem en ook een uitdagende baan waar ik mijzelf goed in kwijt kan.

13 dagen geleden

Reactie op LoLo27

Ik werk als international Marketing Director bij een Amerikaans vodka bedri ...
Wauw dat klinkt echt als een baan uit een Netflix serie 🤩 Heerlijk dat als je in Nederland bent je dan zoveel gewoon thuis kan werken. Hoe ben je daar terecht gekomen, want je woont wel in Nederland dus?

13 dagen geleden

Ik werk 32 uur in de retail als manager maar wil liever wat jaar 24 uur werken, helaas kan dit met mijn functie niet. Ik mis de kleine enorm en wil geen spijt krijgen van tijd missen met hem. Ik wil overigens nooit meer dan 32 uur meer gaan werken, denk ik. Heb vanaf m’n 15e veel gewerkt (toen naast school) en zelfs jaren van 50-70 uur per week gemaakt. De kleine heeft m’n rem ingetrapt, gelukkig. Ben nu pas 33 hoor, maar wil echt nooit meer 5 dagen werken! Tijd voor mezelf, met hem & de rest nu ❤️

13 dagen geleden

Ik werk 32 uur in de retail als manager maar wil liever wat jaar 24 uur wer ...
Ja precies heel herkenbaar wat je zegt! Ik werk nu ook 4 dagen, maar wil ook naar 3 toe. Met exact de reden die jij zegt, er zijn belangrijkere dingen in het leven en dat laten onze kindjes ons goed zien 🙌🏼😍

13 dagen geleden

Ik werk 16 uur als horeca manager. Een dag van 2 tot 8 (ze gaat dan om 11 uur naar opa & oma) en een dag van 11 tot 9 (dan gaat ze naar mijn moeder) mijn man haalt haar dan na zijn werk op en brengt haar dan naar bed. Ik vind het heerlijk dat het zo kan. S’ochtends kunnen we samen lekker op starten zonder te haasten. Kan mij zelf ook altijd een extra avondje inplannen bij leuke evenementen en dan ligt mijn dochter op bed dus heeft ze er ook geen last van. Ik vind het heerlijk zo. 🥰

13 dagen geleden

Reactie op Np22

Ik werk 16 uur als horeca manager. Een dag van 2 tot 8 (ze gaat dan om 11 u ...
Ideale tijden zeg en dat maar 16 uur hoeven doen!

13 dagen geleden

Reactie op Np22

Ik werk 16 uur als horeca manager. Een dag van 2 tot 8 (ze gaat dan om 11 u ...
Ik werk daar overigens al vanaf dat ik 14 ben als bijbaantje en sinds mijn 17e fulltime (6 dagen, 60/70 uur) dus voor mij was de kleine ook echt het moment om nu voor haar en mijzelf te kiezen na al heel wat jaren hard werken. 😄 Straks als ze naar school gaat kan ik altijd weer meer denk ik dan.

13 dagen geleden

Ik werk als wijkverpleegkundige, 24 uur. Ik begin 2 dagen om 8 uur en een dag om 715. De dagen dat ik later begin dan breng ik mijn zoontje naar de opvang en op de andere dag mijn man. Ik werk een a twee keer per maand een weekend en dan ben ik doordeweeks een dag vrij. Ik vind het prima zo te combineren. Ik heb wel de luxe dat ik geen avonddiensten of nachtdiensten hoeft te werken.

13 dagen geleden

Ideale tijden zeg en dat maar 16 uur hoeven doen!
Ja ben er ook heel erg blij mee! Je moet financieel natuurlijk best inleveren en op dingen besparen vooral in deze duren tijden.. maar voor mij is het echt waard en ben dankbaar dat het zo kan.

13 dagen geleden

Ik werk in het onderwijs. 24 uur. Dus maandag dinsdag en woensdag. Wat ik fijn vind is dat ik met mijn 3 dochters (waarvan er 1 op school zit) ook alle schoolvakanties vrij heb. Verder is de balans altijd moeilijk vind ik. Op de dagen dat ik werk breng ik ze vroeg weg en gaat de oudste ook naar de bso. Dan zijn we dus ook laat thuis. Op donderdag en vrijdag en in het weekend probeer ik ook echt met mijn hoofd thuis te zijn. Maar dat lukt me niet altijd. Als je in het onderwijs werkt krijg je nog een klas vol kinderen bij. 😉

13 dagen geleden

Ik werk 24 uur per week als boekhouder (3x 7 uur en op vrijdag 3 uurtjes), vind het een ideale verhouding zo! Nu hoef ik ‘s morgens niet idioot vroeg op te staan en ben gewoon 17:00 thuis ☺️

13 dagen geleden

Ik werk als nanny bij gezinnen thuis, werk nu 3,5 dag. Maandag gezin A: 12:30-18.00 (Opa & oma 1 passen op bij ons) Dinsdag gezin B: 7.30 - 17.30 (Opa & oma 2 passen op bij hun) Woensdag mama dag Donderdag gezin C: 8:30 - 18.00 (dagje Kdv) Vrijdag gezin B: 7.30 - 17.30 (Papadag) We hebben een vast schema wie haar brengt en haalt en eigenlijk loopt het wel zo. Maar toch vind ik het vreselijk als ik zo vroeg moet beginnen en haar wakker moet maken om weg te brengen op dinsdag en donderdag. Dus heel stiekem houd ik m’n ogen open, voor gezinnen die minder uur nodig hebben of denk ik erover om die maandag m’n werkgezin te laten vallen en zelf vrij te zijn. Qua geld redden we dat wel, maar ik pak dan ook de oppasdag van 1 van de opa’s & oma’s af en dat voelt ook niet goed eigenlijk. Dillema’s dilemma’s!

13 dagen geleden

Reactie op EsAaEn

Ik werk als nanny bij gezinnen thuis, werk nu 3,5 dag. Maandag gezin A: 1 ...
Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt, maar gaat zo tegen mijn gevoel in om mijn dochter weg te brengen om voor andere kinderen te gaan zorgen.

13 dagen geleden

Reactie op Mamapatricia

Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt, maar gaat zo tegen mijn gevoel in o ...
Dat voelde ook heel gek, maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend moet ik zeggen. In het begin voelde het heel doelloos inderdaad, zovan waar ben ik nou mee bezig. Maar het liefst zou ik inderdaad werk hebben waarbij ik kan thuiswerken en m’n tijden heel flexibel zijn. Zodat ze kan uitslapen (ja i know sorry!), en ik gewoon zelf haar eten kan geven om 17.00 uur etc. Ik zie haar nu sommige dagen amper als ik lange dagen maak, haal dr ‘s morgens uit bed, kom thuis geef dr een fles en ze gaat weer naar bed. Lastig hoor!

13 dagen geleden

Ik werk 32 uur, als product ontwerper. Woensdag vrij. Maar ik merk dat ik het wel zwaar vind momenteel, en toch minder verantwoordelijkheid zou willen hebben. Al is dat in mijn beroep best ongebruikelijk. Even kijken wat er mogelijk is de komende tijd

13 dagen geleden

Ik werk als gezinscoördinator momenteel 3 dagen. Wisselt van 20 tot 28 uur ongeveer. Wel lastig alles te plannen in die 3 dagen, huisbezoeken maar ook administratieve taken. Dilemma bij ons is nu of ik de dinsdag en woensdag vrij kan blijven of dat ik toch weer een dag erbij moet gaan werken nu het betaalde ouderschapsverlof ophoud. Ik wil het liefst zoveel als mogelijk bij mijn kindje zijn maar nog niet zeker of dat ook nog lukt 🙁

13 dagen geleden

Herkenbaar en vind het ook lastig! Tot nu toe 24 uur gewerkt sinds de bevalling door 1 dag ouderschapsverlof op te nemen. Ik switch nu ook van baan dus ga straks wel 32 uur werken. De kleine gaat dan 3 dagen KDV en 1 dag naar mijn ouders. Doe alles alleen dus moet wel geld verdienen… ik ben wel blij dat ze gewend is op de opvang, ze heel blij worden van haar. En ze heeft het daar ook echt leuk en ontwikkelt goed. En we zullen zien of ik 32 uur acceptabel vind… weinig keuze helaas.

13 dagen geleden

Ik werk momenteel 3 dagen in het onderwijs en heb 2 dagen OVL. Als dit verlof afloopt wil ik naar 3,5 of 4 dagen, afhankelijk van de mogelijkheden. Onderwijs is heel prima te combineren met een kleintje. Je hoeft niet extreem vroeg te beginnen en bent vaak redelijk op tijd weer thuis. En de vakanties zijn natuurlijk ook ideaal als ze straks naar school gaan, want dan zijn wij altijd thuis (man werkt ook in het onderwijs).

13 dagen geleden

Ik werk nu 28 uur als verpleegkundige, per juli heb een baan als teamleider in de zorg en ga ik 32 uur werken verdeeld over 4 dagen. Partner werkt ook 4 dagen, dus kleine gaat of naar de opvang of naar opa en oma

13 dagen geleden

Ik werk 32 uur als militair, netwerkbeheer. Het is zeker puzzelen, helemaal nu ik binnenkort een poos in het buitenland zit. Maar gaan nu dichter bij werk wonen, zodat we niet meer veel reistijd hebben en meer tijd met de kleine. Twijfel wel om de dienst uit te gaan, maar vindt mijn werk nog te leuk