606 Reacties

20 dagen geleden

Ben benieuwd of jullie de vitaliteitsecho gaan doen of wachten op de offici毛le echo? Ik zelf ben nog in dubio...

20 dagen geleden

Ik heb mijn eerste echo op 28 okt bij 7+4

20 dagen geleden

Reactie op VreedzameKamille216180

Ben benieuwd of jullie de vitaliteitsecho gaan doen of wachten op de offi ...
Officieel wordt er enkel een vitaliteitsecho aangeboden bij een medische indicatie. Zelf heb ik bijvoorbeeld een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waardoor bij mij de kans verhoogd is dat een nieuwe zwangerschap buitenbaarmoederlijk is - mijn ziekenhuis wil dan rond 6 weken graag even kijken waar het vruchtje zit. Zo zijn er nog wel een aantal indicaties. Heel eerlijk, je ziet niet zo veel en het geeft alleen zekerheid over waar iets groeit en eventueel of het hartje klopt. Soms is dat laatste niet zichtbaar en kan het voor onzekerheid zorgen. Bij mijn tweede zwangerschap zagen we dit met 5+4 (inclusief kloppend hartje, werd toch een miskraam):

20 dagen geleden

Reactie op VreedzameKamille216180

Ben benieuwd of jullie de vitaliteitsecho gaan doen of wachten op de offi ...
Bij onze praktijk krijg je standaard een vitaliteitsecho bij 8 weken. Ik vind het fijn om te weten of er een hartje klopt ipv te moeten wachten tot de termijnecho. Dus ik ga die zeker doen! Waarom twijfel je nog?

20 dagen geleden

23 Oktober met 7 + 2/3 zoiets! Duurt nog zo lang.. 馃槶馃槶 Maar dan zou er wel genoeg te zien moeten zijn, dus dat is dan wel prettig!

20 dagen geleden

Eerste echo is op 1 nov, op 8 weken, 3 dagen! Ben nu 4-2

20 dagen geleden

Reactie op Hayley馃尰

Gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger van een cryo baby馃槣 bij welk ziekenhuis z ...
Bij Meander!

20 dagen geleden

Hi iedereen馃尮 Ik ben 4 + 5 en mijn eerste echo is op 16 oktober. Ik ben zwanger geworden mbv ivf/icsi traject 鈾ワ笍

20 dagen geleden

Reactie op Ballie2021

Ja als iemand tips heeft om voor jezelf afleiding te zoeken dan hoor ik het ...
Mijn tip is om de zwangerschap niet te groot te maken in je hoofd en vooral te focussen op alle dingen die in je leven gebeuren. Lekker algemeen haha. Ik zie het zo, de enige reden dat je ongeduldig bent en de tijd vooruit wenst is omdat je op zoek bent naar zekerheid dat het goed zit. Ik kies ervoor om te vertrouwen dat het goed zit, dus dan heb ik ook minder die haast om externe bevestiging te zien. Daarnaast helpt het ook, vind ik, om het negatieve scenario helemaal tot het einde uit te denken. Dan kom je er vaak voor jezelf achter dat ook in het meest slechte geval je daar uiteindelijk ook weer een plekje aan zou kunnen geven. Het is zonde om deze weken van je leven voorbij te wensen toch? Er zijn vast veel dingen om plezier aan te beleven. En in the long run komt het hoe dan ook goed!

20 dagen geleden

De vorige echo was met 6,5 en toen was er nog net geen kloppend hartje te zien, wat ook weer stress met zich meebrengt. Nu de echo met 7,5 dus dan weet je zeker dat het te zien kan zijn en hoef je ook niet extra lang in onzekerheid te zitten

19 dagen geleden

Echo op 15 oktober met 6+1 omdat we eerder een BBZ hebben gehad!

19 dagen geleden

Ik krijg pas de eerste echo als ik tien weken ben .. bij sommige hier lees ik dat zij al eerder kunnen..hoe hebben jullie dat geregeld,ik hoor het graag!!!馃檹

19 dagen geleden

Reactie op VreedzameKamille216180

Ik krijg pas de eerste echo als ik tien weken ben .. bij sommige hier lees ...
Dat noemen ze de vitaliteitsecho. Dan kunnen ze zien of er iets zit en of het hartje klopt. Meestal rond de 7 weken. Het is geen medische echo dus ze bieden het niet standaard aan. Ook is die niet altijd vergoed. Ik heb een simpel pakket van CZ maar daar zit hij wel bij. Misschien kan je er ook om vragen! Ik heb bij m鈥檔 vorige zwangerschap een mk gehad dus ik zou zelfs nog eerder langs mogen komen. Heb er expres voor gekozen het later te doen

19 dagen geleden

Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest. Waar ik dacht 8 weken te zijn door de eerste dag van mijn laatste menstruatie vandaag terug gezet naar 5+3 weken. Nog niets te zien naast alleen een vruchtzakje. Dus nog even spannend afwachten.

19 dagen geleden

Reactie op Cyrille28

Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest. Waar ik dacht 8 weken te zijn d ...
Wat spannend 馃檹馃徎

19 dagen geleden

Reactie op Kinderwens馃

Echo op 15 oktober met 6+1 omdat we eerder een BBZ hebben gehad!
Hier ook 15 oktober met 6+1

19 dagen geleden

18 oktober!! Dan moet ik 6+3 zijn 馃槉

19 dagen geleden

Reactie op Romy1612

Hier ook 15 oktober met 6+1
Oh wat toevallig, lopen we precies gelijk!! Ben je zeker van je termijn?

19 dagen geleden

Reactie op Kinderwens馃

Oh wat toevallig, lopen we precies gelijk!! Ben je zeker van je termijn?
Nee haha, volgens mn menstruatie is het nu 4+3 en volgens mn eisprong 4+2

19 dagen geleden

Reactie op Romy1612

Nee haha, volgens mn menstruatie is het nu 4+3 en volgens mn eisprong 4+2
Aaaaah, ligt dicht bij elkaar!