39 Reacties

7 maanden geleden

Ik werk nu als opticien (36u, fulltime dus, verspreid over 4,5 dagen per week) maar vond dat ik enorm veel miste van mijn zoontje. Dus vanaf 17juni ga ik werken als onthaalbediende bij een podologiepraktijk, nog maar 32u verspreid over maandag-dinsdag-donderdag-vrijdag. Dus altijd woensdag thuis en altijd het weekend thuis. De job zal minder uitdagend zijn maar ik win er zoveel mee op persoonlijk vlak

7 maanden geleden

Ik werk als projectleider bij een Universiteit. Momenteel 24 uur (met ouderschapsverlof), 2 daggen thuis, 1 op kantoor. Straks ga ik 28 uur werken en dus 3 om 4 dagen. Ik vind het af en toe zwaar, maar het thuiswerken geeft wel veel rust en vrijheid. Ik krijg mijn werk sneller af, kan in de pauze een wasje doen en hoef vooral niet de drukte van het reizen en kantoor te ervaren. Ik vind de werkdruk soms wel lastig. Ik werk dan di-wo-do en ik merk dat er soms gedacht wordt dat ik nog 4 dagen (zoals voor de bevalling) werkte. Al veel gesprekken over gehad, maar het lijkt een structureel iets te zijn binnen ons team. Anderen die 4 a 5 dagen werken, ervaren deze last ook. Ook is mijn scherpheid wel echt achteruit gegaan dit jaar. Net nog, vergeet mijn jas op kantoor.. Ik ben daar volgende week dan pas weer. Dan kan ik zo balen..

7 maanden geleden

Ik werk 3 dagen als Assistent Manager bij een lunchroom. Tijden zijn van 9 tot half 6. Ik werk 2 dagen doordeweeks (waarvan papa 1 dag thuis is voor de kleine) en 1 dag in het weekend (papa ook weer thuis). De kleine hoeft dus maar 1 dag naar de opvang en wat mij betreft straks met de schooltijden ook perfect te combineren. Er zal dan ook maar 1 dag naschoolse opvang nodig zijn.

7 maanden geleden

Herkenbaar. Ik werkt 32 uur als consultant, maar ga om precies deze reden naar 24 uur (neem dus 1 dag ouderschapsverlof op). Hopelijk zorgt dat voor een betere balans.

7 maanden geleden

Ik werk momenteel 3 dagen als communicatieadviseur. Was eigenlijk van plan om vanaf 1 december weer 4 dagen te gaan werken (heb ook dochter van 3 jaar en deed dit met haar ook) maar onze jongste heeft slechte start gehad (eerste 2 maanden af en aan in t ziekenhuis, 2 keer geopereerd, ic, veel zorgen..) waardoor ik haar nog niet naar opvang wilde brengen in december. Nu gaat het gelukkig al lange tijd heel goed met haar. Vanaf 1 juli ga ik weer 4 dagen werken. Dat vind ik voor mn werk een betere balans, ik heb nu echt tijd te kort en mis veel op werk. Maandag kinderopvang (nu dus nog thuis voor de jongste) Dinsdag bij schoonouders,mn man werkt dan daar Woensdag ben ik vrij Donderdag bij mijn ouders, dan werk ik daar Vrijdag is mijn man vrij Ik vind dit ideaal, ze hoeven maar 1 dag naar KDV en verder is er altijd een van ons in de buurt. Mn man en ik wisselen weleens dinsdag en donderdag waardoor we elkaars ouders zien en bijpraten en daardoor doen we ook weinig bezoek aan opa en oma in t weekend. Heerlijk!

7 maanden geleden

Reactie op Mamapatricia

Wauw dat klinkt echt als een baan uit een Netflix serie 🤩 Heerlijk dat als ...
Haha jawel he! Ja ik woon gewoon in Nederland! Ik heb hiervoor bij grote drank corporates gewerkt en uiteindelijk voor deze rol gevraagd via via. Het is af en toe hard werken maar de hele industrie is zo leuk en gezellig!

7 maanden geleden

Ik werk als verpleegkundige in een crisisdienst van de ggz. Normaal 32 uur maar nu 24 en dat blijft voorlopig zo. Ik heb de luxe dat ik geen wisselende diensten draai. Het is prima te combineren alleen ben ik wel een groot deel van mijn flexibiliteit kwijt door vaste opvangdagen. Iets waar mijn werk minder happy mee is. Ik werk ongeveer 1 weekend in de 5 à 6 weken. Sommige dagen zijn super chaotisch en die vragen vooral mentaal veel van mij, dan ben ik wel echt uitgeblust.

7 maanden geleden

Ik werk bij een bekend biermerk 32 uur als category manager. Hiervan werk ik 2 dagen op kantoor en 2 dagen thuis. 1 van die thuiswerkdagen is mijn zoontje en man ook thuis. We ontbijten en lunchen samen en er is altijd tijd om te spelen of te fietsen. Bij dit bedrijf is veel privé werkbalans. Daarnaast woon ik dichtbij en hierdoor ben ik snel thuis. Doordat ik 2 dagen thuis werk en tussendoor privé dingen kan doen voelt het niet alsof ik 32 uur werk. Ik heb een baan opgezegd als woonaccessoires buyer waar ik veel voor naar China en India reisde. Ik was veel van huis, werkte veel over. De werkdruk was enorm, de reistijd langer en er werd van je verwacht dat privé op de tweede plek kwam. Een droombaan op papier. Ik reisde business class, sliep in de meest luxe hotels en deed shopping trips naar Londen en Parijs. Maar als gezin niet te combineren. Of althans, dat wilden wij niet combineren. De reizen waren vaak 2 weken. Mijn man reist veel naar USA, maar dat zijn korte trips. Een mindere droombaan op papier nu, maar meer inkomen, meer rust, meer privé tijd en het belangrijkste is: meer tijd met mijn zoontje.

7 maanden geleden

24 uur als financieel adviseur 1 december bij deze werkgever begonnen. Minimale aantal uren was eigenlijk 28, ontzettend blij dat 24 uur is gelukt. 2 kindjes: zoontje van 28 juni en dochter van 2,5 jaar. Werkdagen: Maandag: papa is dan thuis Dinsdag: KDV Donderdag: schoonmoeder past op Mijn man werkt in de horeca dus ik ben alle middagen en avonden alleen met de kindjes. Meer dan 24 uur zou ik nu niet fijn vinden maar toen ik alleen mijn dochter nog had werkte ik 32 uur en dat was prima.

7 maanden geleden

Ik werk 28 uur als ambulant begeleider in de ggz/gehandicaptenzorg. Voorheen werkte ik op een woonlocatie voor mensen met een beperking. Mijn vorige baan vond ik slecht te combineren, om het weekend werken, wisselende diensten (ochtend, laat en slaapdiensten). Het werk wat ik nu doe vind ik heel goed te combineren. Ik plan mijn eigen afspraken in en werk doordeweeks overdag! Administratie kan ook thuis.

7 maanden geleden

Ik werk 32 uur als logistiek manager bij een high tech bedrijf. Ik ben nu op zoek naar een andere baan vanwege de werkdruk en er geen rekening met mij gehouden werd ivm kolven/minder gaan werken. Mijn man werkt 8 uur, waardoor we geen opvang (meer) nodig hebben. Dit laatste geeft zoveel meer rust.

7 maanden geleden

24 uur (ongeveer, ik ben zelfstandige) verspreid over 4 dagen 9-15u. Lekker onconventioneel. Beetje afgekeken van het Scandinavisch model. Als ze wat ouder is wil ik 30 uit spreiden over 5 dagen. Op die manier werk ikax 6 uur per dag. Kunnen we sochtends altijd rustig opstarten en heb ik nog een stukje middag met haar en eten we savonds ook altijd samen. Helemaal luxe is dat ze 3 dagen naar de opvang gaat. Helaas kunnen we niet kiezen om de uren opvang te betalen die ze gaat. Het is of een halve dag, of een dag tot 19u. En we gaan haar meestal tussen 15-16u halen. Daarnaast gaat ze nog 2 dagen naar de opa en oma's. één dag meer dus dan we werken. Die dag gaan we dan iets met zn tweeën doen. Nog iets voor werk afmaken. Grote klussen in huis doen of met opa en oma en dochter samen op stap, leuke dingen doen. Die dag is wel iets tijdelijks, maar echt heerlijk zo. Op de dagen dat ze bij de opa en oma is dan zie ik haar veel want werk ik vaak thuis bij opa en oma. Dus dan heb ik ook niet het idee dat ik haar een hele dag niet zie. En voor haar, ze heeft soms denk ik niet eens het gevoel dat ik weg ben. Want soms heb ik 2 uur gewerkt en dan kom ik beneden om te kolven en heeft ze heel de tijd geslapen. We kunnen dan ook samen lunchen enzo. Dus allemaal heel erg fijn! Vroeger werkte ik ook lange dagen en altijd 5 dagen. Ben heel erg blij dat dit nu niet zo is. Zou niet haalbaar geweest zijn voor ons. Ook die 24uur in 3 dagen zou ik niet willen. Dan ben ik 3 dagen aan het stressen en haasten. Om dan 2 dagen weer bij te komen. Nu zijn de weken gewoon erg leuk. Dus als je aan het zoeken bent. Mijn tip zou zijn om qua uren een beetje out of the box te denken.

7 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

24 uur (ongeveer, ik ben zelfstandige) verspreid over 4 dagen 9-15u. Lekker ...
Wat heerlijk! Mag ik vragen wat voor werk je precies doet?

7 maanden geleden

Ik werk 20 uur p/w. Dat is maandag dinsdag en 1x in de 3 weken 2 weekend ochtenden. Helaas ben ik op maandag en dinsdag wel 1,5 per rit onderweg dus dat kost veel tijd en energie. Ik vind mijn baan leuk en alles is mogelijk tot nu toe wat ik wil qua uren maar ik zal uiteindelijk dichterbij huis willen werken... maar ik vind het lastig, ben bang niet iets te vinden wat ik zo leuk vind

7 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Wat heerlijk! Mag ik vragen wat voor werk je precies doet?
Ohja dat had ik er niet bij gezegd 🤦🏻😅. Ik ben kinderdiëtist. Dus kan mn uren heel goed zelf indelen, maar kan echt niet altijd thuis werken of me gemakkelijk ziek zijn (afspraken staan namelijk al lang vooruit gepland)

7 maanden geleden

Ik denk dat wat past zo persoonlijk is en je misschien ook alleen achterkomt door te starten met iets en te ervaren. Je ziet hier ook zeer uiteenlopende functies en aantal uren terugkomen. Misschien vooral zoeken naar een baan die je leuk linkt en flexibiliteit biedt mocht je toch willen plussen of minnen in uren?

7 maanden geleden

Hoi! Ik werk 4 dagen als docent in het mbo. Lessen beginnen 8.30 dus dat is met wat haasten best te doen, zeker omdat ik 5 min rijden van huis en opvang werk. Ik kan je ook wel aanraden om als secretaresse in het mbo te gaan werken. Hoef je zelden heel vroeg, of tot heel laat te zijn :-) En ook veel verschillende afdelingen waar je je skills kan uitbreiden

7 maanden geleden

Reactie op Miss Stitch

Hoi! Ik werk 4 dagen als docent in het mbo. Lessen beginnen 8.30 dus dat is ...
Oja dat is ook wel een goed idee 🤩🙌🏼

7 maanden geleden

Ik werk 20 uur als pb-er op woonlocatie voor mensen met een beperking. Vaste dagen gekregen dinsdag woensdag en om de week op zaterdag. Vergaderingen of trainingen kunnen wel op andere dagen zijn. Ze zijn zo lief geweest dat ik pas in juni weer slaapdiensten ga werken. De kleine wordt dan 1. Ik ben benieuwd hoe het dan gaan zijn. We hebben voor bovenstaande dagen ook opvang. Werk is op een halfuur afstand. Zonder spits.. welllicht ooit wat dichterbij werken maar vindt het nu wel eventjes goed.