18 Reacties
9 maanden geleden
Oh ik wist niet eens dat hij al moest kunnen zitten😅 dat moet toch pas met 9 maand? volgens mij doen ze alles op hun eigen tempo. de een is snel de ander langzaam. maakt je niet te druk lieve mama❤️ die van ons kan dat ook nog niet hoor maar die tijgert de hele kamer rond en hij kan wel in de kinderstoel met een dekentje om hem heen. of in zn stoel ook ideaal voor als hij nog niet kan zitten zelf. hij komt als hij veel moeite doet er wel zelf uit dus altijd uitkijken als hij erin zit.
9 maanden geleden
heel normaal dat ze nog niet zitten. zou me eerder druk maken als ze met 4 maanden al zitten (vanwege het ruggetje) dan als ze het met 8 maanden nog niet doen.
9 maanden geleden
Onze kinderfysio is erg tegen het neerzetten van kinderen, vanwege het ruggetje inderdaad. Volgens haar is de "juiste" volgorde: rollen- pivoteren- tijgeren/kruiphouding- zitten - kruipen. Mijn dochter van ruim 7 maanden zit ook nog niet, ze valt gewoon nog om. Ze zit wel bij ons op schoot met voorlezen ofzo, dus dat vind ik wel genoeg oefenmoment. Ze is nu vooral heel druk met zich in de kruiphouding duwen maar tijgert nog niet. Ieder kind in zijn eigen tempo, we willen zo graag als ouders 🫶
9 maanden geleden
Hier precies hetzelfde! Ons zoontje is 7,5 maand en zit de hele dag in kruiphouding en kruipt achteruit, maar kan echt nog niet los zelfstandig zitten. Hij gooit zichzelf ook naar achter. Ik maak me soms ook zorgen maar zie wel dat hij erg druk is met leren kruipen. Ik verwacht dat hij misschien eerder kruipt dan dat hij kan zitten
5 maanden geleden
Reactie op kammyl
Uit nieuwsgierigheid: kruipt ze al? Die van ons zit ook steeds vaker in de ...
Ja, rond de 8.5mnd ging ze al kruipen. Ze heeft inderdaad een hele tijd in de starthouding gezeten, ook met rocken (van voor naar achter bewegen). En ineens viel het kwartje dat ze haar armen moest verplaatsen. Overigens ging ze 10 dagen later ineens staan bij een krukje, die had ik niet helemaal aan zien komen.. Ze loopt nu langs de tafel ed, maar komt nog niet los. Ze is nu vooral druk met kletsen, dus motoriek zal later wel weer komen.
Misschien slaat jouw kindje kruipen wel over, zolang ze met tijgeren de armen om en om bewegen geldt dat als alternatief voor kruipen.
3 maanden geleden
Reactie op Berlinda
Hoe gaat het nu met jullie kindjes onze kleintje begint nu eindelijk met wa ...
Onze dochter loopt langs dingen of een klein stukje aan 1 hand mee. Ze kan traplopen en er ook weer veilig af, evenals op de glijbaan klimmen en er zelf van af komen. Ze loopt nog niet los, ze is 14.5 maand.
Bij jullie ?
3 maanden geleden
Reactie op Berlinda
Hoe gaat het nu met jullie kindjes onze kleintje begint nu eindelijk met wa ...
Hij kon met 13 maandjes los stapje doen eerder lopen aan de hand hij is nu bijna 14 maanden en hij loopt los dat ging ineens heel snel naar kruipen doet hij ook nog steeds