577 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik ben een week na de keizersnede op terras een wijntje gaan drinken en 1,5 ...
Hoe lang geleden is jouw ks?

6 maanden geleden

Ik heb uiteindelijk ook een spoedkeizersnede gehad. Dat is nu 5 dagen geleden. Ik heb geen pleisters, krammetjes etc. Gewoon alleen een litteken/snee die je bijna niet ziet🙌🏼 Ik loop steeds meer kleine stukjes maar zit ook nog veel in de rolstoel en lig op bed. De pijn is ineens veel beter te doen vandaag, dat is wel echt fijn

6 maanden geleden

Reactie op MiniMeVB

Dankjewel voor de tip! Wil het ook zeggen als ze er nog op zitten dat het o ...
Het is wss niet meer nodig om je wondranden bij elkaar te houden, anders zou je het nl zien wijken. Maar als je ze lospulkt heb je kans dat je litteken minder mooi gaat worden. Ben verpleegkundige, dus heb wat ervaring met operatiewonden. En geen idee hoe ik in dit topic terecht ben gekomen, want mijn spoed-ks is alweer 9mnd geleden. 😅

6 maanden geleden

Reactie op Herfstrood

Het is wss niet meer nodig om je wondranden bij elkaar te houden, anders zo ...
Haha ik ben blij dat je hier terecht bent gekomen. Nogmaals bedankt 🙏 Ben je zelf blij met je herstel?

6 maanden geleden

Reactie op Lisa1001

Hoe lang geleden is jouw ks?
Ik ben de 18de bevallen dus 1,5 week ongeveer :)

6 maanden geleden

Reactie op xoxolvh

Ik heb helemaal niks 😂 heel mooi dun litteken zonder pleister of iets. Hec ...
Yeahhh ik ook 😏😏 geopereerd in het Ikazia ZH in Rotterdam

6 maanden geleden

Reactie op Lisa1001

Hoe lang na de KS zijn jullie naar buiten geweest? En wat gingen jullie doe ...
Ik ging na 2 weken voort eerst naar buiten en kon wel geteld 10 stappen doen🥲 Nou had/heb ik een hele lag HB waardoor het erg moeizaam ging. Inmiddels na 2,5 heb ik 15 minuten een kleine wandeling gemaakt. Gisteren uit eten geweest en een groter stuk kunnen lopen (3 weken geleden nu) Ik denk dat je echt moet luisteren naar je eigen gevoel en lichaam, jezelf een beetje uitdagen maar niet over je grenzen gaan. Al is dat megaaa moeilijk , tenminste das mijn struggle om niet over de grens te gaan 😅

6 maanden geleden

Reactie op Svw29

Op dag 8 even snel naar de winkel (met de auto), dag 12 bij mijn schoonoude ...
Hoe ging auto rijden voor jou met je wond ect? En mag ik vragen of je ook weet hoe het zit verzekeringstechnisch op internet wordt ik er niet echt wijzer van

VRIEND

6 maanden geleden

Reactie op Herriëtte

Hoe ging auto rijden voor jou met je wond ect? En mag ik vragen of je ook w ...
Eerste keer was gek, maar denk meer het gevoel. Daarna gewoon als anders. Mijn verzekering zei als je behandeld arts zegt dat het kan kan het. Maar bij mij hebben ze er in het ziekenhuis nooit wat over gezegd 😅 heb het risico maar genomen

6 maanden geleden

Reactie op Herriëtte

Ik ging na 2 weken voort eerst naar buiten en kon wel geteld 10 stappen doe ...
Ja, vind dat ook zo ontzettend lastig vooral omdat er natuurlijk ook een wond van binnen zit. Dus ook al voel je je al een stuk beter dan nog moet je uitkijken dat je niet te veel doet. Waar kreeg je last van toen je voor het eerst naar buiten ging? Van je operatie plek of meer vermoeidheid?

6 maanden geleden

Hier een super keizersnede gehad , ook al had ik liever normaal bevallen.. Bevallen met 14-6 van onze 2de tweeling , dag later al thuis. Ik ben gelijk stukjes thuis gewoon gaan lopen ook al voelde ik wat pijn , maar deed al heel veel snel zelf. Week na de bevalling ben ik me andere 4 kinderen gaan brengen na school en peuterspeelzaal.. en nu vandaag 2 weken verder ik doe eigenlijk echt alles 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Moeder van 6 Kindere

Hier een super keizersnede gehad , ook al had ik liever normaal bevallen.. ...
Wow dat is snel! Hef je je oudere kinderen dan al op?

6 maanden geleden

Maar ben je niet bang voor lichamelijke klachten later in je leven?

6 maanden geleden

Reactie op Svw29

Eerste keer was gek, maar denk meer het gevoel. Daarna gewoon als anders. M ...
Knap, gedurfd! Ik denk dat ik ook maar mijn verzekering ga bellen. Al ben ik nu nog lichamelijk toe aan autorijden maar kan niet wachten tot het kan

6 maanden geleden

Reactie op Lisa1001

Ja, vind dat ook zo ontzettend lastig vooral omdat er natuurlijk ook een wo ...
Jaa ik snap je helemaal, zo ontzettend lastig. Wat je zegt een wond van binnen, waardoor ik het snel “vergeet” en als ik het voel wordt je weer herinnerd van Ohja… Ik kreeg met name last van duizelingen door het bewegen en de prikkels, te lage ijzer. En steken in mijn wond. Nou weet ik niet of ik het “perfecte” voorbeeld ben 🤣 omdat ik dus met die lage HB zit. Maar inmiddels gaat dat stukken beter, ga niet meer out gelukkig. Zelfstandig te redden, alleen ga ik nog niet alleen naar buiten met de kleine, samen met partner of een vriendin.

6 maanden geleden

Reactie op Hatsjoe

Wow dat is snel! Hef je je oudere kinderen dan al op?
Nou mijn kinderen zijn 9 , 7 en dan 2 keer 2 jaar .. probeer zo min mogelijk de 2 kleintjes te tillen maar helemaal voorkomen kun je toch niet is eigenlijk ook niet te doen 😂😂

6 maanden geleden

Reactie op Lisa1001

Maar ben je niet bang voor lichamelijke klachten later in je leven?
Nee totaal niet omdat ik vooral na me eigen lichaam luister na wat wel en niet kan .. ik was 4 dagen na me keizersnede al de was aan het ophangen en me dingetjes gewoon aan het doen , dit is me 2de tweeling zwangerschap en heb tot het einde wel alles gedaan ook me 2 peuters tegelijkertijd getild .. ook al deed ik niet aan sport was me lichaam wel echt fit tijdens de zwangerschap en denk dat dat nu wel zn voordelen heeft gehad

6 maanden geleden

Hier precies het zelfde. Ik ben nu vandaag precies 3 weken verder. Maar ik deed inderdaad in mijn kraamweek ook al wat wasjes. Stofzuigen doe ik nu weer sinds een week en ik wandel elke dag zo een rondje van 5 km. Ook echt nergens last van. Luister wel naar mijn lichaam, maar ik was tot op het eind ook nog enorm fit. Dus dat heeft denk ik inderdaad voordelen..

6 maanden geleden

Hier precies het zelfde. Ik ben nu vandaag precies 3 weken verder. Maar ik ...
Ja denk dat als je tot je einde van zwangerschap fit bent geweest dat het ergens echt wel helpt bij je herstel .. en als je in begin dagje teveel gedaan hebt dan voel je het ook wat meer trekken en dan denk je morgen doe ik het weer wat rustiger aan .. heel belangrijk gewoon na je lichaam te luisteren .. en hier is het onmogelijk om lekker even paar weken niks te doen en alleen maar in bedje of op de bank te liggen met 6 kinderen dan nu 😂😂 en ben er ook totaal niet voor gemaakt om zolang niks te doen .. ben al blij dat ik gewoon lekker kan auto rijden en na de winkels kan gaan en beetje het normale leven weer te hebben dan alleen baby bubbel en bank of bed hangen 😂

6 maanden geleden

Misschien een persoonlijke vraag: hoe scheren bij/op/rond het litteken? Mijn litteken zit net onder mn bikinilijn maar durf niet op het litteken te scheren terwijl er wel aardig wat haar zit😅. Onder en er boven lukt wel gelukkig want anders werd het een heftige bedoeling ondertussen