577 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op esmeen
Hoihoi, heb niet alles gelezen, wellicht dat het ergens staat, maar na hoev ...
Ik heb dinsdagavond om 23:00 een semi spoed keizersnede gehad en vandaag alweer ontlasting. Heb dagelijks en ook in het ziekenhuis dadels gegeten en heb t idee dat dat werkt, bij mn andere twee keizersnedes was dat namelijk echt vreselijk verstopt
6 maanden geleden
Reactie op LSG91
Ik krijg volgende week vrijdag mijn geplande keizersnede en ben best een be ...
Zelf denk ik ook niet dat dit realistisch is. Weet niet hoe jullie wonen? Maar ik heb de eerste week ons kindje niet zelf uit bed/box getilt en luiers verschoond ivm tillen. En zeker geen trap op en af met hem gelopen de eerste week laat staan na 3 dagen. Na een week ben ik steeds iets meer gaan doen in de verzorgingstaken en binnen twee weken deed ik alles wel weer. Maar ik moet zeggen dat mijn herstel echt wel soepel verloopt, ben weinig pijn en vrij mobiel.
Het is ook lastig om van te voren in te schatten denk ik, je kan het pas op gevoel doen zodra de kleine er is.
6 maanden geleden
Reactie op esmeen
Hoihoi, heb niet alles gelezen, wellicht dat het ergens staat, maar na hoev ...
Bij mij kwam het na twee dagen, maar tijdens de weeën had m’n lijf zich nogal geleegd, dus had ook niet eerder gekund.
Vraag gerust om zakjes oid als je niet kunt maar wel voelt dat je moet. Je mag nl niet hard persen vanwege je wond.
6 maanden geleden
Reactie op LSG91
Ik krijg volgende week vrijdag mijn geplande keizersnede en ben best een be ...
Ik heb vorige week vrijdag een keizersnede gehad. Ik moet zeggen dat ik vanaf maandag echt al wel zo goed als pijn vrij ben en wat kleine dingen in huis doe. Wasje ophangen bijv. Ik til niet zwaar, maar kan alles met de kleine zelf. Nu gaat mijn herstel wel echt snel en wandel ik sinds woensdag ook al buiten.
In mijn situatie had het wel gekund, dat ik na een dag of 3, 4 alleen zou zijn met de kleine. Maar het is maar net hoe je hersteld en hoeveel pijn je hebt. Ik heb wel ervaren dat ik de eerste dagen beter wat kon bewegen, dan kon gaan liggen. Want als ik eenmaal een tijd had gezeten of gelegen, dan had ik wel weer even moeite om op te staan.
Nu zijn onze nachten ook heel relaxed en maken wij de kleine wakker voor voeding. Totaal anders dan bij onze eerste. Dus dat scheelt ook enorm dat vermoeidheid nu geen rol speelt.
6 maanden geleden
Wat een fijne groep! Ik krijg maandag 17-06 in de ochtend een keizersnee. Nu gepland.
Ben rete zenuwachtig en zie vooral erg tegen het herstel met een peuter erbij op.
Bij m’n eerste werd ik ingeleid en na 72 uur toch spoed keizersnee geworden. Vervolgens is mijn wond gaan infecteren, waardoor ik nog weer 5 dagen ben opgenomen in het ziekenhuis. Geen fijne eerste ervaring dus.
Afgelopen woensdag was ik ingeleid in de hoop op een vaginale bevalling, maar dit mocht niet lukken. Naar huis gestuurd en nu dus alsnog een geplande keizersnee maandag.
Loop echt beetje op m’n tenen deze laatste dagen, emotioneel, maar ook een fijn gevoel wel duidelijkheid te hebben.
Ik las in een van jullie berichten dat het dus wel echt een verschil maakt of het een geplande of spoed keizersnede is. Dus daar vestig ik nu maar mijn hoop op!!!🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼
Voor alle mama’s die al bevallen zijn; gefeliciteerd. Voor alle mama’s die nog moeten; succes 🍀
6 maanden geleden
Reactie op Murl92
Wat een fijne groep! Ik krijg maandag 17-06 in de ochtend een keizersnee. N ...
Ik vond het echt een duidelijk verschil tussen de spoed en gepland. Ja met gepland maak je alles bewust mee maar ze waren op de ok en voor de ok erg lief voor me. Had 1 verpleegkundige die er de hele tijd was. Op de ok mocht m’n man zelfs een radio zender kiezen en verder er veel grapjes gemaakt. Ook werd alles stap voor stap uitgelegd en verteld aan me. Het herstel met peuter is pittig ja, vooral emotioneel vind ik het zwaar. Het niet mogen tillen en de eerste week niks met haar kunnen. Dat brak me echt en dat is heel normaal. Ook deze dagen mag je emotioneel zijn en boos worden om niks. Dikke knuffel voor je en ook heel veel plezier maandag met het ontmoeten van je kindje❤️
6 maanden geleden
Reactie op Noelleanne95
Ik vond het echt een duidelijk verschil tussen de spoed en gepland. Ja met ...
Bedankt voor je berichtje, fijn om te lezen 🙌!
Ik kan me het zo voorstellen idd het emotionele. Je wil zo sterk zijn voor je oudste, lijkt me ook heel moeilijk. Knap van je
6 maanden geleden
Een week geleden ben ik.via keizersnede bevallen voor de 2e keer.
Ik zag hier extreem tegen op, want na de eerste keizersnede kon ik heel lang echt niks. Extreem veel pijn, keizersnee voor een deel na 6 weken open gesprongen,.op de plek waar ik zoveel pijn had. Wss heeft er al die tijd een stolsel of iets achter gezeten of niet goed gehecht.. dus ik zag enorm tegen mijn herstel op. Paniek aanval gehad tijdens dat het kindje gehaald werd. Ik was erg bang.
Alleen dit herstel valt mij 100x mee. Ik kon na 4 dagen weer op mijn zij liggen. Weer normaal uit bed komen. En nu op dag 7 heb ik bijna geen last meer van de snede. Wel na lang recht op zitten, dan wel. Maar dat is normaal. Heb ook nog wel.veel.buikpijn. en rugpijn door mn bekkeninstabiliteit en verkeerd gezette ruggenprik. Maar dit herstel valt mij qua snede meer mee dan de eerste. Alleen heb nu weer meer last van mn bekken, dan na de eerste.
Maar mn kleine wonder is het het waard geweest. Net heerlijk paar uur gezeten in mn armen en ga zo de nacht in. Hopelijk vannacht een rustig nachtje.
6 maanden geleden
Reactie op Murl92
Bedankt voor je berichtje, fijn om te lezen 🙌!
Ik kan me het zo voorstel ...
Ik heb wat avonden gehuild omdat ik haar zo graag wilde verzorgen zoals ik deed. Maar nu kan ik steeds meer, buiten het optillen. Over 3 weken is alles weer zoals het was qua zorg.
6 maanden geleden
Vorige week heb ik mijn tweede keizersnede gehad (eerste semi-spoed, tweede gepland).
Bij de intake met de anesthesist is kort genoemd dat een roesje een back-up plan is, maar is bij mij nooit overgekomen als een realistische optie, meer dat het als formaliteit even genoemd moest worden. Helaas de pech gehad dat de ruggenprik niet werkte en ik onder narcose moest. Het ging allemaal heel snel en nog voordat ik enigszins van de schok was bijgekomen dat ik haar geboorte niet zou meemaken kreeg ik een kapje op waardoor ik onder narcose ging.
Met de kleine ging het meteen super goed, vriend is steeds bij haar geweest en ze waren snel bij mij toen ik wakker werd. Ook zijn er op de OK veel foto's en video's gemaakt, daar ben ik nu extra blij mee.
Voor de dames die nog moeten, niet om bang te maken, maar het kan gebeuren dat je onder narcose moet. Ik was mij daar voorafgaand aan de keizersnede graag beter bewust van geweest zodat ik mij daar ook mentaal op kon voorbereiden.
6 maanden geleden
Hoe ervaren jullie het herstel? Ik heb na een bevalling van meer dan 24 uur een spoed keizersnee gehad. Dat is nu iets meer als 3 weken geleden. Ik heb nog steeds pijn en kan nog niet veel. Ik lees soms dat vrouwen na een week geen pijn meer hebben en van alles doen.
6 maanden geleden
Reactie op Joelledh13
Hoe ervaren jullie het herstel? Ik heb na een bevalling van meer dan 24 uur ...
Jammer dat het zolang moet duren. Misschien eens contact opnemen met een verloskundige ofzo om eens na gaan hoe of wat?
Ik heb bij de eerste bevalling ook een spoedkeizersnede gehad na 24 uur lange bevalling. Maar het herstel was wel snel. Binnen een week was ik weer wat op pad. Uiteraard nog wel aan het opbouwen, maar zonder pijn. Ook bij de tweede en nu bij de derde gaat het ook allemaal erg vlot.
6 maanden geleden
Reactie op Valleryvvu
Jammer dat het zolang moet duren. Misschien eens contact opnemen met een ve ...
Ik ga meer eens bellen dan. Bedankt voor je reactie!
6 maanden geleden
Reactie op Joelledh13
Hoe ervaren jullie het herstel? Ik heb na een bevalling van meer dan 24 uur ...
Het kan wel hoor, ik heb ook lang pijn gehad. Deed wel van alles, dat zal ook niet echt geholpen hebben. Had overigens ook een lange bevalling, als je telt vanaf de eerste wee was het meer dan 50 uur. Het duurde maanden totdat m’n litteken helemaal dicht was en niet meer lekte en een half jaar totdat ik weer een spijkerbroek aan kan. Probeer je rust te nemen en houd je echt in qua huishoudelijke klussen e.d.
Wanneer heb je je nacontrole?
6 maanden geleden
Reactie op Herfstrood
Het kan wel hoor, ik heb ook lang pijn gehad. Deed wel van alles, dat zal o ...
Jeetje wat heftig zeg!!!
Ik moet zeggen heb vanaf het begin altijd pijn gehad aan de rechterkant. Links heb ik nooit last gehad. Mijn litteken is zo goed als dicht. Ik doe het naar mijn idee best rustig aan. In mijn hoofd wil ik meer dan dat mijn lichaam kan. Ik lig regelmatig een hele dag op de bank. Aankomende vrijdag heb ik de na controle.
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Blijft jullie partner de eerste nacht in het ziekenhuis slapen? Ik zou dit ...
Doen waar je goed bij voelt sowieso.
Wij hadden de kids al vaak verteld dat papa en mama paar nachtjes in t ziekenhuis zouden zijn en dat ze dan extra lang bij opa en oma mochten gaan slapen. Hun vonden dat geen straf 😅. Ze slapen er sowieso elke zondag. Ook werden ze elke dag dat we in t ziekenhuis waren paar keer gebracht en gehaald 🥰
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Mijn partner is zoals je beschrijft naar huis gegaan voor onze peuter.
Achteraf gezien zou ik dit niet doen, ik vond het geen pretje want ik was afhankelijk van het ziekenhuis personeel en die waren niet bepaald meewerkend.
De volgende dag ben ik ook mee naar huis gegaan.
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Ja onze dochter sliep bij m’n ouders en die hadden we verteld dat we haar zusje gingen halen in het ziekenhuis
MOD
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Eerste nacht wel, 2e nacht niet. 1e nacht kun je zelf vaak nog niet uit bed, de kleine uit bedje pakken etc. Dan is het fijn dat de vader het kan doen. Anders ben je afhankelijk van het ziekenhuispersoneel en wij kregen vaak te horen hoe druk ze het wel niet hadden dit keer. wat niet uitnodigend is om dan om hulp te vragen.
2e nacht thuis zodat als wij naar huis komen er eentje tenminste fit is 🙂