95 Reacties

3 maanden geleden

Mijn geluksmoment: na een vreselijke ervaring met borstvoeding bij m'n eerste kind, gaat het met onze tweede ineens wel gewoon goed. En vannacht hadden we een nacht zonder krampjes! 🥳 Dus tussen voedingen door konden we gewoon slapen! 🥳

3 maanden geleden

Op dag 2 pizza eten op bed, met man, zoontje van 2.5 en een slapende baby in de cosleeper!

3 maanden geleden

Mijn baby slaapt blokken van 4 uur. Ik ga om. 19:00 te bed en slaap zo goed he. Hij drinkt snel en effectief en slaap weer binnen 30.min. Als.de peuter om 630 naast mn bed staat voel ik me uitgerust.

3 maanden geleden

M'n lieve knappe dochter doet het ongelooflijk goed ! Ben zo trots op dr! De borstvoeding gaat super, ze is heel tevreden, lief en rustig ♡

3 maanden geleden

Sinds dat onze dochtertje er is, is onze zoon van 2,5 weer veel rustiger en ook hij geniet enorm van de aanwezigheid van haar ❤️ Hij is zo lief voor haar en blij. Net ook een heerlijk moment dat zoon en dochterlief bij mijn man zaten. Kan hier zo van genieten 😍

3 maanden geleden

Leuk topic! Ik heb de afgelopen week enorm veel geluksmomentjes gehad: - Dat ons zoontje de bevalling heeft overleefd (En ik ook🙂) - En dat hij het nu zo goed - Dat mijn herstel zo ontzettend vlekkeloos verloopt - Mijn partner die tijdens de nachtvoedingen elke keer ook wakker is om ons te ondersteunen - Onze lieve kraamverzorgster die ons een super start heeft kunnen geven

3 maanden geleden

Goed idee! Voor mij is het dat ik de borstvoeding heb doorgezet en nu soepel gaat, terwijl ik in de kraamweek echt met tranen in m'n ogen voedde door de pijnlijke tepels. En natuurlijk dat verder ook alles goed gaat met de kleine man en mezelf 🩵

3 maanden geleden

Op dag 7 al een doorslaper hebben 😌

3 maanden geleden

Reactie op Ahw1992

Op dag 7 al een doorslaper hebben 😌
Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn. Geef je kv? Bij baby 1 bijna 8 maand nachtvoedingen gehad. Hier vond ik blokken van 5 uur al super luxe! In vergelijking met onze eerste, die elke 2.5 uur kwam..

3 maanden geleden

Reactie op Steph48

Goed idee! Voor mij is het dat ik de borstvoeding heb doorgezet en nu soepe ...
Dit doet me goed om te lezen! Vannacht was een hel, met pijnlijke tepels, mega veel stuwing en een huilende baby. Vandaag weer wat nieuwe tips van de kraamzorg én als kers op de taart is de kleine man nu op dag 4 weer wat aangekomen al! Dat geeft weer moed! Fijn om te lezen dat het bij jou nu soepel gaat!! Sterk van je dat je hebt doorgezet!

3 maanden geleden

Reactie op Zwanger1989

Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn. Geef je kv? Bij baby 1 bijna 8 maa ...
Ja kv idd. Ze zal straks wel keer meer honger gaan krijgen dus dan zal ze echt nog wel in de nacht gaan komen denk ik. Maar voor nu echt fijn, zodat ik ook wat uurtjes kan slapen

3 maanden geleden

Reactie op Ahw1992

Ja kv idd. Ze zal straks wel keer meer honger gaan krijgen dus dan zal ze e ...
Onze zoon sliep met kunstvoeding met 3 weken toen al 6 uur door en met 5 weken 8 uur. Dat is het enige waar ik nu met borstvoeding nog wel een beetje tegenop zie. Veel langer s nachts voeden. Maar ik lees net dat je van borstvoeding hormonen aanmaakt die beschermen tegen slaaptekort waardoor je efficiënter slaapt, dus ik ga er gewoon voor 🙈🤞🏼

3 maanden geleden

Reactie op Angeco

Onze zoon sliep met kunstvoeding met 3 weken toen al 6 uur door en met 5 we ...
Bv betekent niet per definitie dat je nooit geen uren kan slapen, ik kon vannacht een blok van 6 uur slapen.. (de avond wel heel veel clusteren) op nacht 12. Bij mijn zoon duurde dat heel lang, die kwam maanden elke 2.5 uur. Ik denk dat het ook te maken heeft met het startgewicht van beiden. 3360 bij eerste. 4215 bij de tweede..

3 maanden geleden

Mijn geluksmomentjes zitten hem in de vroege ochtend, wakker worden met onze 3 kindjes 🍀🍀🍀 Allebei een soort van geslapen dus kunnen weer wat aan haha

3 maanden geleden

Afgelopen middag lekker geluncht op het terras in de schaduw. Ik word zo gelukkig van dit weer & mijn baby 💚

3 maanden geleden

Mijn grootste geluksmomentje van de afgelopen tijd was toen we op vaderdag met het hele gezin (man, ik, 3 kindjes) uitgebreid gingen "picknicken" bij ons in bed. Lekkere versbelegde broodjes, vruchtensapje. Iedereen blij en tevreden: voor de kinderen een groot feest ("eten in bed, wow!"), voor mij ideaal in de kraamweek, mijn man apetrots op zijn drie dochters en ons als gezin <3

3 maanden geleden

Mijn tweede engeltje is alweer 1 week oud! Hij doet het zo goed! Alle slaapjes gaan goed, komt elke 3 uur voor borstvoeding en hij ruikt lekkerder dan wat dan ook ter wereld. Ben zo trots op hem en op mezelf. Ben zo bang geweest voor de keizersnede en ik heb het toch maar mooi gedaan met dit als ultieme cadeau 💙

3 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Mijn tweede engeltje is alweer 1 week oud! Hij doet het zo goed! Alle slaap ...
Wat een super leuk tuinpakje!

3 maanden geleden

De borstvoeding gaat hier als een trein. Doordat ik teveel gestimuleerd heb in het begin met de kolf (advies kraamzorg) liep de productie een beetje uit de hand (hele pijnlijke borsten) maar nu lijkt het weer gesynchroniseerd met de kleine man😊

3 maanden geleden

We hebben hier een moeilijke start, baby’tje drinkt amper en het gaat niet zo lekker. Borstvoeding komt ook niet op gang omdat hij niet drinkt. Ik ben hard aan het kolven, maar het allermooiste was wel dat toen ik op zoek ging naar (veel) donormelk, ik binnen drie uur van vijf vrouwen melk kreeg!