643 Reacties

13 dagen geleden

Reactie op Tamaracatharina

28 oktober mijn eerste echo. 4 september was mijn laatste menstruatie dus i ...
Ook niet als je zelf betaald?

13 dagen geleden

Reactie op Anoniem. 21

Ik ben nu 4w 5d, en heb met 7 weken pas mijn eerste echo 🥹 De tijd tot de ...
Zeg dat. Ik heb 29 oktober pas eerste echo met 7w3d

13 dagen geleden

Reactie op BB15

Ik heb mezelf opgegeven als proefpersoon voor de opleiding tot echoscopiste ...
Geweldig voor jullie! Waar heb je dit gedaan?

13 dagen geleden

Reactie op J.W.N

Ik heb 20 sept positieve ovulatietest gehad. Mag 18 november voor echo kome ...
Hi! Dan zou je ongeveer 10 weken zijn. In Nederland is het niet zo gek om dan meteen de termijnecho te doen maar zoals je misschien al in de groep hebt gelezen willen de meeste rond de 8 weken, om alvast te kijken of er wat zit 💕

13 dagen geleden

Reactie op Dani2025

Hi! Dan zou je ongeveer 10 weken zijn. In Nederland is het niet zo gek om d ...
Klopt! Dankje voor je bericht! Ik heb de echo kunnen vervroegen naar 30 oktober

13 dagen geleden

Reactie op J.W.N

Ik heb 20 sept positieve ovulatietest gehad. Mag 18 november voor echo kome ...
Hoi! Ik denk dat wij echt gelijk oplopen, volgens mij ook 20 sep de ovulatie (8sep 1e dag laatste menstruatie). Mijn eerste echo is 19 november (de termijn echo dus met 10 weken). Ik twijfel of ik de verloskundige nog bel om alsnog een eerdere vitaliteitsecho te vragen maar in principe is dat dus niet nodig (en dan betaal je hem zelf).

13 dagen geleden

Reactie op Mandy—-

Misschien een gekke vraag, maar kan iemand omschrijven hoe een inwendige ec ...
Ze brengen een echostaaf in met veel glijmiddel glijmiddelen en een soort condoom er omheen..het voelt een beetje gek, maar doet geen zeer.. Dit is uiteraard mijn ervaring en ik heb er met het fertiliteitstraject van mijn dochter destijds om de dag of elke dag in het ziekenhuis 1 gehad.. het went en is het prettigst als je ontspant..focus je op de echo en je bent het zo vergeten dat er iets in zit😋 maar er zijn ook echoscopisten die met 7/8 weken een uitwendige echo maken/eerst proberen.

13 dagen geleden

Ik ben nu volgens eigen berekening 6+5 en zou 31 mei uitgerekend zijn. Echter is de kans groot dat ik bij de echo wat teruggezet ga worden omdat ik niet precies weet wanneer mijn ovulatie was. Vandaar dat ik zowel in de mei-club als de juni-club meeklets! A.s. dinsdag om 16.00 de echo, ik vind het echt zo spannend! Het voelt goed, ook geen bloedverlies tot nu toe, maar je weet het nooit... zal echt opgelucht zijn als het goed is dan. Nog 5 dagen wachten!!

13 dagen geleden

Ik heb de echo volgende week vrijdag! Ben dan 8+1. Spannend maar goed gevoel over. We hebben heel traject erop zitten dus totaal geen moeite meer met inwendige echo's😆

13 dagen geleden

Zojuist een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik ben nu waarschijnlijk 3+5. 4 november 1e echo!! O kleintje blijf plakken en groei goed 🥹🍀👶🏻

13 dagen geleden

Reactie op Takkenthee

Hoi! Ik denk dat wij echt gelijk oplopen, volgens mij ook 20 sep de ovulati ...
Ik heb vandeweek toch gebeld omdat ik was laatst van steken in mijn buik had en mij dit direct weer onzeker maakte. Ik mag nu de 30e komen voor een echo. Dit omdat ik 2 eerdere miskramen heb gehad. Lang wachten tot november dan nog he! Maar soms kan een te vroege echo ook onrust met zich mee brengen!

13 dagen geleden

18 november de eerste echo dan ben ik 10.3 weken.

13 dagen geleden

Ik heb 29 oktober de eerste echo, dan precies 7 weken. Als ik geel graag wilde kon het ook de 25e, maar dan was de kans op een kloppend hartje een stuk kleiner en dat brengt meer onzekerheid met zich mee dan een paar dagen wachten. Zolang ik nog symptomen heb, zal het allemaal wel goed gaan daarbinnen houd ik mijzelf voor. Eerder een miskraam gehad, dat was heel duidelijk dat het niet goed ging dus zolang het tegendeel bewezen is ga ik uit ban het positieve.

12 dagen geleden

Reactie op Bussch95

18 november de eerste echo dan ben ik 10.3 weken.
Ahh ik heb 19 nov de termijn echo, ook de eerste, en dan ben ik ook 10 weken en een beetje

12 dagen geleden

Reactie op J.W.N

Ik heb vandeweek toch gebeld omdat ik was laatst van steken in mijn buik ha ...
Ahh nou heel fijn dat het dan eerder kon!!

12 dagen geleden

Is zo'n 1e echo altijd een inwendige echo?

12 dagen geleden

Reactie op Sooofjee

Is zo'n 1e echo altijd een inwendige echo?
Bij onze verloskundige is het met 7 weken en uitwendig. Enige wat nodig is is een volle blaas zodat de baarmoeder wat verder naar boven komt en dus beter zichtbaar is.

12 dagen geleden

Reactie op Sooofjee

Is zo'n 1e echo altijd een inwendige echo?
Het hangt ook af van de ligging van je baarmoeder en waar het genesteld is. Meestal proberen ze het uitwendig, maar bij mij moesten ze zo hard duwen om iets te zien dat ik liever meteen inwendig had gehad (achteraf gezien).

12 dagen geleden

Net de eerste echo gehad, maar nog niet positief. Doordat m'n cyclus voor deze ineens wat onregelmatig was, waarschijnlijk nu toch te vroeg. Verloskundige kon niet zeggen of het goed of slecht was, dus volgende week terug

12 dagen geleden

Reactie op Maron1992

Net de eerste echo gehad, maar nog niet positief. Doordat m'n cyclus voor d ...
Wat spannend, laten we duimen voor volgende week 🙏🏻