122 Reacties

23 dagen geleden

Reactie op Jessicapeldoorn

Mijn zoontje van 9 weken blijft de afgelopen dagen telkens gapen, ook nadat ...
Dit kan ook eerste hongersignaal zijn

22 dagen geleden

Smeer je een baby elke dag in met zonnebrand? Nu met het warme weer snap ik het, maar ook als het bewolkt is?

22 dagen geleden

Hoe krijgen jullie je baby in slaap? Ik ben soms echt een uur aan de gang met sussen, speen erin, weglopen, weer opnieuw naar boven, toch nog een boertje laten, speen erin, weglopen, opnieuw sussen etc. Als ze op ons in slaap valt en we leggen haar in bed word ze meestal wakker maar dit hele taferaal duurt soms zo lang... Ik let ook al op de wakkertijden. Vandaar dat ik haar wakker neerleg en dan in slaap help. Soms slaapt ze net en is het alweer bijna tijd voor de volgende voeding of begint ze alweer hongersignalen te vertonen. Ze ligt ingebakerd of in de love to dream.

21 dagen geleden

Vanaf wanneer kregen jullie een beetje regelmaat in de voedingen en het ‘doorslapen’ in de nacht? Mijn dochter is nu 4 weken en wij geven een combi van gekolfte moedermelk en kunstvoeding. Ik merk dat er nu steeds een beetje 2 tot 2,5 uur tussen de voedingen zit, maar soms ook 1 uur. De ene nacht komt ze 1x voor voeding en dan weer 2 of 3x. Ik hoor zoveel verschillende verhalen van mensen dat het me soms een beetje onzeker maakt of ik het dan wel goed doe? Ze is daarnaast ook best huilerig, wil veel bij ons/op ons zijn. Ik denk dat dit dan weer te maken heeft met krampjes en/of het sprongetje waar ze momenteel in zit. Ik vind het soms zo lastig! Wat is dan ‘normaal’ of is het gewoon een kwestie van het tempo van jouw kindje volgen?

21 dagen geleden

Reactie op LisanneeJ

Vanaf wanneer kregen jullie een beetje regelmaat in de voedingen en het ‘do ...
Gewoon je kindje volgen. Lekker voeden op verzoek. Je kindje krijgt hopelijk vanzelf wat meer regelmaat. Overigens als ze snachts maar 1x of 2x komt begint er denk ik al wel iets een dag/nachtritme te komen dus dat is fijn!

20 dagen geleden

Reactie op kindje1

Smeer je een baby elke dag in met zonnebrand? Nu met het warme weer snap ik ...
Bewolking heeft niks te maken met UV straling. Zelfs als het bewolkt is kan de UV erg hoog zijn. Een vriend van mij was een keer gaan zwemmen op een bewolkte dag, niet ingesmeerd, en verbrand uit het water gekomen. Was wel in Ghana, maar geeft maar weer aan wat UV met je doet

20 dagen geleden

Misschien heel dom, maar hoe weet je of een luiermaat te klein wordt? Maat 2 zit op zich mooi aangesloten maar geeft wel wat striemen, 3 zit vrij los..

20 dagen geleden

Reactie op kindje1

Misschien heel dom, maar hoe weet je of een luiermaat te klein wordt? Maat ...
Wij merken het als ze vaker doorlekken, dan gaan we over op een grotere maat. Striemen zijn hier eigenlijk altijd wel..

20 dagen geleden

Iemand tips voor parfumvrije fijne smeerbare zinkzalf? Wij hadden van Neutral maar die is uit het assortiment en die van Kruidvat smeert heel vervelend /waterig.

19 dagen geleden

Reactie op Hadassa90

Iemand tips voor parfumvrije fijne smeerbare zinkzalf? Wij hadden van Neutr ...
Misschieb van naïf proberen? Zelf geen ervaring mee hoor maar ik vind eigenlijk alles van naïf heel fijn

19 dagen geleden

Heeft jullie baby ook zo’n heftige bijwerking op een vaccinatie? Woensdag gehad en t is helemaal rood en hard. Las dat t normale bijwerking is maar t ziet er zo heftig uit

18 dagen geleden

Reactie op Hadassa90

Iemand tips voor parfumvrije fijne smeerbare zinkzalf? Wij hadden van Neutr ...
Ik gebruik die Weleda billenbalsem

18 dagen geleden

Mijn baby veegt steeds met zijn gezicht langs mijn borst als ik hem vastheb, betekent dit dat hij jeuk heeft? Hij heeft wat acne op zijn wangen. Of is dit gewoon normaal gedrag?

17 dagen geleden

Reactie op Irisgjansen

Mijn baby veegt steeds met zijn gezicht langs mijn borst als ik hem vastheb ...
Dit is waarschijnlijk vermoeidheid. Althans bij mijn zoontje.

17 dagen geleden

Reactie op Samantha ZM

Dit is waarschijnlijk vermoeidheid. Althans bij mijn zoontje.
Ah, maar hij doet dit echt bijna altijd 😅 al moet ik zeggen dat het slapen overdag ook niet echt best gaat, dus zou best kunnen kloppen

16 dagen geleden

Reactie op Irisgjansen

Ah, maar hij doet dit echt bijna altijd 😅 al moet ik zeggen dat het slapen ...
Kan je zijn vermoeidheidssignalen? Bij mij zoontje worden zijn wenkbrauwen rood. Daar kan ik het heel duidelijk direct aan herkennen

16 dagen geleden

Reactie op Samantha ZM

Kan je zijn vermoeidheidssignalen? Bij mij zoontje worden zijn wenkbrauwen ...
Ik breng hem naar bed als hij gaat gapen, maar wellicht is er al eerder iets aan hem te merken. Ik ga er eens beter op letten

15 dagen geleden

Mijn baby van bijna 13 weken is sinds een paar dagen erg huilerig in de avond rond zijn slaaptijd. Hij drinkt niet en doet erg moeilijk. Sinds dien dronk hij vandaag zijn flesjes telkens niet leeg, is erg bewegelijk draait steeds met zijn hoofdje weg alsof hij de voeding wegduwt. Zal dat een 3 maanden sprong zijn of zal het ergens ergens anders mee te maken hebben? Ik maak me er wel zorgen om als hij niet voldoet aan de aantal ml per 24 uur. Of dat veel uitmaakt. Hij drinkt normalite 150ml per 24u. Moet ik het dan verlagen?

14 dagen geleden

Wanneer zijn jullie begonnen met slaapjes in de middag op eigen kamer? Ik merk dat mijn dochter van 6 weken er nog niet helemaal aan toe is, ik breng haar dan vaak al in slaap naar bed maar dan wordt ze erg overstuur wakker. Hebben jullie hier tips voor? Of misschien nog even mee wachten tot ze iets ouder is? Ik laat haar nu voornamelijk in de box slapen en dat vindt ze heerlijk

14 dagen geleden

Sinds 4 dagen is mijn jongetje van 10 weken super vervelend heletijd huilen en is niet stil te krijgen alleen over dag als hij wakker word heeft hij een goed humeur. Hij is een tijd terug na de kinder arts geweest voor zijn verborgen reflux en nu krijgt hij 2 keer per dag medicatie en zijn melk word heel erg verdikt het leek beter te gaan maar nu heeft hij een paar dagen weer gekrijs het is huilen huilen huilen enigste wat hij goed vind is een rondje lopen maar zodra je stil staat of binnen bent begint het weer. Hij heeft ook dat hij heel veel speeksel heeft en het allemaal uit z’n mondje loopt. De kinder arts kan pas weer over 2 weken iemand tips of een iedee?