25 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb je Yepp 2 thule mini en het is echt ideaal. Het lukt me prima om zelf met 1 hand haar erin te zetten etc
5 maanden geleden
Reactie op JuneMom2023
Ik heb je Yepp 2 thule mini en het is echt ideaal. Het lukt me prima om zel ...
En ik heb ook een e bike, 1 tip schaf ook fietstassen aan dit is nog beter
5 maanden geleden
Ik heb de Cortina U4 mamafiets elektrisch gekocht met een Thule Yepp zitje (eentje voor voorop en eentje voor achterop). Ben er heel blij mee! Fietst echt super en stoeltjes zijn makkelijk in gebruik. Ik ben naar een locale fietsenwinkel geweest voor advies en dat vond ik heel fijn. Daar kon ik ook diverse fietsen en zitjes bekijken en proberen. Vond het echt een duur grapje, maar al heel veel gefietst en ben er blij mee 😃
5 maanden geleden
Het is trouwens even wennen met je kindje in het stoeltje krijgen, maar na paar keer gaat dat prima! Onze kleine vindt fietsen super leuk. Wandelen gaat maar langzaam 😆 hij vindt het heel leuk en kijkt zijn ogen uit. Ook voor mij fijn om lekker samen op pad te gaan
5 maanden geleden
Ik heb een voorzitje, vreselijk irritant en zelfs best eng 🥹😂
VoorZitje word ook aangeraden. Achter kan je kleine niet zien en is veel ruimen/groter 😊
5 maanden geleden
Reactie op MartineL88
Ik heb de Cortina U4 mamafiets elektrisch gekocht met een Thule Yepp zitje ...
Ik heb afgelopen week precies hetzelfde gekocht 😄 Heel blij mee. Ze vond het eerste rondje geweldig.
E-bike is top. Wel zwaar om op de standaard te zetten, maar voor de rest heel fijn. Stuurslot ook handig. Zitje van Thule kan je de riempjes makkelijk openen. Het zitje kun je er ook zo afklikken en als je partner ook een adapter op zijn fiets heeft kan je m daar zo weer opzetten.
5 maanden geleden
Reactie op Mom Of Stars
VoorZitje word ook aangeraden. Achter kan je kleine niet zien en is veel ru ...
Ik weet het, maar het zit echt irritant!!!
5 maanden geleden
Ik heb gekozen voor de Qibbel air. De mesh rugleuning vond ik zelf wel echt een voordeel, voor de warmte, maar ook comfort.
Ook is die makkelijk van fiets te verwisselen. (Al is dit echt niet uniek voor de Qibbel).
Ook heeft die een gordeltje die niet over het hoofd heen hoeft, wat ik ook fijn vind, vooral icm helmpje.
Met alle zitjes had ik wel dat het echt wennen was met opstappen. Zelfs met een moederfiets erg weinig ruimte tussen zadel en voorzitje. Maar goed, beetje oefenen en het komt helemaal goed.
5 maanden geleden
Wij hebben beide een elektrische (gewone) fiets. Hebben het urban iki voorzitje. Bevalt prima. Je kunt op meerdere fietsen een adapter plaatsen waardoor je maar een zitje hoeft te kopen en dit eenvoudig kunt wisselen. Wilden eerst een nieuw kopen, maar zagen diverse op marktplaats nog zo goed als nieuw voor een schijntje van de nieuwprijs. Dus wellicht moeite waard eens te kijken.
Ons zoontje draagt een helm. Vinden we wel zo veilig aangezien hij zich niet kan opvangen. We vertrouwen ons zelf wel op de fiets, maar je weet nooit wat er kan gebeuren.
Ik vind zelf fietsen met kind niet fijn. Heb zelf in het verleden een fiets ongeluk gehad en dit maakt me soms wat angstig. Daarnaast is het behoorlijk zwaar aan het stuur en hij is erg bewegelijk. Drukt op de knoppen van de elektrische fiets etc. Dus over het algemeen fietst mijn man vaak met ons zoontje.
5 maanden geleden
Ik zou als ik jou was naar een fietsenwinkel gaan en een rondje op de testbaan fietsen. Wij waren naar de 12Go Biking gegaan in Moordrecht.
Er zit best wel verschil in de grootte van fietssitjes en de opstap bij mamafietsen.
Wij zijn uiteindelijk voor de combi ‘gazelle bloom’ en ‘Thule yepp 2’ voorzitje gegaan. Hier was genoeg ruimte om nog op te stappen. We twijfelden nog tussen een voorzitje van Urban Iki, maar ik vond de Thule yepp toch veel steviger aanvoelen.
Heel blij mee! We fietsen echt meerdere keren per week en ze vindt het fantastisch
5 maanden geleden
En nog een tip: kijk eens of je werk een fietsplan heeft. Bij ons was dit er tot €1500 op fiets en accessoires.
De (niet-elektrische) fiets kostte iets van 900/1000 euro, dus we hadden nog vol accessoires erbij gedaan, zoals: voorzitje, achterzitje, windscherm, slaaprol, fietskrat, kettingslot, fietstassen en buggydrager (uiteindelijk teruggebracht).
Met belastingvoordeel heeft dit netto 750 ipv 1500 gekost en we zijn nu gelijk klaar voor de komende jaren 😃
5 maanden geleden
Hai!
Wij hebben ook de thule yepp mini. En ook het windscherm erbij. Mijn man heeft een losse adapter op z'n fiets gezet zodat we beiden met hem op pad kunnen. Ik moet me er wel echt tussen wurmen, maar hij niet. Dat hangt ook af van je fiets en stuur etc. Goed om even te testen als dat kan. Verder vind ik het heerlijk om met hem te fietsen. Dan ben ik echt diep gelukkig haha. Hij zit lekker om zich heen te kijken en te jeuzelen. Begint nu ook te wijzen. Echt fantastisch. Dus ja wel doen!
5 maanden geleden
Thanks voor de reacties! Ik ga dit weekend naar de fietsenwinkel even rondkijken 💖
Hoe doen jullie dat eigenlijk met het kindje "inladen"? Een baby van 1 jaar weegt toch al gauw 10kilo en mijn zoontje is erg druk/beweeglijk. Is dat niet wiebelig met lege fiets op stander? Elke keer iemand vragen lijkt me uiteraard ook niet handig 😅 misschien stelt t niks voor en maak ik me zorgen om niks.
5 maanden geleden
Reactie op KirstinGreenEyes
Thanks voor de reacties! Ik ga dit weekend naar de fietsenwinkel even rondk ...
Mijn zoontjes is 13 kg en beweeglijk en ik krijg hem er gewoon in. Eerste paar keer even oefenen en je wordt er steeds handiger in.. net als de fiets op de standaard zetten: dat went ook en gaat nu prima
5 maanden geleden
Reactie op MartineL88
Mijn zoontjes is 13 kg en beweeglijk en ik krijg hem er gewoon in. Eerste p ...
Ohja mijn fiets heeft inderdaad ook zo'n stuurslot erop en een breed standaard zodat de fiets best stevig staat