43 Reacties
10 maanden geleden
De eerste was 8 weken en dat gaat bij nummer 2 ook weer zo zijn. Nooit geen seconde spijt van gehad! Ons zoontje is een echte allemans vriend en is helemaal vertrouwd op de opvang. Paar weken geleden was d’r een Kindje op hun groep gestart in de 6/7 maand categorie en heeft 2 weken aan een stuk gehuild omdat ze nog nooit zonder mama geweest was
VRIEND
10 maanden geleden
mijn 1ste dochter is met 8/10 weken voor het eerst geweest. nu vanaf september aangevraagd, begin 30sept op zijn vroegst weer met werken. Vindt het zelf fijn om eerst paar keer weg te brengen voor ik moet werken zodat je routine krijgt en niet meteen in alle drukte alles hebt. Beide dochters gaan naar dezelfde groep (0-4jr) en heb flexibel dus ze gaan geen vaste dagen.
10 maanden geleden
Hi!
Ik ben 14 juni uitgerekend en heb plek op de opvang vanaf 1 september. Dan is ze 10 weken oud. Ze gaat 3 dagen per week.
Mijn zoontje ging vanaf 10 weken naar een gastouder en dat ging vanaf dag één goed. Het is daar wel rustiger natuurlijk dan op een KDV, dus ben benieuwd hoe het met onze 2e gaat straks!
Een vriendin van mij heeft ook haar dochter pas vanaf 6 maanden naar de opvang gedaan en dat is een drama vanwege eenkennigheid.
10 maanden geleden
Zou me daar niet zo druk om maken, verschillend onderzoek laat juist zien dat hoe jonger een baby/kindje is hoe hoger de stresslevels zijn op andere plekken zoals opvang/gastouder etc.
Eigenlijk is het hoe later hoe beter dus 😊
10 maanden geleden
onze kleine meid wordt half juni geboren. nadat mijn verlof erop zit (10 weken) gaat ze 3 dagen naar de opvang.
10 maanden geleden
Wij brengen ons zoontje met 10 weken naar de gastouder, ik werk zelf op een kinderdagverblijf en merk inderdaad hoe later een kindje komt hoe lastiger het is. Ze zitten op een bepaald punt in de eenkennigheid fase dit verschilt uiteraard per kind.
Het blijft uiteraard je eigen keus wanneer je je kindje brengt maar ik persoonlijk zou het niet te lang thuis houden
10 maanden geleden
Fijn om ook veel goede ervaringen te lezen! Ik ga ze morgen wel even bellen om te overleggen en kijken hoe het zit met wennen :)
10 maanden geleden
Mijn zoontje is van 10 mei 2022, en eerste week augustus 2022 gestart bij de opvang. In juli vast een paar uurtjes komen wennen. Hij heeft het vanaf dag 1 prima naar zijn zin gehad. Bracht hem lachend weg en haalde hem lachend op. Nog steeds trouwens 😊 hij gaat 2 dagen per week en leert zo ontzettend veel van de juffen en andere kindjes!
10 maanden geleden
Volgens veel onderzoeken is het juist heel traumatisch voor baby’s om zo vroeg naar de opvang te gaan, aangezien ze zichzelf ook niet als apart zien van jou bijvoorbeeld. Vroeger ging je ook niet zomaar naar een kinderopvang en ging je bijv naar de peuterspeelzaal vanaf 2 jaar. Ging zelf ook alleen naar de peuterspeelzaal, nou als iemand niet eenkennig is dan ben ik het wel. Alleen aan de opmerkingen te zien en ook in andere topics is het juist gek als je je kindje niet of later naar de opvang laat gaan. Terwijl ik juist ben overtuigd dat hoe langer je bij je kindje kan zijn hoe beter. Denk dat het bij elk kindje ook anders is natuurlijk en als je ook geen keus heb is dat ook helemaal prima. Als ik naar alle kindjes van onze vrienden en vriendinnen kijk maakt het geen hol uit, het ene kind vind het prachtig op de opvang en het andere kind jankt na een jaar nog steeds als mama weggaat.. &die laatste is trouwens al met 2 maanden naar de opvang gegaan, dus denk echt dat het per kind verschild. Zou gewoon doen wat je eigen gevoel zegt tegen je, voelt het goed doen! Voelt het niet goed en je heb de gelegenheid blijf dan zeker nog thuis!
10 maanden geleden
Mijn zoontje is nu 16 maanden en ging ook sinds dat hij 3 maanden was naar het kinderdagverblijf. Het eerste jaar 2 dagen in de week en vanaf dat hij 1 is 3 dagen in de week. Naar mijn idee heeft hij het daar super naar zijn zin. Ook in het begin totaal geen problemen gehad. Ik merk dat hij er heel veel leert door te delen en spelen met andere kinderen.
Ik ben nu ook in juni uitgerekend en mijn dochterje staat ook vanaf 3 maanden ingeschreven voor 2 dagen in de week en na een jaar voor 3 dagen in de week.
10 maanden geleden
De eerste is met 10 weken naar de opvang gegaan. Dat ging heel goed, en hij heeft het er 2,5 jaar later nog heel goed naar z’n zin.
Achteraf gezien vond ik het wel echt jong, maar meer voor m’n eigen gevoel dan dat het voor hem een “probleem” was. Maar tja, mijn verlof liep af dus ik moest ook gewoon weer aan het werk. Voelde niet echt alsof er een keus was. Nu met de tweede neem ik zoveel mogelijk vakantie en een deel ouderschapsverlof op, waardoor hij na 5 maanden naar de opvang gaat.
10 maanden geleden
Het is echt waar je jezelf als ouder ook het beste bij voelt. Onze dochter ging met 3 maanden 3 dagen naar de opvang en dat zelfde gaat gebeuren bij onze zoon. Onze dochter vond het vanaf dag 1 leuk en nog steeds. Maar het verschilt per kind hoe ze er mee omgaan. Dus volg je eigen gevoel 🥰