20 Reacties

vor 4 Monaten

Al sinds maart? Lieve schat dat is nog maar 4 maanden. Geef het tijd, het komt wanneer het komt. Een goede of slecht band tussen 2 kinderen heeft vooral te maken met de opvoeding 馃榿 en de manier waarop je in je gezin relaties aangaat.

vor 4 Monaten

Snap je helemaal mijn kindje is nu ook 13 maanden en zijn vanaf januari aan het proberen. Heel onregelmatig ongesteld en zelfs soms een cyclus van 60 dagen. Bij de ha willen ze nog niet helpen omdat je een jaar moet proberen. Mijn eerste was door de spiraal heen en nu wil het maar niet lukken. Het is heel frustrerend maar het enige wat we kunnen doen is blijven proberen en de hoop niet opgeven. Ik zal me over het leeftijdsverschil geen zorgen maken, ze gaan hoe dan ook veel van elkaar houden. licht er ook echt aan hoe jij er mee omgaat. De kindjes van mijn nicht schelen 3,5 en zijn nu al na 14 maanden onafscheidelijk. Maar snap wel dat je dat graag wilt heb ik ook om de zelfde reden. 70 % van de vrouwen word zwanger na een half jaar proberen. Geef de hoop niet op!

vor 4 Monaten

Reactie op chelseykoopman

Snap je helemaal mijn kindje is nu ook 13 maanden en zijn vanaf januari aan ...
Ik weet dat ze hoe dan ook van elkaar gaan houden maar het leek me gewoon leuk, twee kindjes onder de twee! Dicht op elkaar 馃様 hopelijk komt het goed binnen nu en komende maanden

vor 4 Monaten

Ik weet dat ze hoe dan ook van elkaar gaan houden maar het leek me gewoon l ...
Snap ik hoor had zelf ook 1,5 in mijn hoofd. Maar helaas kun je het leven niet plannen. Maar ik heb er vertrouwen in dat het sowieso goed gaat komen.

vor 4 Monaten

Hoelang duurde het voordat je zwanger was van je eerste kindje? Geef het inderdaad de tijd. 4 maanden is nog niet lang, maar als je het heel erg graag wilt dan is elke maand te lang. Ik snap je! Ik duim voor je!

vor 4 Monaten

Reactie op verevh

Hoelang duurde het voordat je zwanger was van je eerste kindje? Geef het ...
2 maanden 馃槄

vor 4 Monaten

2 maanden 馃槄
Das echt een luxe hoor 馃槀馃槀

vor 4 Monaten

Ik wil voor mijn 3e gaan maar loopt ook anders dan gewenst... mijn 1e was in ronde 2 raak mijn 2e de eerste keer, en wat blijkt nu? Secundaire onvruchtbaarheid (ik zeg NIET dat het bij jou zo is he dit is mijn verhaal) dus ik moet aan de hormonen ik begin met een "proefmaand" om te zien of het aanslaat en dit voor mij werkt, en dan hopelijk in augustus met de IUI erbij, Ben met IUI wel bekend zo kreeg ik mijn 1e twee ook omdat ik geen partner heb, maar nu loopt het dus helemaal niet volgens plan. Ennuhhh mommy maart.. dat is echt nog niet lang he je begint pas!

vor 4 Monaten

Het is nog een relatief korte periode dat je probeert. Je eerste zin is; ik ben helemaal down. Niet doen, vergeet niet dat je al een prachtig wondertje rond hebt lopen (nou ja misschien nog niet lopen hihi) en dat je daar van kan genieten.

vor 4 Monaten

Lees ik het goed dat je een week na je eisprong ongesteld wordt? Dan heb je een relatief korte luteale fase wat de innesteling kan moeilijker maken (maar voor correcte info hierover 茅n correcte diagnose moet je toch echt een arts raadplegen). Verder, je bent nog maar 4 maand aan het proberen. Dat is echt niets. Ik begrijp dat je het heel graag wil en elke maand is een maand teveel maar houd het alsjeblieft dat eerste jaar gewoon leuk. Ik kom zelf uit een traject van 4 jaar (3 jaar natuurlijk geprobeerd met 4 miskramen en dan uiteindelijk ivf) dus ik begrijp je teleurstelling elke maand maar probeer het toch een klein beetje los te laten

vor 4 Monaten

Wat lastig dat je er zo erg mee zit! Maar misschien moet je er niet zoveel druk op leggen, vaak gaat het dan wel ineens als je er niet zoveel mee bezig bent. Probeer te relaxen en er niet teveel druk op te leggen. Je bent pas 4 maanden bezig dit is echt niet lang. En je hebt er helaas toch geen invloed op..

vor 4 Monaten

Misschien geeft je lichaam wel aan dat het er nog niet klaar voor is en het nog herstellende is. Je hebt de luxe gehad van 1x snel zwanger worden, dus dit is even schakelen. Alsnog, ik sluit mij bij de rest aan, je bent nog maar 4 maanden bezig. En wat betreft leeftijdsverschil, ik ken meerdere gezinnnen met -2 leeftijdsverschil waarbij het echt niet botert hoor (juist omdat ze dicht op elkaar zitten en ze dus elkaar steeds irriteren) Jouw eigen ervaring is positief, maar het zegt verder niks over je eigen kindjes. Als ze ouder worden zegt een paar jaar of 3 jaar leeftijdsverschil niet veel. Hier ziet 2,5 jaar en 3 jaar tussen en ze spelen alle drie samen (in verschillende combi's)

vor 4 Monaten

Ik denk dat de reacties hieronder al heel duidelijk zijn. Ik scheel 7 jaar met mijn zus en ik kan me echt geen betere jeugd voorstellen dan met haar. Wij hebben ons altijd zo geamuseerd, ze heeft me altijd overal mee naar toe genomen... dus denk dat je je daar niet te veel zorgen om moet maken. Het is ook een stukje hoe je als ouder hier een band in cre毛ert h猫:-). Sowieso veel succes!

vor 4 Monaten

Wat fijn dat je zo ontzettend snel zwanger was van je eerste kindje! Het is heel erg normaal als het een jaar duurt. De meeste mensen zijn binnen een jaar zwanger. Het is eigenlijk gewoon een kansspelletje, hoe rot het ook is. Zolang je goed timed en gezond leeft is er verder niet veel wat je kunt veranderen. Het komt echt goed! Het is gewoon niet te plannen. Misschien heeft het straks uiteindelijk zo moeten zijn? Daarbij, ik heb een broertje die 1,5 jaar jonger is en een hele goede band met hem. Maar heb ook een geweldige band met mijn zusje die 8 jaar jonger is! Daartegenover heb ik meerdere vriendinnen met een broer(tje) of zus(je) waar 1-2 jaar tussen zit en die hebben de grootste ruzies en zien elkaar vaak liever niet dan wel 馃き. Denk dat het vooral een match moet zijn qua karakter. En hoe je hier als ouder mee om gaat en het samen spelen motiveert.

vor 4 Monaten

Hier hebben wij er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden van onze eerste. Alles was onderzocht en alles was oke. We hadden gewoon pech dat onze dobbelsteen telkens maar niet op 6 belandde. Ik wil je hierbij een hart onder de riem steken dat het soms gewoon wat langer kan duren. 馃槝

vor 4 Monaten

Reactie op BAMPatricia

Ik wil voor mijn 3e gaan maar loopt ook anders dan gewenst... mijn 1e was i ...
Wat heftig 馃様 hoe ben je er achter gekomen?

vor 4 Monaten

Wat heftig 馃様 hoe ben je er achter gekomen?
Ik loop sowieso bij de kliniek als bewust alleenstaande en mijn cyclus doet al een tijdje heel raar en de progesteron waarde moet minstens 30 zijn (8 dagen na een positieve ovulatietest) ik haal maar 0,7, dus het is besproken in het team

vor 4 Monaten

Het is ook gewoon mazzel hevben ondanks dat je op het goede moment gezellig bent

vor 4 Monaten

Reactie op BAMPatricia

Ik loop sowieso bij de kliniek als bewust alleenstaande en mijn cyclus doet ...
Ik vind het echt verdrietig om te horen dat je dat mee moet maken 馃様 kom ik een beetje klagen dat ik niet zwanger word

vor 4 Monaten

Ik vind het echt verdrietig om te horen dat je dat mee moet maken 馃様 kom ik ...
Nee nee zo moet je niet denken!!! Laat dat los alsjeblieft, oke? We gaan er gewoon voor dat we allebei een succesverhaal krijgen馃槉