9 Reacties

15 dagen geleden

Wij gaan regelmatig vrij zwemmen. Wat ik zelf handig vind is om ons thuis al aan te kleden. Iniedergeval mijzelf en dan gewoon een joggingsbroek en trui aan. Mocht je een zwemluier thuis al aan trekken doe er dan ook een gewone over 😅 hebben dat op de harde manier geleerd 😂. En m’n kindje trek ik meestal iets van een lekkere warme Onesie aan. Als je gaat zwemmen eerst zelf uitkleden en dan kindje en als je klaar ben eerst kindje aankleden en dan pas jezelf. We nemen hem gewoon op de arm mee en in het water zetten we hem in z’n zwembandje. T zal zichzelf wel wijzen 😊 komt allemaal goed en ontzettend veel plezier toegewenst

15 dagen geleden

Ik ben 1 keer gegaan en vond het vreselijk 😂 Achteraf gezien; Ik ga niet meer samen (dus kind plus ik) Vooraf omkleden is makkelijker Geen enkele zorgen maken om m’n uiterlijk maar gewoon zsm naar huis erna 😂 Ehhh muntje voor kluisje mee

15 dagen geleden

Ik ga elke vrijdag. Doe de kleine in de maxicosi en haal hem pas bij het zwembad zelf eruit. Bij ons kleed je jezelf om in de kleedkamers en de kindjes voor het zwembad (dus als jij al omgekleed bent) dus dat is ideaal met de maxicosi. Baby zwemles is zonder bandjes. Stel voor je kleine moet je ook in de kleedkamer omkleden dan zal ik de maxicosi daar ook laten staan en badslippers aan doen helpt tegen de gladde vloer

15 dagen geleden

En kijk anders of je de 1e keer iemand mee kan nemen die je kan helpen

15 dagen geleden

Ik ga vrijwel wekelijks en het kan erg leuk zijn als je rustig de tijd neemt. Ik zorg dat ik er een half uur van te voren ben. Bij ons mag de kinderwagen mee tot het zwembad, waar verschoonkussens en boxen zijn dus je kan je baby naast het zwembad om/aankleden. Jezelf kan thuis of in de kleedkamer waar je eerst doorheen komt. Zwemluier pas in het zwembad aandoen want deze houdt alleen poep tegen. Het is vrij intensief voor een baby, zeker de eerste keer, mijn dochter was toen nog erg klein, toen viel zij bij het aankleden al in slaap. Dus ik zou een makkelijk boxpakje meenemen voor naar huis. Zo gauw je kindje aangekleed is en weer in de kinderwagen ligt kan jij douchen/aankleden. Ik neem tegenwoordig ook wat maisvingers en knijpfruit/flesje mee en toen ze heel klein was een flesje borstvoeding want zwemmen maakt wel hongerig. Verder lekker het lesje volgen en niks doen wat je niet wilt. Ik vind dat ze een leuk programma doen met liedjes en oefeningen en iedere week is nog leerzaam en leuk. Mijn dochter vind het fantastisch en reageert erg op de juf en de liedjes. Er zijn ook kindjes die een stuk “apathischer” of angstiger zijn. Je moet het maar gewoon meemaken en beleven.

14 dagen geleden

Hier idd maxicosi mee tot het zwembad zelf. Zorgen dat je zelf thuis al zwemkleding aan hebt met een makkelijke outfit erover. Baby kan je dus voor het zwembad uit de maxicosi halen en daar liggen (bij ons dan) aankleedkussens. En daar kan je na het zwemmen ook je baby weer aankleden en in de maxicosi doen. Bandjes zijn niet nodig, jij gaat met je kind het water in. En houdt hem/haar vast. Zoals velen zeggen ; zwemluier daar doen. En veel plezier 🥰

14 dagen geleden

Wij gaan elke week, zijn vanochtend nog geweest. Wij mogen kinderwagen mee tot aan het zwembad. Ik neem altijd aankleedkussen mee en doe zelf mn badpak al aan. Neem je tijd. Het zwemmen is bij ons 30 minuutjes voor de kleintjes. Dat is ook lang genoeg. Wel super leuk. En je kan altijd anders moeders om hulp vragem

14 dagen geleden

Ik snap je vragen, dat had ik de eerste keer ook! Ik neem altijd goede stevige slippers mee. Daar loop ik op. In het begin vervoerde ik haar in de Maxi Cosi, maar inmiddels til ik haar op de arm en dat gaat goed. Ik ben nu bij 3 verschillende zwembaden geweest en die hadden alledrie omkleedkussens naast het Babybad. Dus: ik kom binnen, kleed eerst mezelf om (baby zit dan in maxi cosi of tegenwoordig op de grond). Daarna loop ik (in bikini) met baby (nog met kleren aan) naar het babybad en kleed haar daar om. Daarna zwemmen en daarna alles in omgekeerde volgorde (dus eerst baby aankleden, dan mezelf). In het babybad zelf heeft niemand zijn/haar babies zwembandjes om. Vasthouden lukt best goed (het is ook minder zwaar door de waterdruk). In de zwembaden waar ik ga, kan je van tevoren of daarna vaak nog even chillen met je baby (bijv. in het bubbelbad, of soms zijn er speelgoedjes, zoals de waterballenbak, echt heel leuk!) en met andere ouders met babies/kindjes. De les zelf duurt niet lang (15-20 minuutjes) en is prima te volgen. Vaak met veel zingen en simpele spelletjes (zoals volg de bal, samen in een kringetje rondjes zwemmen, van de ene naar de andere kant terwijl je een liedje zingt (niet te veel van voorstellen haha). Maar goed: ik denk dat het een kwestie is van 1 x even doorheen. Is het een optie om de eerste keer iemand mee te vragen, omdat het zo spannend is? Je zult zien, het is een hoop minder gedoe dan je je van tevoren in je hoofd hebt gehaald. Ik vind tegenwoordig de grootste stress: baby mag niet te diep in slaap vallen op de terugweg in de auto, zodat ik haar lekker in bedje kan laten slapen. En stel het gebeurt perongeluk toch, kan dat ook wel een dagje ;).

13 dagen geleden

ik ga wekelijks met mijn zoontje. ik neem de kinderwagen mee tot en met de gezamenlijke kleed ruimte voor vrouwen. ik laat hem in de wagen, kleed mijzelf om een daarna kleed ik hem om(wij hebben zowel aankleedkussen daar als bij het bad dus je kunt kiezen wat je fijner vindt) daarna slippers aan een loop met hem op de arm of hij gaat kruipend mee naar het bad. geen zwembandjes nodig tijdens het baby zwemmen en bij ons duurt het een half uurtje daarna mogen we gebruik maken van het gewone bad en peuterbad etc. baby's/ kinderen die kunnen lopen moeten daar wel zwembandjes om. naderhand douchen en kleed ik eerst hem om, doe hem in de kinderwagen want anders ben ik hem kwijt en kan ik me nooit omkleden. daarna dus ik weer omkleden. wij nemen altijd een tussendoortje en wat drinken mee zodat hij dat daar kan drinken. mocht hij onderweg in slaap vallen wordt ie in ieder geval niet wakker omdat ie honger heeft (zoontje is 10 maanden)