157 Reacties

8 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Oohh echt joh. Good to know!!! Ik voel me zo normaal dus vandaag ook nog ...
Ik had ook nog niet zoveel symptomen, dus met 5 weken een cb weken indicatietest gedaan. Maar sinds eergisteren heb ik geen twijfels meer, ik ben ineens ontzettend beroerd. Iemand nog tips om dit te verminderen? Bij mijn vorige zwangerschap kwam de misselijkheid pas vanaf 6 weken, nu ben ik een beetje bang dat het nog erger gaat worden.

8 dagen geleden

Hallo dames! Ik ben bijna 38 en voor de derde keer zwanger. Helaas 2 miskramen gehad dus hopen dat het nu goed gaat. 🤞🏼 Leuk, dit topic! 😁

8 dagen geleden

Reactie op Lisa_forum

Ik had ook nog niet zoveel symptomen, dus met 5 weken een cb weken indicati ...
Vorige x hielpen gember capsules mij enorm. Ik heb van vitamine store maar ze zijn ook bij Holland en Barrett verkrijgbaar en hele dure bij de Etos 🙃 Ik na gister anderhalf uur wandelen een strak gevoel rond me buik nu. Morgen 5 weken 🤷🏼‍♀️ Sinds weekend ook wat meer pijn aan me borsten en merkte nu dat mijn bandjes van mijn bh wat strak lijken te zitten 🙈 Verder echt bijna geen last van iets.

8 dagen geleden

Hallo mama's, wat een leuk forum, mama's 38+ Ik ben 38, moeder van een energieke meid van bijna 11 en sinds twee dagen een positieve zwangerschapstest! Erg blij want na 9iui behandelingen en ivf (3 terugplaatsingen) wordt ik als het allemaal goed gaat op 21 juni nog een keer mama (ben dan 39)🤗

8 dagen geleden

Reactie op Ptjelotbab

Hallo mama's, wat een leuk forum, mama's 38+ Ik ben 38, moeder van een ener ...
Wat leuk, van herte Gefeliciteerd!

8 dagen geleden

Reactie op Feline12

Wat leuk, van herte Gefeliciteerd!
Dankjewel 😄 het is nog onwerkelijk allemaal maar erg leuk, wel benieuwd hoe het is om na z'n lange tijd weer zwanger te zijn😉

7 dagen geleden

Hey lieve allemaal, gaat het goed met jullie? Ik heb echt mega veel last van misselijkheid, moeheid en pijnlijke borsten. Nu heb ik ook last van negatieve gedachten, denk veel aan ‘kan ik het wel aan’, ‘helemaal opnieuw beginnen’ en ik weet ook nog goed hoe pittig de eerste tijd vooral is… mijn man is superlief maar hij is ook ouder (eind 50) en dat maakt ook dat ik soms denk ‘waar beginnen we aan’. Onze kinderen (11 en 12) zouden het superleuk vinden denk ik, ik vind het heel spannend om met het aan mijn naasten te vertellen (bang voor negatieve reacties) aan de andere kant kunnen zij me ook juist veel steun geven. Ik hoop dat mijn gedachten gauw weer positief worden, vast als de kwaaltjes minder worden! 😘😘

7 dagen geleden

Reactie op SlimmeMuzieknoot692996

Hey lieve allemaal, gaat het goed met jullie? Ik heb echt mega veel last va ...
Ik herken heel erg wat je zegt. Enerzijds ben ik heel blij maar anderzijds voel ik ook vlagen van lichte paniek met negatieve gedachten. Ga ik dit kindje net zoveel kunnen bieden als zijn broers (10 en 13 jaar)? Gaat het kindje niet eenzaam zijn? En nog veel meer van dat soort angstige gedachten. Ik denk dat het versterkt wordt door onze hormonen nu icm de zwangerschapsklachten. Wij hebben het dit weekend vertelt aan de familie. Iedereen reageerde heel verrast. Nichtjes die straks allemaal willen oppassen. Heel leuk. En de jongens zijn ook heel blij. Dus dat scheelt al wel. Ik probeer de negatieve gedachten er gewoon te laten zijn. Het is oké om soms twijfels te hebben. We hebben 9 maanden de tijd om ons voor te bereiden. En in die maanden gaan we ons al hechten aan het kindje. Tegen de tijd dat het geboren wordt, voelen we zoveel liefde dat het ons allemaal gaat lukken. En dat we het dan soms zwaar vinden of schuldig voelen, mag er zijn. Hoe meer je dat probeert weg te houden, hoe meer je er mee bezig bent en dan worden de gedachten alleen maar sterker en meer aanwezig.

7 dagen geleden

Goedemorgen mama's Hier ook veel onzekerheid en sinds een aantal dagen gevoel van een beetje 'somberheid'. Ik denk dat het ook te maken heeft dat ik de begin fase van de zwangerschap eigenlijk niet zo leuk vind. Veel onzekerheid, afkicken van het oude leventje, moe en moe. Voor ons beginnen we ook opnieuwm mijn kids zijn straks 12, 14 en 18 als de baby wordt geboren. Af en toe bekruipt bij mij het gevoel hoe het straks weer zal gaan opnieuw beginnen. Na 18 jaar en heel jong kinderen te hebben gekregen had ik even het gevoel meer vrijheid te hebben. Andere fases in te gaan met de kinderen wat nu wel konden doen nu ze ouder zijn. (Bepaalde reizen maken bijv) Ik denk dat het ook de hormonen zijn en de wens voor een vierde is er altijd geweest maar ik heb het momenteel best ingewikkeld wat betreft emoties en de zwangerschap.

7 dagen geleden

Hoi! Ik ben 38 en moeder van een meisje van 11 en een jongen van 5 en nu in verwachting van ons 3e kindje.

7 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Vorige x hielpen gember capsules mij enorm. Ik heb van vitamine store maar ...
Bedankt voor de tip! Ik zal een deze dagen eens kijken voor die capsules, ik zal blij zijn met alle beetjes die helpen. Tot 5.2 had ik echt weinig last, maar ineens komt het dan en ik moet nog 6 weken worden donderdag.

7 dagen geleden

Reactie op SlimmeMuzieknoot692996

Hey lieve allemaal, gaat het goed met jullie? Ik heb echt mega veel last va ...
Heel herkenbaar wat je schrijft, ik ben ook misselijk moe en pijnlijke borsten en door de hormonen vraag ik me af en toe ook af of ik dit nog wel allemaal kan.. Wij hebben een tiener in huis en ik kreeg net wat meer vrijheid. Ik denk dat het ook echt met de hormonen en het niet lekker voelen te maken heeft dat we nu zo denken, want voordat ik zwanger was, was ik enthousiast om weer zwanger te worden. We moeten door deze periode heen, vanaf 12-14 weken wordt het vast weer beter.

7 dagen geleden

Reactie op Lisa_forum

Heel herkenbaar wat je schrijft, ik ben ook misselijk moe en pijnlijke bors ...
Ja precies! Ik heb echt precies hetzelfde! Voelt toch wel heel fijn beetje lotgenoten contact! En het komt echt en zeker helemaal goed! ❤️🙏

7 dagen geleden

Reactie op Isolde85

Ik herken heel erg wat je zegt. Enerzijds ben ik heel blij maar anderzijds ...
Lief dankjewel!! En helemaal waar ❤️ Wat mooi dat iedereen zo positief verrast was! 💞

7 dagen geleden

Reactie op Miss X

Goedemorgen mama's Hier ook veel onzekerheid en sinds een aantal dagen gev ...
Dank voelt heel steunend! ❤️❤️

6 dagen geleden

Hoi allemaal, Heel herkenbaar wat jullie afgelopen dagen hebben aangegeven. Bij mij spelen negatieve gedachten ook op; kunnen we dit nog een keer aan, net vrijheid, zal kindjes niet eenzaam zijn (de 2 oudsten hebben heel veel aan elkaar), ik zie er tegen op om naasten te gaan vertellen (mn moeder en schoonmoeder omdat zij vaak eerst oordelend zijn ipv empathisch), maar ook op mijn werk.. Tegelijkertijd weet ik dat dit allemaal gaat los lopen en dat het een hele bewuste keuze was waarbij de extreme vermoeidheid en andere zwangerschapsklachten nu niet helpend zijn... Fijn om te lezen dat ik hierin niet alleen sta maar dat meer van ons ermee struggelen ♥️

6 dagen geleden

Reactie op Feline12

Hoi allemaal, Heel herkenbaar wat jullie afgelopen dagen hebben aangegeven. ...
Heel herkenbaar!!! Ik merk wel dat als leuke dingen, en dingen eet waar ik wel trek in heb (zelfgemaakte worstenbroodjes bijvoorbeeld) dat ik alles gelijk iets rooskleuriger zie ☺️ Hoe dan ook, vanaf week 12-14 verwacht ik nog meer positieve vibes, en twijfel en onzekerheid mag er ook gewoon zijn (zoals dat zo mooi verwoord is hieronder). En anderen denken er toch altijd wel iets van, dus dat mag gewoon niks uitmaken ❤️

5 dagen geleden

Zojuist goede 7-welen echo gehad, bij mij geeft dat wel een grote boost aan m’n (wat weggezakte) vreugdegevoelens. Denk dat ik het dit weekend aan de kids en familie ga vertellen, de kids hebben het toch al beetje door (11 en 12) en steun kan ik goed gebruiken ❤️❤️❤️

5 dagen geleden

Reactie op SlimmeMuzieknoot692996

Zojuist goede 7-welen echo gehad, bij mij geeft dat wel een grote boost aan ...
Wat fijn!!!!! Ik moet nog twee weken wachten op mijn eerste echo. Maar wil het dan ook familie vertellen een aantal vriendinnen weten het al wel 🤭 En dit wordt mijn eerste. Dus thuis geen geheimen 🙃

5 dagen geleden

Reactie op SlimmeMuzieknoot692996

Zojuist goede 7-welen echo gehad, bij mij geeft dat wel een grote boost aan ...
Wat ontzettend fijn voor je!! En al helemaal fijn dat dit ook wat meer vreugde geeft!