291 Reacties

2 maanden geleden

Hi dames, om de hoeveel uur voeden jullie je baby? Mijn baby is 14 weken, maar laat er nu wel eens 5 uur tussen. Ben het niet gewend van mn jongste. Of leggen jullie iedere 3 uur aan om nachtvoedingen te voorkomen? Ik niet, echt op zijn verzoek. Ben benieuwd! Hier is het schema nu: half 7 11 uur of half 1 3 uur half 6 7 uur savonds half 2 of 3 uur snachts

2 maanden geleden

Reactie op XLMN

Hi dames, om de hoeveel uur voeden jullie je baby? Mijn baby is 14 weken, m ...
Hier zijn er nog 5 voedingen en geen nachtvoeding meer. De tijden verschillen een beetje, maar vallen grofweg samen met de normale maaltijd momenten. Half 7, tussen half 10 en 11 uur, tussen 12 en 1, tussen half 4 en 5, rond 7 uur. Meestal wordt er van half 9 tot half 11 geslapen en van 1 tot 4. De voedingen vallen daar dan mooi omheen. Dit schema met 2 lange slapen had onze oudste ook, dus gelukkig herkenden we snel dat dit is waar onze jongste het ook goed op doet en maak ik me dit keer niet druk om 'hoe het hoort'

2 maanden geleden

Mijn zoontje drinkt nog om de 2,5 uur overdag en minimaal 1 nachtvoeding. Meestal gaat hij tussen 19:00 en 20:00 de nacht in een geef ik rond 22:00 a 23:00 een droomvoeding.

2 maanden geleden

Overdag is ze om de 3 uur(hoef niet te klokkijken). 'S nachts soms 4 a 5 uur ertussen. Maar soms ook maar 3 😅

2 maanden geleden

Reactie op Pluis01

Hier zijn er nog 5 voedingen en geen nachtvoeding meer. De tijden verschill ...
En hoeveel ml drinkt jouw kindje dan denk je op een dag / en per voeding? Ik had met 2x kolven vandaag 300ml dus ik denk dan 150 per voeding? Maar voelt ergens ook weinig met dat aantal voedingen (5/6). Aan de andere kant kolfde ik nooit zoveel bij mn eerste kindje. Maar die dronk veel vaker.

2 maanden geleden

Reactie op XLMN

En hoeveel ml drinkt jouw kindje dan denk je op een dag / en per voeding? I ...
Dat is moeilijk te zeggen. Dit is met live voeden zo gegroeid en de hoeveelheden met oefenen met de fles verschilden enorm. Meestal gaven we de fles in de avond en de ene keer werd er 30ml gedronken en de andere keer 140ml. Komende week start de kleine op de opvang en dan gaan we het meemaken. We vermoeden rond de 100-120ml per voeding, dus voor een dag met 3 voedingen geven we 300-350ml mee en ze moeten maar even kijken hoe het komt. Ik weet ook niet wat mijn productie is als ik overdag ga kolven. Meestal drinkt de kleine natuurlijk net geen 2 borsten, maar aan de andere kant kolf je 2 borsten ook niet zo leeg als je kindje ze zou drinken. Het blijft even aftasten

2 maanden geleden

Heeft iemand al een knobbeltje gehad in haar tepelhof? Ik heb ineens een knobbeltje 🤔 Ik geef nog altijd exclusief borstvoeding en kolf 1x per dag in de ochtend voor de vriezer of om het flesje te oefenen

2 maanden geleden

Jeetje, hier is het nog steeds elke twee uur ‘s nachts. Overdag soms iets langer maar ook regelmatig vaker. Ik moet zeggen dat ik er soms ook een beetje kriegel van wordt, het is zo vaak, en elke keer weer wakker…

2 maanden geleden

Reactie op iHeidi

Jeetje, hier is het nog steeds elke twee uur ‘s nachts. Overdag soms iets l ...
Hier hetzelfde. Met geluk komt ze pas na 3u.

2 maanden geleden

Reactie op XLMN

Hi dames, om de hoeveel uur voeden jullie je baby? Mijn baby is 14 weken, m ...
Mijn zoontje is nu 18 weken en die krijgt 4 a 5 voedingen. Overdag om de 4 uur en snachts slaapt hij door 🙈 Oudste zoon had ook zo weinig voedingen op deze leeftijd en tot 9 maanden gevoed en sliep ook net zoals de jongste door met 8 weken

2 maanden geleden

Ff mn ei kwijt.. wat me tegenvalt is dat mn dochter van 4 maanden, die perfect aan de borst kan drinken (in tegenstelling tot mn oudste, waar iedere voeding een echte struggle was), overdag niet meer aan de borst wil drinken. Alleen als ze slaperig is wil ze dat. Anders wil ze liever de fles (met gekolfde melk). Dus nu zit ik in m’n verlof te kolven terwijl ik haar de fles geef. En natuurlijk vind ik het het belangrijkste dat zij m’n moedermelk binnenkrijgt (hoe dan ook). Maar stiekem baal ik er wel heel erg van…

2 maanden geleden

Hoihoi, vandaag m'n eerste werkdag gehad en dus een hele dag voor het eerst gekolfd. Nu heb ik alleen minder gekolfd dan wat mijn zoontje die dag gedronken heeft. Mensen die dit herkennen? Tips misschien?

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem 1999

Hoihoi, vandaag m'n eerste werkdag gehad en dus een hele dag voor het eerst ...
Alle begin is moeilijk. Hoe vond je het kolven zelf gaan? Kon je een beetje ontspannen en heb je het gevoel dat je borsten goed geleegd zijn? Er kunnen twee dingen spelen, of je krijgt minder melk uit je borsten dan erin zit, of je kindje drinkt meer uit de fles dan uit de borst. Voor het eerste kun je kijken naar je kolf en de kolftechniek. Voorverwarmen, goed ontspannen, borstcompressies, goed passende borstschilden en evt een kolfconsult om te kijken of je kolf wel goed bij je past. Voor het tweede punt kun je instructie geven om de fles therapeutisch te geven (zo rechtop mogelijk zitten en de fles zo horizontaal mogelijk) met een zo klein mogelijke speen. Daarnaast ook gewoon afgepaste flesjes meegeven en aangeven dat ze alleen meer mogen geven na bijvoorbeeld 15 min onrust. Los hiervan, sommige vrouwen moeten helaas 3x kolven om 2 voedingen te hebben. Het is even zoeken hoe het bij jou is.

2 maanden geleden

Reactie op babymama2022

Ff mn ei kwijt.. wat me tegenvalt is dat mn dochter van 4 maanden, die perf ...
Snap ik dat je baalt. Ik zou zeggen blijf de borst wel constant aanbieden en wie weet pakt ze m wel weer uiteindelijk.

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem 1999

Ik kolf ook 3 keer per dag als ik aan t werk ben. De eerste kolfsessie is vaak meer dan wat hij drinkt uit een fles en de sessies erna kolf ik wel wat minder dan wat hij drinkt uit een flesje. Heel soms doe ik nog eens extra kolven in de avond of eens in t weekend om dan wel weer voldoende voorraad te hebben. Maak jezelf niet onzeker, want dit overkomt heeel veel mama's hoor! We zijn geen uitzondering. En wat ik ook al las, laat ze anders eens wat minder melk aanbieden uit t flesje, wie weet is je baby daar ook wel gewoon mee voldaan 😊

2 maanden geleden

Ughh ze wilt thuis alleen nog maar in de zijligging voeden. Wordt er stiekem wel een beetje gek van. Iemand bekend met dit en hoe je zorgt dat ze ook weer zittend wilt voeden?

2 maanden geleden

Reactie op Lana_vdz

Ughh ze wilt thuis alleen nog maar in de zijligging voeden. Wordt er stieke ...
Zelf niet bekend mee, maar misschien laten aanhappen in zijligging en zodra ze goed drinkt samen omhoog komen? Hopelijk drinkt ze dan wel door en hapt ze snel weer gewoon aan

2 maanden geleden

Mijn regels zijn weer begonnen na 3 maanden. Ik geef nog steeds borstvoeding. Ik had gehoopt dat het langer weg zou blijven. Hopelijk blijft het nu ook weer een paar maanden weg, want ik heb altijd heel veel last van ovulatie- en menstruatiepijn. Het opvallende is dat ik echt een extreem korte luteale fase heb gehad. Mijn eisprong met een test vastgesteld en 4 dagen later ongesteld. 🥴 Dus ik hoop echt niet dat ik nu elke 3 weken ongesteld ga worden. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben (gehad)? En welke anticonceptie gebruiken jullie bij borstvoeding?

2 maanden geleden

Bedankt voor de reacties op mijn vraag, fijn om te lezen en ook fijn dat er even word meegedacht. Het ontspannen zijn kam denk ik nog meer, het was nu natuurlijk ook mijn eerste werkdag dus was licht gespannen. Kolfconsult zal ik overwegen, bedankt voor de tip!

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem 1999

Herkenbaar! Ik ben 4 weken aan het werk, kolf ook 3 keer per dag, en red het meestal niet om voldoende te kolven. In het begin was kolven ook nog een beetje ongemakkelijk op t werk, en dat doet de productie geen goed. Probeer je echt te ontspannen, het lekker warm te hebben en niet stiekem je laptop mee nemen om verder te werken! ;) Ook foto's en filmpjes van je kleine kunnen helpen(bij mij niet maar dat schijnt vaak te helpen). Ik doe in het weekend een uur na de eerste ochtendvoeding ook kolven, dan kom ik goed uit. Het is heel normaal dat er met kolven minder voeding is dan aan de borst, oefening baart kunst!