104 Reacties

茅茅n maand geleden

Zojuist derde training van week 7 van het SterkHer programma gedaan, dus deze week zit ik in ieder geval goed op schema!

茅茅n maand geleden

Ik ben onverwachts zwanger van mijn eerste en dus erg onervaren. Ik heb altijd veel gesport en wil graag fit blijven door de zwangerschap heen! Alleen weet ik niet goed welk soort sporten het fijnste is. Alle tips zijn welkom 鉂わ笍

茅茅n maand geleden

Na de bevalling van de jongste 30 kilo afgevallen en erg sportief geworden! Laatste jaar te maken met 4 miskramen en nu dus weer zwanger. Door alle zwangerschappen en ellende wel iets minder sportief geweest. Maar wil heel graag blijven sporten zolang mogelijk! Ook omdat ik nooit weer zo zwaar wil worden. Ik sport normaal zo鈥檔 4x per week. Nu door de misselijkheid en vermoeidheid lukt alleen de 1x per week personal training mij 馃槄 vorige week nog wel naar bootcamp geweest. Stappendoel dagelijks is 8500 en dit wil ik zolang mogelijk volhouden, streak is momenteel 61 dagen.. dus kijken hoelang ik dat kan volhouden!

茅茅n maand geleden

Reactie op MK-89

Na de bevalling van de jongste 30 kilo afgevallen en erg sportief geworden! ...
Hoe doe je dat met bootcamp en personal training, doe je rustiger dan voorheen? Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, eerste kindje, en bootcamp normaal 2x per week en heb 1x personal training. Ik wil nog niemand vertellen dat ik zwanger ben, maar kan ook niet goed vinden waar ik op moet letten bij bootcamp en/of personal training. Heb jij tips?

茅茅n maand geleden

Hier lig ik al een week plat met een extra griepje maar mijn doel is ook 3 x per week krachttraining. Ik hoop dat ik weer snel opknap zodat ik het weer kan oppakken

茅茅n maand geleden

Ik doe al jaren fanatiek aan CrossFit en wil dat graag blijven doen tot de bevalling. Of in elk geval zolang het goed blijft voelen. Ik heb mijn trainer wel al ingelicht omdat mijn conditie nu minder is dan normaal. Mijn ervaring met vorige zwangerschappen is dat in het eerste trimester alles wat goed voelt, je gewoon kan blijven doen. Naast CrossFit doe ik eens in de twee weken een les ashtanga yoga (power yoga). Dus nog lekker actief. Dat helpt zo enorm met het herstel na de geboorte!

茅茅n maand geleden

Vraag over sterkher programma. Hoe ziet dat er uit 3 x per week sportschool??? Ik had een ander programma gevonden maar dat was echt zo een thuis lesje. Leuk. Maar ik wil echt sportschool want vind het fijn echt even weg te gaan.

茅茅n maand geleden

Ik ben nu 5 weken zwanger van mijn eerste kindje, ik ben altijd heel actief geweest met 5 dagen per week krachttraining en 3-4 keer per week hardlopen. Dus vaker sochtends hardlopen en savonds krachttraining op 1 dag. 馃槅 Mijn doel voor de zwangerschap is om minimaal 3 dagen per week naar de sportschool te gaan en doen wat goed voelt, hardlopen heb ik nu al een tijdje niet gedaan doordat ik snel misselijk wordt bij inspanning maar zodra dat weer wat beter gaat hoop ik dat ook weer te kunnen oppakken鈽猴笍

茅茅n maand geleden

Reactie op W1991

Hoe doe je dat met bootcamp en personal training, doe je rustiger dan voorh ...
Ik heb het mijn trainer wel verteld. Dan weet hij ook als ik wat rustiger aan doe, in principe mag je de eerste 12 weken alles nog doen. Zolang het goed voelt in ieder geval. Ik heb wel heel snel hoge hartslag nu en heel snel buitenbaden

茅茅n maand geleden

Reactie op MK-89

Ik heb het mijn trainer wel verteld. Dan weet hij ook als ik wat rustiger a ...
Adem*

茅茅n maand geleden

Bij mijn 1e zwangerschap tot 36 weken(aangepaste) krachttraining gedaan en tot 39 weken gezwommen gezwommen. Ik voelde me daar goed bij! Echter was het in het 1e trimester corona tijd, kon toen niet naar de sportschool, deed oefeningen thuis.. Nu wil ik eigenlijk proberen hetzelfde doel te behalen deze keer, maar met een peuter erbij, is dat wel een stuk moeilijker! Waar ik bij m'n eerste kon uitslapen/bijslapen, kan dat nu natuurlijk niet.. en ik ben ook alweer 4 jaar ouder.. 馃槄 Maar, ik ga in hoeverre mogelijk, m'n best doen! Tot nu toe gaat 3x pw sporten best.. maar, heeeeeel rustig aan 馃槄

茅茅n maand geleden

Oh en ik ben echt slappe hap op het moment! Ik haal het normale aantal kilo's bij lange na niet niet.. maar goed, iets is beter dan niets 馃榾 Ik ben wel even gestopt met deadliften.. vind ik toch vrij intens. Ik doe nu met name oefeningen op de machines voor stabiliteit. Ik heb snel last van mijn bekken. Ik werk ook nog in de zorg, zware groep op het moment.. We zien wel hoe het gaat de komende 7,5 maand 馃槃

茅茅n maand geleden

Leuk topic! Ik volleybal en heb nog niets verteld maar ik hoop daar mee door te kunnen totdat het het niet meer goed voelt.. ander teamgenootje haalde de 20 weken! Daarnaast fitness ik maar doe ik ook Hitt trainingen en bootcamp. Ik wil in m鈥檔 zwangerschap zeker 3x per week blijven sporten en ook zwangerschapsyoga gaan doen 馃槃 stappendoel staat standaard op 7500 die laat ik staan vind ik echt het minimum als ik op een dag niet sport. Ohja ik doe nu ook nog even crossfit maar merk dat ik die lessen niet zo chil meer vindt en m鈥檔 abbo loop nog tot eind oktober

茅茅n maand geleden

Superleuk dit! Ik doe graag mee. Voor de zwangerschap sportte ik gemiddeld 5x per week, vooral crossfit en hardlopen. Nu (wk7+6) let ik op intensiteit. Sinds week 6 helaas supermisselijk, wel medicijnen maar hierdoor lukt sporten niet altijd. Ik probeer wel te blijven bewegen en wandelen! Stappendoel van minstens 5000 lijkt me mooi!

茅茅n maand geleden

Reactie op Sanne S

Oh en ik ben echt slappe hap op het moment! Ik haal het normale aantal kilo ...
Dat is vrij normaal h猫!! Het hormoon dat de boel lekker verslapt zit al in ons lijf 馃槀馃槀馃槀 Ik doe normaal een back hyperextention die vind ik echt niet meer chill de leunen bij mijn heup en ook naar voren en omhoog bewegen wordt ik mega duizelig 馃槀馃槀馃槀

茅茅n maand geleden

Ik was altijd heel sportief maar na de vorige twee zwangerschappen is dat wel anders geworden qua vorm. Ooit elke dag hardlopen en 4 keer krachttraining/kickboksen, nu ben ik blij als ik 2-3x per week kan wielrennen en de rest een 20 minuten thuis lesje volg. Ben momenteel zo vreselijk misselijk 24/7 dat ik gewoon elke dag 20 minuten GrowwithJo doe en als het een acceptabele dag is, een stukje fiets. Ik ben altijd fit gebleven door de zwangerschappen heen, maar wel echt op een ander niveau dan niet zwanger 馃珷馃槄

茅茅n maand geleden

Hebben er mensen trouwens tips om nu al de bekkenbodemspieren te kunnen trainen? De verloskundige had het over een app Bekkenbodem van Profundum, maar die staat niet meer op android zie ik.

茅茅n maand geleden

Ik doe graag mee! Ik heb ook sterkher aangeschaft, maar ben steeds echt te moe om zo鈥檔 hele training te doen. Ik hoop het snel weer op te pakken en dan 3x per week krachttraining. Mijn doel is om zo lang mogelijk sterk en fit te blijven tijdens de zwangerschap

茅茅n maand geleden

Yes, nice 馃挭馃徎 Mijn doel is om een keer per week te squashen en twee keer per week krachttraining. Als squash niet meer gaat, dan cardio in de sportschool. 5000 stappen lijkt me mooi! Hopen dat het lukt! 馃檹馃挭馃徎

茅茅n maand geleden

Ik doe graag mee! Ik heb ook sterkher aangeschaft, maar ben steeds echt te ...
Ik doe bij de trainingen nu iig 2 herhalingen per serie in plaats van 3 herhalingen per serie. Dat maakt het al een stuk behapbaarder. En met weinig of geen gewicht. Rustig opstarten 茅n niet te vermoeiend als je toch al zo moe bent