577 Reacties
6 maanden geleden
Lieve mama’s ,
Gebruiken jullie nog paracetamol? Zo ja tot wanneer heb je dit gebruikt en hoeveel? Of hoe lang is het nu voor je geleden. Ik merk bij mijzelf dat ik het zeker nog nodig heb voor de pijn bij mijn wond, van binnen. Merk dit vooral hoe meer ik heb gedaan hoe meer last van de wond😕 Meer dames die dit herkennen? Deze donderdag is het voor mij precies 4 weken geleden
6 maanden geleden
Reactie op Herriëtte
Lieve mama’s ,
Gebruiken jullie nog paracetamol? Zo ja tot wanneer heb je d ...
Ik heb 17 juni keizersnede gehad. Altijd 4x per dag paracetemol gehad en 3x per dag ibuprofen... de ibuprofen alleen de 1e week genomen. En nu sinds 2 dagen neem ik 2x per dag paracetemol.
6 maanden geleden
Reactie op Herriëtte
Lieve mama’s ,
Bij mij wordt het vrijdag 4 weken. Ik ben na 1.5 week gestopt met paracetamol maar ook geen last meer..
6 maanden geleden
Reactie op Herriëtte
Lieve mama’s ,
Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en gebruik sinds enkele dagen niks meer. Heel af en toen nog een ibuprofen, inderdaad als ik teveel heb gedaan gaat het snel zeer doen. Druk op de wond kan ik nog niet hebben, dus een spijkerbroek is nog vervelend
6 maanden geleden
Reactie op Herriëtte
Lieve mama’s ,
Ik heb de eerste 4 dagen 2 paracetamol om de 6uur geslikt & 400mg ibru om de zoveel uur. Na deze vier dagen nog 3 dagen alleen paracetamol dus ik heb maar een week pijnstilling gebruikt. Ik heb opzich ook wel een hoge pijngrens, misschien dat dat meespeelt. Maar ik vind zelf 4 weken achter elkaar paracetamol slikken best veel, misschien bellen naar de dokter? Geen idee wat normaal is eigenlijk!
6 maanden geleden
Reactie op Baby Van Pijkeren
Ik heb 17 juni keizersnede gehad. Altijd 4x per dag paracetemol gehad en 3x ...
Ook ibuprofen? Ik wist niet dat dat mocht🙈 In het begin zoveel pijn gehad, had ik dat geweten haha. Momenteel zit ik ook op 2x per dag 2 stuks. En een mindere dag 3x..
6 maanden geleden
Reactie op denies95
Ik heb de eerste 4 dagen 2 paracetamol om de 6uur geslikt & 400mg ibru ...
Dat vind ik dus ook! Vandaar mijn vraag omdat ik wel benieuwd ben hoe jullie dat doen. Mijn huisarts heeft gezegd 2 weken geleden; gebruik het nog maar twee weken en kijk dan maar weer eens verder, het was geen probleem. En vanzelf afbouwen. Momenteel gebruik ik standaard 2 in de ochtend op het moment dat ik pijn begin te krijgen. En dan later op de dag nog een x 2. Dus in totaal 4 per dag. Bij een hele slechte dag voor het slapen ook nog 2. Maar het liefste probeer ik het bij 2max 4 te houden. Vind het lastig! Want denk wanneer wordt het weer “normaal”….
6 maanden geleden
Reactie op Herriëtte
Lieve mama’s ,
Ik heb alleen de eerste 3 dagen in het ziekenhuis pijnstillers gebruikt. De 4e dag weigerde ik het nog te nemen.
Thuis heb ik wel 2 keer enorme naweeën gehad (steken in mijn vagina) toen heb ik weer een paracetamol gebruikt.
6 maanden geleden
Hoe is bij jullie het herstel van de buikwond? Ik heb het gevoel dat ik steeds meer kan.. ik loop intussen weer grote stukken met de hond mee (durf alleen de hond-35kg nog niet vast te houden) en til stiekem ook al de was etc. Het is nu 3,5 week geleden dat ik een vaginale bevalling van 1 baby en keizersnede van de 2e baby heb gehad.
Ik heb alleen gekke vocht ophopingen rondom de wond. Meer meiden die daar last van hebben? En het lijkt of een hechting los laat. Is dat normaal? Ik heb over 2,5 week een controle afspraak ik de gynaecoloog.
6 maanden geleden
Reactie op Nouk09
Ik ben bijna 5 weken verder en heb ineens een terug val, spierpijn in buik ...
Ja ik herken het ook, ben ruim 5 weken geleden bevallen. Heb er echt enorm last van ineens. Ik baal enorm want vanaf dinsdag gaat m’n man weer vier dagen per week naar kantoor en ben ik alleen op de dinsdagen met de meisjes en woen tot vrijdag ben ik alleen met dr jongste maar moet ik de Oudste wel van de opvang halen. Snel maar wat rustiger aan doen en weer rustig opbouwen
6 maanden geleden
Zijn er meer vrouwen die zich met momenten verdrietig voelt dat het een ks is geworden? Ik merk dat ik het soms lastig vind als ik er bij stil sta dat het een grote buikoperatie is en dat het herstel echt een stuk langer duurt. Maar ook angst hoe het later zal zijn en of ik er geen klachten aan over ga houden.
6 maanden geleden
Reactie op Lisa1001
Zijn er meer vrouwen die zich met momenten verdrietig voelt dat het een ks ...
Absoluut. Ik heb nu m'n derde keizersnede gehad en ben er nog steeds verdrietig om. Wel al een paar jaar soort van geaccepteerd dat t zo moet, maar toch verdrietig. Ik moet ook aangeven dat ik nog nooit naar m'n litteken(s) gekeken heb. Ik liet en laat dit aan andere over om er naar te kijken hoe t aan t genezen is. Details over hoe mooi het allemaal eruit zag of ziet, doen mij ook helemaal niks.
Gelukkig hebben m'n gevoelens nooit invloed gehad op mijn connectie met de baby's. De connectie was altijd gelijk vanaf t begin sterk.
Het herstel gaat altijd erg vlot bij mij, nu de derde keer zelfs nog sneller. Ik ben nu 4 weken verder en heb het idee dat ik echt alles alweer kan. Doe het niet, maar het voelt echt heel goed allemaal 😊.
Ik ken veel vrouwen die al minimaal 25 jaar geleden een keizersnede hebben gehad en er echt lichamelijk niks aan over gehouden hebben.
6 maanden geleden
Reactie op Noah1988
Mijn zoon is op 6-6 geboren d.m.v. een keizersnede. Ik heb geen controle af ...
Ik kreeg m al een uur voor de operatie haha. Maar ik zou dan maar even bellen als ik jou was. Is meestal tussen de 5 en 6 weken na de bevalling.
6 maanden geleden
Reactie op IkaMiMa
Niet echt, een vaginale bevalling had ook heel zwaar kunnen zijn. Uitscheur ...
Haha ik heb er ook geen spijt van.
Ik heb eerst een vaginale bevalling gehad van baby a en vervolgens een keizersnede van baby b.
Zowel een buikwond als uitgescheurd down under (2e graads ruptuur)
Voor mij voelde de keizersnede als een bevrijding. Ik had een weeenstorm bij baby A en die kwam binnen no time ter wereld.. ik had alles gegeven. En toen wou baby B niet komen. Ik liep 6 uur rond met 10cm ontsluiting en persweeen. Maar de baby zat moervast. Ik kon geen pijnstilling meer krijgen en was helemaal op. Toen was voor mij een keizersnede een ware bevrijding. Het moment dat de weeen stoppers werden toegediend was zo aangenaam. Het herstel viel de eerste dagen tegen.. maar na een weekje voelde ik mij eigenlijk weer top fit. Op de naweeen na.