10 Reacties

21 dagen geleden

Oja hij is 10 maanden oud.

21 dagen geleden

Ik heb logopediste voor mijn zoontje en zij adviseerde mij om even 2 dagen niks te geven en daarna weer proberen aan te bieden

21 dagen geleden

Wij hebben deze fase ook gehad en nog steeds wel, maar het gaat met fases beter.Je zou kunnen proberen het eten lauw aan te bieden ipv warm. Hier heeft een poosje appelmoes door het eten ook heel goed geholpen. We geven ook wel eens een boekje tijdens het eten voor afleiding en als echt helemaal niks meer helpt zetten we hem voor dansend fruit neer (YouTube). Wij vinden het belangrijk dat hij zijn avond eten eet, omdat hij daar veel beter op slaapt en hoe het er dan ingaat op dat moment dat is dan maar wat het is haha. En oja we geven sinds kort na de tijd yoghurt wat hij mega lekker vind. We hopen dat hij nu de link legt: als ik mijn avond eten eet krijg ik erna lekkers. Ik hoop dat je wat met de tips kunt 😊

21 dagen geleden

Die van mij is nu 9 maanden en eet graag met de pot mee moet wel zeggen dat hij als hij last van zen tandjes heeft ook niks wilt eten en dan vooral geen avonds eten ik bied hem alles aan en als hij geen avond eten eet of een half potje dan krijgt hij of brood met pindakaas of yoghurt,kwark of vla ligt net wat er in huis is voor dat ie gaat slapen bied ik hem nog een fles aan die wilt ie niet altijd dus komt hij regelmatig ‘s nachts tegen 3/4 uur voor de fles die drinkt hij dan wel op. Veel verschillende dingen overdag aan bieden helpt bij ons wel dan eet hij wel iets

21 dagen geleden

Reactie op Rana4AA

Oja hij is 10 maanden oud.
Oh en nog een nuttige toevoeging: hij krijgt 4 flessen per dag van 180+6. De laatste vrij snel na het avondeten, zodat we rond kwart voor 7 hem naar bed kunnen brengen, tanden poetsen etc. Om 19 uur ligt hij erin. Geen nachtvoeding meer, hij slaapt dan tot zo'n 6.30. Yoghurt oid na het eten zou voor mijn gevoel wat dubbelop zijn. Appelmoes vindt hij heel lekker, maar daar krijgt hij eczeem van, dus dat mag hij voorlopig niet. Misschien kan ik iets soortgelijks met perenmoes proberen.

21 dagen geleden

Duurde hier 1.5 week Eet nu weer alles

21 dagen geleden

Reactie op Rana4AA

Oh en nog een nuttige toevoeging: hij krijgt 4 flessen per dag van 180+6. D ...
4 flessen is nog best veel op dit termijn btw

13 dagen geleden

Mijn zoontje van bijna 11 maanden krijgt momenteel 2 flessen p/d van 200cc. Misschien een fles proberen af te bouwen zodat hij ‘s avonds meer trek heeft?

13 dagen geleden

4 flessen is nog best veel op dit termijn btw
Hij drinkt alle flessen nog leeg, dus hij zal het nodig hebben denk ik dan. En wij geloven ook wel in "food under one is just for fun". We merken wel dat hij steeds meer eet tijdens ontbijt en lunch. Avondeten wisselt nog steeds, maar het verstoppen in een fruithapje werkt meestal goed. Dus bijvoorbeeld kleine stukjes wortel aanbieden op een lepel waar ook gepureerde peer/mango/whatever op ligt. Dus eigenlijk de verstoptruc met appelmoes, alleen dan zonder appel, want allergie.

12 dagen geleden

Bij doorkomende tandjes is er minder interesse in warm eten is mijn ervaring. Koude dingen waar op gebeten kan worden wel. Is ff tijdelijk zo. Zou me niet te druk maken. Komt wel weer goed