577 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Hier is vandaag onze prachtige zoon Floris Alexander geboren! Een grote ven ...
Yes! Gefeliciteerd en heel fijn dat het dit keer beter ging. 🤍

6 maanden geleden

Hier is vanmiddag onze dochtertje geboren met een geplande keizersnede met 39.2. We doen het beide super goed, ik keek er heel erg tegenop maar valt allemaal tot nu toe reuze mee. Vanavond opgestaan, heen en weer gelopen, gezeten, gedoucht en nu lig in wel met een beetje pijn wat ook heel normaal is en er bij hoort. Ik ben al zeer gezegend dat zij gezond geboren is en ik haar naast me heb liggen. Hoop voor alle mama’s die nu nog aan de beurt zijn allemaal goed zal aflopen! Succes 🍀

6 maanden geleden

Reactie op betty91

Hier is vanmiddag onze dochtertje geboren met een geplande keizersnede met ...
Allereerst gefeliciteerd! Onze zoon is gisteren ook geboren met 39+2. Jemig wat hebben ze jou snel weer op de been zeg! Ik ben om 10.20 uur bevallen maar nog niet uit bed geweest. Heb ook hele nacht niet geslapen van de adrenaline en pijn enzovoorts. Wanneer mogen jullie naar huis

6 maanden geleden

Het valt me op dat er zoveel verschillende geleiden zijn qua keizersnede. Weten jullie toevallig het volgende? Bij mij hebben ze na de ruggenprik nog een dosis morfineachtige pijnstiller achtergelaten (dus in de zelfde ruimte van de rug waar ze de ruggenprik hadden gezet. Hierdoor kon ik de eerste 24 uur heel makkelijk af met paracetamol en ibuprofen. En ging ik pas na 32 uur wat meer pijn ervaren, wat daarna al snel weer afnam. En ik na een week af ging bouwen met de pijnstillers. Hebben ze dit bij jullie ook gedaan? Of echt enkel de ruggenprik?

6 maanden geleden

Reactie op MarisvH

Het valt me op dat er zoveel verschillende geleiden zijn qua keizersnede. ...
Nee bij mij hebben ze hetzelfde gedaan. Vorige keer (3 jaar geleden) had ik een morfine pomp. Ik heb wel twee keer oxicodon erbij gekregen tot nu toe maar ik ben dan ook echt een mietje qua pijn.

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Hier is vandaag onze prachtige zoon Floris Alexander geboren! Een grote ven ...
Aaahh gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo is meegevallen!

6 maanden geleden

Reactie op MarisvH

Alleen ruggenprik, maar direct na de ok kreeg ik oxycodon, elke 12 uur voor een paar dagen. Ik had nog een tabletje bewaard en die heb ik ingenomen na het verwijderen van het verband. Dat was wel fijn.

6 maanden geleden

Reactie op MarisvH

Ik heb 2x enkel een ruggenprik gehad en daarna een morfine pompje. Moet eerlijk zeggen dat ik het pompje amper heb gebruikt. Dit omdat mijn zoontje erg misselijk was en ik dat niet wilde verergeren. Ik vond de pijn van de keizersnede goed te doen, vond zelf dit keer de naweeen erger.

6 maanden geleden

Reactie op MarisvH

Ik heb ook morfine gekregen inderdaad op de uitslaapkamer. Daarnaast diclofenac en paracetamol. Morfine kon ik ook nog krijgen om de zoveel uur..

6 maanden geleden

Reactie op AnBoys

Ik heb ook morfine gekregen inderdaad op de uitslaapkamer. Daarnaast diclof ...
Ze hadden bij mij de juiste plek voor de ruggenprik aangeprikt. Medicijn voor de ruggenprik erin. En daarna direct het morfineachtige middel erin. Daarna pas de naald eruit. Ik mocht op de uitslaapkamer etc dan ook geen morfine etc meer hebben. Ik mocht wel x aantal uur na de operatie oxycodon tabletten hebben, maar dit wilde ik zelf niet, daar ik op morfineachtige tabletten slecht reageer (net als mijn halve familie trouwens) en ik echt helder wilde zijn voor mijn zoontje. Vind het gewoon bijzonder dat het protocol overal zo anders is en daardoor de beleving van de operatie en het herstel dus ook zo anders is. Ik vond het herstel echt enorm meevallen. Enige wat me stoorde (maar dat is een karakter dingetje, was dat ik me eigen kind niet zelf een schone luier kon geven of aan kon kleden omdat ik niet lang genoeg kon staan. Omdat hij aan de zuurstof en aan de hartmonitor lag, moest dit in zijn wiegje gebeuren en kon dat niet op bed of iets dergelijks.

6 maanden geleden

Hi dames… ik heb met de gyn afgesproken dat we mogen afwachten tot de kleine zichzelf aandient, als hij dit met 40 weken niet heeft gedaan wordt er een keizersnede gepland. Voor het ziekenhuis was het ‘planningtechnisch’ fijn om deze datum alvast te prikken dus dat hebben we drie weken geleden gedaan. Op dat moment voelde dat prima maar net controle gehad en ik realiseerde mij dat deze datum al over 1.5 week is… ik vind het nu ineens toch wel mega spannend en blijf zo hopen dat hij alsnog zelf komt🥺 er kan een hoop gebeuren in 1.5 week natuurlijk maar ik voel me ineens wel mega nerveus…. Ik heb al zeker 4 weken krampjes/voorweeën en het zet maar niet door, ben zo bang dat het misschien niet gaat lukken.. Moest het even van me af schrijven 🩵

6 maanden geleden

Hallo allemaal, Heb even wat terug gelezen allemaal, aangezien ik lang van de radar was. Voor de dames die zijn bevallen gefeliciteerd 🥰 Dames die nog moeten alvast succes 🍀 Inmiddels ben ik 6juni bevallen van een geplande keizersnede. Mijn herstel gaat moeizaam door een te lage ijzer. Duizelingen en flauwvallen tot gevolg. Nu eindelijk na een week boven te hebben geleefd. Verantwoord beneden kunnen leven en niet meer out gaan. Onze kleine meid doet het super goed en zijn ontzettend gelukkig met haar🩷 Ik hoop echt dat het herstel opschiet want ben er mega klaar mee. Vandaag voort eerst buiten een stukje gelopen, 10 stappen en helaas erg duizelig. Hopen dat het snel beter gaat🤞

6 maanden geleden

Reactie op IkaMiMa

Alleen ruggenprik, maar direct na de ok kreeg ik oxycodon, elke 12 uur voor ...
Bij mij alleen ruggenprik, met morfine volgens mij. En na de keizersnede kreeg ik en ijsje op de uitslaapkamer. In eigen kamer, kreeg ik diclofenac 100 mg en 2 pcm. En daarna elke 4 u 2 pcm en elke 6 uur 1 diclofenac 50 mg. Ik heb 1 nacht gelegen en daarna mocht ik sochtend naar huis toe. Vond wel heerlijk een nacht in bed kunnen liggen met Katheter in. Alleen de zusters waren wel enorm druk, dat mijn maand verband een dag niet verschoont is geweest, mijn katheterzak de 2 liter vol heeft gehaald en ondertussen niet is geleegd.. de ochtendzuster schrok ervan, dat ik savonds niet geholpen ben met verschonen en of mn katheterzak. Ze heeft mij toen wel fijn geholpen met douchen, dat vond ik wel.fijn.

6 maanden geleden

We zijn ontzettend trots en blij met de geboorte van onze zoon en broertje Ties. 🗓️ 19|06|2024 ⏰ 14.32 uur ⚖️ 3575 gram 📏 52 cm Bevallingsverhaal: 12.00u melden in het Ziekenhuis. 14.00u geplande keizersnede. De anesthesist kwam alles nog eens rustig doornemen. Over het hoge blok (verdoving) van de vorige keer. Nu na het zetten van de ruggenprik iets langer rechtop gezeten, zodat het blok niet zo hoog zou komen. De gynaecoloog heeft samen met 2 anderen en een kiwi (vacuüm pompje) Ties eruit geduwd en getrokken. Hij lag ongunstig. Daarna mocht hij meteen lekker een tijdje bij mij op de borst. Helaas was het blok toch weer hoog en daar had ik last van. Kreeg wat extra zuurstof en medicatie, maar dat hielp niet genoeg. Mijn man ging met Ties naar de afdeling en ik naar de Recovery. Na een half uurtje, een paar ijsjes en checks mocht ik ook naar de afdeling. Daar heeft Ties al goed gedronken. We maken het goed samen. Infuus en katheter zijn er al uit, heb al even op de rand van het bed gezeten en gestaan. Oxicodon voor de nacht gekregen, verder diclofenac en paracetamol. Hopelijk morgen aan het eind van de dag naar huis. 🤍

6 maanden geleden

Ha meiden hoe lang vloeien jullie nog na? Ik heb nu na vier weken nog steeds helder rood bloedverlies. ik red het nog niet met een inlegkruisje maar echt maandverband. vooral dat het helderrood blijft ipv roodbruin oud bloed vind ik raar

6 maanden geleden

Reactie op nyske24

Ha meiden hoe lang vloeien jullie nog na? Ik heb nu na vier weken nog steed ...
Ik heb 3,5 week geleden een ks gehad maar heb sinds een paar dagen alleen af en toe nog een veeg oud bloed of licht roze. Wat vervelend dat je nog zo bloed…

6 maanden geleden

Wij zijn net weer thuisgekomen. Wat een verademing ten opzichte van vorige keer. 18de in de ochtend geplande keizersnede, gisterenochtend katheter en infuus eruit en gedoucht. Vannacht wel geslapen met slaapmedicatie omdat ik al 48 uur wakker was door alle spanningen en vanmorgen vroeg ontslagen. Wel keiharde jankbui toen we het ziekenhuis uit reden… besef dat dit mijn laatste van alles is (ons gezin is compleet) komt nu ineens wel binnen en heb behoorlijk last van kraamtranen helaas. Komt vast weer goed! Succes lieve moeder to be die nog moeten! Het valt echt reuze mee!!! Wij zijn strijders!

6 maanden geleden

Reactie op nyske24

Ik vloei al 2 dagen niet meer.. Heb vorige week donderdag de keizersnede gekregen. Ben mij wel aan het afvragen wanneer het weer begint, want dit herken ik niet van de 2 eerdere keizersnedes. Daar heb ik toch wel 3 a 4 weken gevloeid.

6 maanden geleden

Hebben jullie ook zo'n vieze smaak in je mond sinds de keizersnede? Of is dit een algemeen hormonen ding na de bevalling of heb ik gewoon pech?

6 maanden geleden

Reactie op nyske24

Ik had na week bloeden , 4 dagen niks en nu weer 10 dagen wel. Ben in ziekenhuis geweest en daar blijkt dat mijn baarmoeder nog vol moet stolsels zit! Nu medicatie gekregen en als niet over gaat word ik geopereerd. Dus als niet goed voelt bel je je verloskundige/ziekenhuis