21 Reacties

8 dagen geleden

Hey! Ik heb dus sinds gisteren ineens last van bloed verlies, zonder buikpijn en krampen. Vergelijkbaar met een gemiddelde menstruatie. Ik heb contact gehad met de vk en zij maakte zich nog geen ernstige zorgen. ( ik wel, heb al een miskraam gehad, bloed is voor iedereen gelijk onzekerheid tot het tegendeel bewezen is natuurlijk) het kan er wel bij horen, ik kan het verkeerd zeggen, maar je baarmoederwand is momenteel gevoeliger om te springen aangezien er nu meer bloed naartoe gaat, maar je kunt het aller beste contact opnemen met jouw vk, die zou je inprincipe altijd moeten kunnen bellen in onzekerheid.🙏🫶

8 dagen geleden

Hey hier hetzelfde! Ik ben nu 6+2, sterkte!! niet te druk maken. En hopen op het beste. Ik mag woe na 4 keer bellen al voor n echo. Ik zou bellen en zeggen dat je best zorgen maakt wat niet goed is. Zou wel wachten tot je 6+.. bent ivm hartje.

8 dagen geleden

Hoi, ik ben nu in de 5de week en heb vandaag bloeding gezien. Geen stolsels en wel beetje krampen maar niet veel bloed. VK zei dat ze niet precies kunnen zien en dat het afwachten is.. hebben meer vrouwen dit?

8 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap altijd bloed verloren, de gehele zwangerschap tot het einde. Uiteindelijk heel onderzoek gehad en alles was uitgesloten. Ik heb gewoon een gevoelige baarmoedermond. Bij twijfel belde ik altijd de verloskundige voor overleg. Die hebben zoveel ervaring dat ze beter inschattingen kunnen maken, of net even de juiste woorden voor je hebben.

7 dagen geleden

Hoi! Sinds gister heb ik bloedingen gehad, de verloskundige maakt zich na bellen geen zorgen. Ik heb geen buikpijn en voel me goed verder, alleen het bloedverlies maakt ons erg onzeker! Eerst wat donkerrood, ondertussen is het donkerbruin en heb geen stolsels gezien. In totaal vanaf gister ochtend 4 bloedingen gehad. Ik ben 5+ weken zwanger nu.. erg spannend dit :/

7 dagen geleden

Wat onzeker he.. Ik ben 6+1 en had gister ook spontaan bloedverlies. Wel wat lichte krampen nu maar verder geen bloed meer verloren. 1 nov staat pas mijn eerste echo gepland. Ik ga straks bellen of ik deze week nog mag komen. Hopelijk blijft mini zitten.

7 dagen geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en heb nu een gezond ventje van 1,5 jaar 🥰. Bloed is altijd eng, maar hier het bewijs dat het niet hoeft te betekenen dat het fout zit!

7 dagen geleden

Hi, afgelopen zondag precies hetzelfde gehad en even de verloskundige gebeld. Ik was 6+3 en mocht gelukkig gelijk langskomen voor een echo. We zagen een mooi kloppend hartje en er was niets om ons zorgen over te maken. Het hoeft dus geen miskraam te zijn!!

7 dagen geleden

Reactie op Toetieee

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en heb nu een gezond vent ...
Bedankt voor het delen van je ervaring. Hoe was jouw bloedverlies? Vaak, veel?

6 dagen geleden

Opluchting hier! Op de echo was een kloppend hartje te zien. Dus alles was helemaal goed en kloppend volgens de termijn! Spruitje, hoe gaat het met jou?

6 dagen geleden

Ik heb sinds vorige week vrijdag op en aan bloedverlies ene keer bruin andere keer vers. Savonds soms weer niks. Niet veel alleen bij vegen wat op het papiertje. Is dit normaal? Ik ben vandaag 4+5 en heb 29 oktober pas een echo. Heb de verloskundige als gebeld en ze zei dat ik moest afwachten of het doorzet en volgende week een test doen. Ik ben er zo onzeker over door de miskraam van vorige maand. Meer dames die zich herkennen in mijn verhaal?

6 dagen geleden

Reactie op Lovely!

Ik heb sinds vorige week vrijdag op en aan bloedverlies ene keer bruin ande ...
Dit heb ik ook gehad en bij mij duurde het 1/2 dagen. Precies hetzelfde en het enige is afwachten 🥹 zelfs al wil ik nog een test doen of ik nog zwanger ben moet je gewoon afwachten helaas…

5 dagen geleden

Reactie op Niquee

Opluchting hier! Op de echo was een kloppend hartje te zien. Dus alles was ...
Aa wat super fijn om te horen! Gefeliciteerd!! Ondertussen heb ik geen vers bloed meer gehad, alleen heel af en toe wat donkerbruin/lichtbruin bloed met afscheiding. Vannacht wel erg onzeker geweest want had buikpijn en kon niet plaatsen of het m’n darmen of m’n baarmoeder waren. Vanmorgen wel weer donkerbruin bloed dus ik ga zo de verloskundige weer bellen. Ik ben er echt heel onzeker over. Verder voel ik me wel super zwanger: m’n borsten knallen eruit voor m’n gevoel en heb nachtelijke opvliegers (hete wangen, geen koorts). Heel verwarren allemaal dus.. lets hope for the best

5 dagen geleden

Reactie op Spruitje💜

Aa wat super fijn om te horen! Gefeliciteerd!! Ondertussen heb ik geen vers ...
Ik snap je helemaal. Hopelijk kan je snel terecht voor een echo en is alles helemaal goed!

5 dagen geleden

Reactie op Niquee

Ik snap je helemaal. Hopelijk kan je snel terecht voor een echo en is alles ...
Nou mijn echo was goed! Wel wat hectisch allemaal want de verloskundige dacht niks te zien, dus doorverwijzing zkh voor onderzoek buiten baarmoederlijke zwangerschap. Heeeel spannend, maar alles is goed en embryo gezien! Zo zie je maar dat ze in de vk praktijk niet altijd alles goed kunnen zien, wat niet direct betekent dat het fout is. Mijn bloedingen komen wrs van een gevoelige baarmoedermond en blijven misschien wel bestaan zo af en toe. Wij zijn weer gerust gestemd en kunnen niet wachten op de 8 weken echo:)

5 dagen geleden

Reactie op Spruitje💜

Nou mijn echo was goed! Wel wat hectisch allemaal want de verloskundige dac ...
Mooi nieuws, gefeliciteerd!

5 uur geleden

Hoi hoi! Even benieuwd hoe het bij jullie is met de bloedingen? Ondanks mijn geruststelling in het ziekenhuis blijf ik toch elke dag bloed verliezen wat ons weer erg onzeker maakt. Mijn inlegkruisje is nauwelijks vies maar het drupt bij het plassen wel mee (als een soort bloedneus). De verloskundige maakte zich geen zorgen, ik voel me namelijk goed. Voel wel veel gerommel in mijn buik, had vanmorgen ook wat rugpijn. Ben benieuwd!

5 uur geleden

Reactie op Spruitje💜

Nou mijn echo was goed! Wel wat hectisch allemaal want de verloskundige dac ...
Wat fijn dat de echo goed was! Mag ik vragen wat voor onderzoek ze in het ziekenhuis hebben gedaan? De verloskundige verdenkt mij ook op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar ik moet volgende week weer terug komen voor een nieuwe echo.

5 uur geleden

Reactie op Anoniempje1023

Wat fijn dat de echo goed was! Mag ik vragen wat voor onderzoek ze in het z ...
Bloedgeprikt, urine onderzoek en inwendige echo! Uit bloedonderzoek en urine kunnen ze zien of je zwanger bent of dat je een miskraam hebt gehad. Echo was om het vruchtje te spotten en ze hebben mijn buik onderzocht op pijn (ik had nergens last van). Wat spannend voor je zeg!! Hoe voel jij je, ergens pijn?

3 uur geleden

Vervelend spruitje dat je nog steeds bloedverlies hebt. Bij mij was het na twee dag gestopt. Sinds vandaag weer wat bruin oud bloed verlies. Volgend week vrijdag weer een echo. Ik ga er maar vanuit dat het allemaal goed is. Ook omdat het geen vers rood bloed is. En Anoniempje, lijkt me zo zwaar een week wachten tot de volgende echo terwijl je niet zeker weer of je zwangerschap op de juiste plek zit. Sterkte