18 Reacties
2 jaar geleden
Ja ik heb die bij mijn eerste bevalling gebruikt en heb het nu weer gehuurd. Ik heb het als erg fijn ervaren! Het gevoel een soort van controle te hebben en iets te kunnen doen tijdens een wee vond ik erg fijn!! En de Tens geeft een tegengevoel bij pijn van een wee. Heb geen ervaring zonder dus kan niet vergelijken maar ik zou het doen:)
2 jaar geleden
Ik heb de Elle Tens 2,5 jaar geleden aangeschaft voor de bevalling van mijn oudste zoontje. Ik vond het Tens apparaat toen niet prettig.
Gisteren ben ik bevallen van mijn tweede zoontje en heb hierbij wederom de Elle Tens 2 gebruikt. Ik heb de elektroden dit keer sneller geplaatst (begin bevalling) en heb een compleet andere ervaring gehad! Ik ben met behulp van de Elle Tens zonder verdere pijnbestrijding bevallen. Ik voelde de eerste stand (korte pulseringen) niet in elke houding even goed, hoe dat komt weet ik niet. Tijdens de weeën zette ik de boost knop aan. Dit zorgt voor een continu prikkel. Dit lijdde mij op een positieve manier af. Ik merkte wel afhankelijk te worden van de Tens. Maar ik kan de Tens zeker aanraden.
2 jaar geleden
Ik heb de TENS bij mijn vorige bevalling gebruikt en ik vond het echt goud waard. Door de borst knop hou je ook nog eens je weeën bij qua tijd, dus dat scheelt bijhouden op een andere manier. Maar vooral leidde dit mij erg af van mijn weeën en hielp mij er erg doorheen. Ik ga hem nu weer gebruiken.
Mocht je aanvullend verzekerd zijn dan krijg je soms ook een bedrag terug. Kan het bekijken waard zijn :)
Succes met je bevalling! 🍀
2 jaar geleden
Mijn vriendin is afgelopen maandag bevallen. Ze begon met zware weeën. En de verloskundige heeft de tenslotte op haar rug geplakt. Voor we in de auto stapte na het ziekenhuis.
Ze zat in de auto alsof ze nergens last van had. Maar bij de hogere piek weeën drukte Ze op de boost waardoor het heel erg hielp.
Daarna een tijdje de tens gebruikt. Vervolgens hielp het niet omdat de weeën te extreem werden. Toen douchen daarna weer de tens. Daarna in bad wat ook een aanrader is. Maar de ontsluiting liep vast. Vervolgens wachten voor ruggenprik. Maar tijdens het wachten heeft ze de tens nog gebruikt. Ze is heel erg positief over de tens. Maar er werd wel van te voren verteld dat het per persoon verschilt.
Maaar we hebben dan ook bijna alles geprobeerd met de bevalling. Uit eindelijk kwamen we bij een baarkruk in combinatie met de ruggenprik(ruggenprik was 3x verkeerd geprikt bij 4de keer was het raak)
2 jaar geleden
Ik ben dit keer thuis bevallen met de elle tens, zou het zeker aanraden! Vond het een fijn idee om iets te kunnen doen tegen de pijn en zeker in het begin had ik echt het gevoel dat het hielp!
2 jaar geleden
Hier is al een topic over, dat helpt je misschien:
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2024/tens-9maa59O
2 jaar geleden
Haha zeg niets van te voren… je weet het niet… tens en ruggenprik is totaal niet van dezelfde graad of door elkaar te vervangen ofzo. Ik heb zoveel pijn gehad al zo snel en daar zou geen tens of ander natuurlijk hulpmiddel (zat ook in bad) wat ik van plan was en bij me had ook, tegenop werken. Dat ik smeekte om een ruggenprik zsm.. ondanks ik vooraf echt zei wil geen ruggenprik.
Nou hemels was het en zonder had ik never volgehouden.
2 jaar geleden
Aanrader! 👌
1e bevalling kon hij niet op tegen mn weeënstorm dus uiteindelijk voor ruggenprik gekozen, maar hij heeft me er wel doorheengesleept voor een hele tijd!
Bevalling afgelopen woensdag ook weer gebruikt en zonder pijnstilling volgehouden. Zonder tens was me dit niet gelukt denk ik. Samen met de ademhalinsoefening 4 tellen in ademen door de neus, 5 tellen uit door de mond. Dus niet puffen.
2 jaar geleden
Ik heb hem vanmorgen tijdens 1 wee gebruikt, maar tijdens die wee nog uitgezet. Kon me niet meer op mijn ademhaling focussen, omdat ik het gevoel irritant vond van de tens haha. Hier dus geen succes, maar zal het zeker proberen! Hij is zo weer uit/af als het niet bevalt haha
2 jaar geleden
Dikke aanrader! Ik heb ‘m afgelopen woensdag gebruikt vanaf de eerste pijnlijke(re) weeën totdat ik in bad overstapte. Ik vond het superfijn! Het was eerst wat aanklooien met alle knopjes en welke stand ik wanneer fijn vond, maar ik kon wel snel een ritme vinden met de tens en het ademhalen. Ik deed drie tellen inademen, 5-6 tellen uitademen. Het zorgde bij mij echt voor minder pijn en vond het echt een lifesaver!