105 Reacties

10 maanden geleden

Symptomen: misselijkheid, moe, emotioneel, elke dag hetzelfde Nachtrust is prima Werk gaat minder nu Must: warme sokken Ik heb nu 6 setjes in maat 56. Met korte mouw vooral (juni baby)

10 maanden geleden

Symptomen: misselijk, moe en geen energie om iets te ondernemen. Slapen lukt wel. Doe ook dutjes tussendoor. Op werk wil ik wat rustiger aan gaan doen door wat meer thuis te werken. Ik kan niet zonder mijn badjas omdat ik het heel erg koud heb nu. Ik heb geen kleding aangeschaft voor de baby. Ons zoontje van nu 20 maanden heeft veel kleding in maat 50/56 nooit gedragen omdat hij lang in het ziekenhuis heeft gelegen omdat hij te vroeg geboren was.

10 maanden geleden

Weet iemand of je opnieuw een 22-weken prik tegen kinkhoest moet halen in je tweede zwangerschap, als je dit bij de eerste (2 jaar geleden) al hebt gedaan?

10 maanden geleden

Weet iemand of je opnieuw een 22-weken prik tegen kinkhoest moet halen in j ...
Ja! Is namelijk voor je kindje en niet voor jezelf!

10 maanden geleden

Reactie op Christine_

Ja! Is namelijk voor je kindje en niet voor jezelf!
Ah dankjewel! Ik dacht, volgens mij krijgt mijn kindje via mijn bloed mijn antistoffen maar dat werkt dan toch anders denk ik..🤣

10 maanden geleden

Ah dankjewel! Ik dacht, volgens mij krijgt mijn kindje via mijn bloed mijn ...
Dat is wel zo, alleen krijg je met een nieuw vaccin eigenlijk een klein beetje van het kinkhoest virus ingespoten (maar je wordt er niet ziek van want het is onschadelijk gemaakt) zodat je lichaam weer opnieuw antistoffen gaat aanmaken. En die worden op dat moment dan ook doorgegeven aan je kindje. Antistoffen die je door een vaccin aanmaakt blijven niet bij ieder vaccin evenlang actief. Daarom iedere zwangerschap opnieuw vaccineren om je kindje maximaal te beschermen.

8 maanden geleden

Reactie op Team-Leckers

Dat is wel zo, alleen krijg je met een nieuw vaccin eigenlijk een klein bee ...
Precies dit. Bij DKT prik (22 weken prik) ben je wel voor lange tijd beschermd voor difterie en tetanus, maar de kinkhoest werkt maar kortdurend. Vandaar elke zwangerschap opnieuw.

8 maanden geleden

Weet iemand toevallig wat het kopje leven betekend? Ik hoop zo dat het over mezelf gaat😅😅 zie het nu pas namelijk in het dossier.

8 maanden geleden

Reactie op MooiWark

Weet iemand toevallig wat het kopje leven betekend? Ik hoop zo dat het over ...
Ik denk de bewegingen van de baby in je buik.

8 maanden geleden

Reactie op MooiWark

Weet iemand toevallig wat het kopje leven betekend? Ik hoop zo dat het over ...
Bij mij staat dat ook. Als ik door klik staat er iets meer detail, regelmaat hartslag: regelmatig en leven voelen: verminderd. Ben 16+3 dus voel idd nog niet heel veel, zullen ze wel standaard zo invullen.

8 maanden geleden

Wie heeft er nog meer last van de buikspieren???

8 maanden geleden

Reactie op nautic

Wie heeft er nog meer last van de buikspieren???
Bandenpijn. Ja zeker. Vooral lastig soms.... met omdraaien in bed en autorijden🥲

4 maanden geleden

Hoeveel luiers slaan jullie in? Bij mn 1e ging mn vriend regelmatig weg om luiers te halen dus wil er nu wat meer op voorraad hebben😆 ik heb nu 2pakken van nr1 en 3 pakken van nr2

4 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoeveel luiers slaan jullie in? Bij mn 1e ging mn vriend regelmatig weg om ...
Ik heb van beide maten 3 pakken en ik zal dan maat 2 nog bijbestellen. De baby wordt groter geschat en onze eerste was te vroeg geboren en te klein dus dat was een andere situatie.

4 maanden geleden

Symptomen Hoge bloeddruk, ijzertekort en vermoeid Verschilt het per dag? Ja, als mijn peuter thuis is trek ik alles een stuk minder. Nachtrust Sinds ik niet meer werk een stuk beter, sliep altijd al op mijn zij en heb nu veel meer rust in mijn hoofd Moe/ energiek Nee, sinds twee weken echt niet vooruit te branden. Kan overdag met de kleine geen dutjes doen, dus sleep mezelf voor de dagen heen. Werken? Klaar! Heb nu meivakantie en direct erna begint mijn verlof Sociale leven? Prima gaande nog hoor, alleen etentjes enzo trek ik niet meer echt. Absolute must? Tepelhoedjes haha Zonde? 100 hydrofiele doeken en babynestje. Allebei nooit gebruikt Maat 50? 0, baby is wederom p99 dus koop maar weinig 56 en vooral 62 Rompers? Heb lange en korte mouwtjes

3 maanden geleden

Hoi meiden, Ik heb sinds een tijdje dat ik een soort van echt wel pijnlijke steken in mn onderrug/vlak bij mijn stuitje maar ook wat in mn bil heb die helemaal doorstralen naar mijn kuiten/benen. Het zijn korte steken en ik voel het soms ook in mijn lies. Maar echt wel pijnlijk dat ik gewoon auw moet zeggen 😝 zijn dit indalingsweeën? Het is voor mij niet herkenbaar van mijn 1e zwangerschap.

3 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoi meiden, Ik heb sinds een tijdje dat ik een soort van echt wel pijnlijk ...
Ik denk bekkenpijn, maar ik zou het als ik jou was even checken bij de vk, die kan het je zo vertellen denk ik. Pijn van de indaling voelde ik echt meer in mijn vagina/bij de baarmoedermond, als een soort messteken van binnenuit 😅

3 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoi meiden, Ik heb sinds een tijdje dat ik een soort van echt wel pijnlijk ...
Ik had een paar weken geleden klachten die hier op leken. Was bekkenpijn, en de fysio heeft het toen kort gemasseerd en oefeningen mee gegeven. Ik moest ook even wat rustiger aan doen daarnaast, en een week later liep ik gewoon weer lekker soepel rond. Dus echt, de bekkenfysio is een held (en ook al handig om daar bekend te zijn voor na je bevalling)

3 maanden geleden

Vanaf 11 uur om de 10 min harde buiken gehad tot 18.00 , is nu eindelijk weg gezakt redelijk , vroeg me af zou het nog door kunnen zetten of was dit het alleen en hoe zet het verder door , had zowizo vorige week al last van.mensturatie pijn in de rug af en toe savonds ,maar zette ook niet door .ben 37. Week en 5 dagen ,is de 2 de voor ons

3 maanden geleden

Reactie op Leeuw27722

Vanaf 11 uur om de 10 min harde buiken gehad tot 18.00 , is nu eindelijk we ...
Frustrerend is dat.. ik heb het twee weken lang gehad tijdens mijn tweede zwangerschap. Hopelijk blijft het me nu bespaart 😅