24 Reacties
één maand geleden
Ik moet ook meer testen inderdaad omdat mijn bmi te hoog is, eerste zwangerschap
één maand geleden
Ik weet niet precies wat mijn BMI is maar weet wel dat het te hoog is. Vorige zwangerschap twee keer suikers moeten testen in het ziekenhuis omdat mijn dochter qua groei voorliep. Beide keren was het prima. Heb bij deze zwangerschap weer te horen gekregen dat ik sowieso weer moet testen. Ik accepteer het maar gewoon en hoop dat als ik weer test dat we dan in ieder geval duidelijkheid hebben. Vind die test alleen zo beroerd
één maand geleden
Hier ook een bmi boven de 40.
2e zwangerschap maar 1e pas laat ontdekt. (28 weken)
Dus alle testen 1 keer maar enorm veel echos.
En standaard medisch omdat het termijn niet zeker was.
En er was iets afwijkends bij mijn kindje gezien dus ook nog een medische echo in het WKZ maar daar bleek het allemaal mee te vallen.
Mooi kleintje gehad met geschat 39+5 ingeleid. Hij was 48cm en 3298.
Was inderdaad erg onzeker over mijn buik maar had een elastische band die net dat hangend vet gedeelte onder de buik weg drukte die gaf me meer zelfvertrouwen en zorgde er voor dat ik minder snel moest plassen als we de deur uit gingen 🤣🤣
Ik zou het heel leuk vinden om een clubje te hebben van stevige vrouwen om buikfotos mee te delen ☺️☺️
één maand geleden
Ik heb ook een te hoog BMI en ben nu voor het eerst zwanger. Wilde inderdaad van te voren afvallen, maar we zijn plots toch zwanger geraakt. Ik voel mij eigenlijk altijd gezond en ga inzetten op lekker blijven bewegen en toch mijn voeding een beetje tracken/bijhouden, zodat het niet de spuigaten uit loopt. Ik maak me ergens wel druk, dat ik me helemaal niet mooi zal voelen met een buik. Anderzijds is dit voor het eerst in mijn leven dat die buik er straks mag zijn, dat voelt ook gek ! Ik ben nog erg pril dus heb geen info gekregen over extra meten voor suiker etc .. voor wat moesten jullie extra?
één maand geleden
Hier nu de 3e zwangerschap . Bij de eerste zat ik met bmi nog onder de 40 en mocht ik alles bij de verloskundige doen. Dat was zo'n fijne zwangerschap! Bij de 2e bleek ik boven de 40 te zitten en werd ik medisch. Ik vond het verschrikkelijk! In het ziekenhuis veroordelen ze je er echt op. Daarnaast moest elke keer alles snel afgewerkt worden. Van alle echo's heb ik maar 1 echofoto waar je de contouren van een baby kunt zien. De rest was totaal niet zichtbaar wat je er moest kunnen zien. Ook met de groeiecho liepen ze een uur uit, dat kan natuurlijk gebeuren. Maar wij werden helemaal niet ingelicht, dus toen ik vroeg of er iets was misgegaan omdat we al meer dan een half uur zaten te wachten werd ik afgesnauwd dat ik gewoon geduld moest hebben en dat ze uitliep. Ik heb beide keren ook een suikertest moeten doen en de eerste keer was prima, maar bij de 2e zat ik precies op grenspunt. Toen kreeg ik de stempel zwangerschapsdiabetes en moest ik dagcurves bij gaan houden. Die waren 3 weken lang perfect en bij de telefonische afspraak gaf ik dat door en kreeg ik simpelweg te horen 'je hebt het gewoon hoor' Je bent toen geprikt en je zat op de grens, dus je hebt nu gewoon dit stempel en je moet oppassen met je suiker. Ik ben daar echt heel boos over geweest. Ze zouden mij 6wk na de geboorte weer alles laten checken en bellen, maar dat is uiteindelijk ook nooit gebeurd. Ik hoop zo erg dat ik nu gewoon bij de verloskundige mag blijven.
één maand geleden
Wat “fijn” dat er meerdere in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb over 3 weken pas mijn intake bij de verloskundige. Dus ik ben heel erg benieuwd wat ze deze keer allemaal gaat zeggen.
Gelukkig heb ik het ziekenhuis bij mijn zoon niet perse als vervelend ervaren. Deze mensen waren gelukkig niet zo veroordelend. Uiteraard werd er wel gesproken over dat ik te zwaar ben en over eventuele risico’s e.d. maar heb het niet als heel vervelend ervaren. Hoop dat het deze keer weer zo gaat!
één maand geleden
Hallo allemaal! Ook ik heb een BMI van boven de 40, net aan, maar het is wel genoeg voor deze stempel. Het is mijn 2e zwangerschap. De eerste zwangerschap begon ik met 6kg lichter waardoor mijn BMI net onder die 40 lag. Helaas heb ik toen zwangerschapsdiabetes gekregen met een nuchtere waarde die steeds net te hoog bleef: dus vanaf een week of 24 werd ik medisch en ben ik in het ziekenhuis gebleven.
Heb net mijn intake gehad bij de verloskundige, 6.3 weken met een mooi kloppend hartje, heel fijn en ook weer spannend.
Kreeg wel meteen te horen dat ik vanaf week 13 door wordt gestuurd naar het ziekenhuis en daar blijf (door de BMI). Ene kant baal ik heel erg, andere kant: er zal bij 16 weken weer een suikertest worden gedaan en waarschijnlijk had ik daarna ook wel doorgestuurd geweest.
Vorige keer zeker niet als negatief ervaren, dus ik ga ervanuit dat dat nu ook weer zo gaat zijn!
Het is inderdaad "fijn" om te zien dat we niet alleen zijn.
één maand geleden
Reactie op Pliene
Hallo allemaal! Ook ik heb een BMI van boven de 40, net aan, maar het is we ...
Heb je veel last gehad van je zwangerschapsdiabetes de vorige keer? Het is wel vaak zo dat als je dat een keer hebt gehad dat de kans groot is dat je het de volgende keer weer hebt, toch? Of is de kans net zo groot als bij ieder ander (met overgewicht 😜)?
Fijn dat je al een mooie echo hebt gehad! ❤️
één maand geleden
Reactie op desperate23
Heb je veel last gehad van je zwangerschapsdiabetes de vorige keer? Het is ...
De last was vooral de overdracht naar het ziekenhuis, elke 2 weken een groeiecho: alles liep altijd precies gemiddeld, dus had in mijn geval geen consequenties voor de baby. Grote voordeel was dat ik zoveel echo's had (die toch goed waren) waardoor je lekker vaak naar je baby kon kijken.
Nadeel was het constant blijven prikken in je vingers om je bloedwaardes te laten checken. Overdag ging het helemaal goed, alleen mijn nuchtere waarde was vaak net ietsjes te hoog en dan komen de protocollen kijken. Heb uiteindelijk zelfs medicatie gehad, werkte minimaal. Ben vervolgens met 38 weken ingeleid geweest.
Onder aan de streep: voor mij een goede ervaring geweest en als het dit keer op dezelfde manier gaat: prima.
Ik heb inderdaad een verhoogde kans nu om dit weer te krijgen, hogere kans dan als je dit nog niet eerder hebt gehad maar wel een hoge BMI hebt.
één maand geleden
Hier een te hoge bmi, zal er toch wat onder zitten want mocht wel bij de vk blijven tot de suikertest. Vorige keer bij 24 weken daardoor medisch geworden. De groeiechos waren inderdaad wat onpersoonlijk. Maar je kunt altijd nog een pret echo boeken bij de vk. En de consulten met de gynaecoloog waren wel goed
één maand geleden
Hier ook een hoge BMI. Wij zijn 1.5 jaar bezig geweest voor een kindje. In Juli dit jaar een biochemische zwangerschap gehad en nu 5w5d zwanger. Ik voel me goed, weinig last van kwaaltjes eigenlijk. Ergens geeft dat onzekerheid maar anderzijds mag ik daar ook blij mee zijn, we hebben er iniedergeval heel veel vertrouwen in dit keer! 11 november de eerste echo.
Gezien de buik ben ik nu nog niet zo enthousiast over foto's maken. Ik denk dat ik achteraf spijt krijg als ik het niet zou doen dus nog even een struikelblokje. Ik kan niet wachten om straks meer een buik te hebben, hoef ik er geen rekening meer te houden dat de wijde shirtjes alles verbergen of dat ik hem ergens in moet houden 🤣🤣🤣🤣🤣 ❤️
één maand geleden
Hier een te hoog bmi, 35+, vorige zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes, maar door een dieet heb ik geen insuline hoeven gebruiken en ben gewoon thuis bevallen zoals ik wilde.
Onzekerheid mbt groeiende buik herken ik. Hoop dat ik deze keer met meer trots mijn buik durf te showen, we gaan het zien.
één maand geleden
Ik had vandaag een intake bij de verloskundige. Inderdaad te horen gekregen dat ik later in de zwangerschap twee extra groei echo’s krijg en moet testen op suiker. Mijn bloeddruk was iets te hoog dus waarschijnlijk moet ik daar medicatie voor krijgen en ze gaat overleggen met de gynaecoloog over het vervolg. Of dat hier kan of ziekenhuis… ik hoop zo dat ik hier lekker mag blijven. Andere ervaringen hiermee?
één maand geleden
Zwanger na ivf van ons 1e kindje, we mogen over naar de verloskundige.
Ik vind alles spannend, al vanaf de test heb ik bloedverlies. Vanuit echo bleek door vanishing twin. Een kindje zonder kloppend hartje, gelukkig ook een kindje met goed kloppend hartje bij 8+1.
Vandaag 9+3, merk dat ik me toch steeds druk maak om het bloedverlies.
Alles is spannend, gaat het goed, hoe loopt de zwangerschap, blijft gewicht toename binnen de grens, kan echo gewoon via mijn buik?
8 dagen geleden
Mijn verloskundige wilde graag dat ik een gesprek heb met de gynaecoloog om de voor en nadelen te bespreken van het nu al (12 weken) starten met preventief slikken van aspirine. Is dit bij jullie ook het geval?/Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
BMI 35-40
8 dagen geleden
Reactie op VriendelijkeSterrenbeeld456420
Mijn verloskundige wilde graag dat ik een gesprek heb met de gynaecoloog om ...
Ja. Ook ik kreeg het advies om aspirine te slikken. Dit advies kreeg ik de vorige zwangerschap ook maar mijn bloeddruk is altijd goed geweest. Ook deze zwangerschap is bloeddruk tot nu toe heel mooi. Ik ben sowieso geen medicijn slikker dus ga ook geen aspirine slikken
8 dagen geleden
Hier niet gehoord en vorige zwangerschap ook niet bmi 40+ 🙈
Bloeddruk is altijd goed geweest en de rest ook
7 dagen geleden
Hoi! Ik slik nu ook sinds een week aspirine. Er zitten geen risico’s aan verbonden. Ik heb vertrouwen in de wetenschap. Je merkt er niks van en het is een lage dosering die je krijgt. Tot 36 weken slik je het. Het is trouwens m’n eerste zwangerschap en heb een BMI van 30. Dat waren de enige puntjes, daardoor een ‘matig risico’ op zwangerschapsdiabetes, groeiachterstand of laag geboortegewicht. Ik denk vooral; als ik hiermee mijn kindje kan helpen, dan graag.
7 dagen geleden
Asperine is er toch vooral voor bedoelt om de kans op Pre-eclampsie en groeivertraging te verkleinen? Ook wanneer je wel een goede bloeddruk hebt maar andere mogelijke risicofactoren.
Ik heb het vorige zwangerschap wel gebruikt en geen nadelen van ervaren.