10 Reacties

één maand geleden

Heb je inmiddels al een redelijk ritme kunnen vinden over de dag? Dan kun je je eigen avond eet tijd daar een beetje op aanpassen (zo doen wij dat tenminste). Tijdens het koken zit ze in de triptrap stoel naast me met een speeltje zodat ik m'n handen vrij heb. Ons ritme is ongeveer: 7 uur fles 9 uur dutje van een uur 10 uur fruit 11 uur fles 12 uur dutje van ongeveer 2 uur 14:30 fles 16 uur dutje half uur 17 uur groente 19 uur fles en naar bed Wij eten dan zelf rond 18 uur en als mijn man thuis is kan ik koken als ze groente krijgt, anders begin ik erna met koken

één maand geleden

Reactie op Marleen-24

Heb je inmiddels al een redelijk ritme kunnen vinden over de dag? Dan kun j ...
Klinkt als een fijn ritme! Hier nog geen ritme helaas. De dutjes over de hele dag variëren tussen de 30 min en 3 uur 😂 dus soms slaapt hij bijv precies van 17 tot 19 (hij gaat tussen 20 en 21 naar bed, kan nog maar 10u slapen in de nacht). En als ik dan na 19u nog moet koken wordt het zo laat. Mijn man kan natuurlijk ook koken en doet dat steeds vaker, maar dan zit ik alsnog vaak te eten met een baby op mijn arm. Allemaal geen ramp hoor, maar ik heb wel weer behoefte aan gewoon gezellig samen aan tafel zonder stress van slaapjes 🫣

één maand geleden

Reactie op Marleen-24

Hoe laat is jullie kindje dan wakker?

één maand geleden

Reactie op maanster

Tussen 6 en 7 meestal. Als ze rond 6 uur wakker wordt leg ik dr soms rond half 9 in bed, maar in de praktijk gebeurt dat weinig omdat we de oudste ook om half 9 lopend naar school brengen

één maand geleden

Hier is de draagzak een uitkomst omdat mijn zoontje van bijna 6 maanden overdag ook bij mij slaapt. Zo heb ik toch mijn handen vrij. Wat betreft het koken specifiek. Ik heb het geluk dat mijn man thuiskomst op het moment dat ik ga koken. Hij neemt dan vaak de kleine man ivm veiligheid. Als ik toch moet koken dan zorg ik ervoor dat het niet iets is waarmee ik mijn zoontje kan verwonden. Bijvoorbeeld afgieten. Dan maak ik bijv een traybake. Ik kan dit meestal al inschatten aan de tijd hoelaat hij uit zijn middag slaapje komt.

één dag geleden

Reactie op Marleen-24

Hoe laat is wakker worden sochtends en hoe laat is slapen ‘s avonds?

één dag geleden

Reactie op maanster

Oh Marleen ik zie dat ik ‘t dubbel heb gevraagd haha. Is ze dus soms 3 uur wakker ‘‘s ochtends? Tot 9 uur? En hoe laat is ‘s avonds bedtijd? Na de fles zeg je. Is dat dan 19.30?

één dag geleden

Reactie op maanster

Oh Marleen ik zie dat ik ‘t dubbel heb gevraagd haha. Is ze dus soms 3 uur ...
Inmiddels is het late middag slaapje er hier vanaf (heel soms 10 minuten). Ze is tussen half 7 en 7 wakker in de ochtend (enkele keer 6 uur door poepluier). En tussen 18:30 en 19:00 uur ligt ze er in de avond weer in

2 uur geleden

Reactie op Marleen-24

Inmiddels is het late middag slaapje er hier vanaf (heel soms 10 minuten). ...
Oh wauw zo herkenbaar ook die poepluier. Mag ik jullie ‘nieuwe’ schema weten? Incl hoe laat wakker, voedingstijden en dutjes. Ik zou dat ook graag willen proberen want we struggelen nog

één uur geleden

Reactie op maanster

Oh wauw zo herkenbaar ook die poepluier. Mag ik jullie ‘nieuwe’ schema wete ...
Tussen 6 en 7 wakker 7:00 fles 210+7 + boterham 9:00 -9:45 slapen 10:00 fruit + water 12:00 fles 180+6 + boterham of gebakken ei 12:30-14:45 slapen 15:00 cracker of fruit + water 17:00 groente potje 8+ en water 18:00 met ons avondeten spelen/eten 18:30 fles 210+7+3 schepjes granenpap 18:45 slapen De laatste 3 dagen komt ze opeens rond 22 uur weer voor een fles en drinkt dan 150+5 🤷🏼‍♀️ overdag krijgen we er rond 15:00 uur helaas geen fles meer in, die weigert ze keihard, dus die extra fles om 22 uur accepteren we maar weer gewoon even...