402 Reacties

22 dagen geleden

Reactie op Flowerspink

Ik heb 1 november m’n eerste echo! Anderen al een afspraak staan?
Zeker! 18-10 eerste echo met 6+3 vanwege eerder miskramen en IVF traject🤞🏻

22 dagen geleden

Vrijdag positief getest en volgens eigen berekening 10 juni uitgerekend van m’n tweede kindje 🥰🥰 Behalve dat ik erg moe ben voel ik me verder eigenlijk prima. Vooral heeel veel zin in de eerste echo! (die nog geplant moet worden haha)

22 dagen geleden

Hallo allemaal, ik had gisteren ook een positieve test in handen 😊 Ik ben vandaag 3+4 (over 3 dagen is mijn NOD). Ik vind het nog wat onwerkelijk en super spannend , maar voel mij wel zwanger. Iedere dag een opgeblazen buik, lichte krampen en vandaag voor het eerst de hele dag een weeïg gevoel. Leuk om via dit platform ervaringen met elkaar te delen.

22 dagen geleden

Reactie op Hayley🌻

Zeker! 18-10 eerste echo met 6+3 vanwege eerder miskramen en IVF traject🤞� ...
Fijn dat je op tijd terecht kan! 🤍

22 dagen geleden

Reactie op Zonne2024

Hallo allemaal, ik had gisteren ook een positieve test in handen 😊 Ik ben ...
Gefeliciteerd! Is het je eerste kindje? Spannend hè? Ik ben vandaag 3+5 dus ook nog heel pril 🤍

22 dagen geleden

Reactie op Flowerspink

Gefeliciteerd! Is het je eerste kindje? Spannend hè? Ik ben vandaag 3+5 dus ...
Ja, ons eerste kindje. Wat leuk! Gefeliciteerd! Super spannend idd. Hopen dat alles goed gaat.

22 dagen geleden

Vandaag 3+5. Ik merk wel dat ik last heb van m’n buik. Op en af buikpijn, vk zegt dat het normaal is herkennen jullie dit?

22 dagen geleden

Ik zat mij net in te lezen op de website van de verloskundigenpraktijk in onze woonplaats. Ik las dat je daar bij 8 weken op controle mag komen voor een intakegesprek en dat ze pas bij 12 weken naar het hartje gaan luisteren. Dat is toch heel laat? Op internet lees ik overal dat ze bij 7-8 weken het hartje kunnen horen... maar dan staat er ook weer bij dat ze zo'n vitaliteitsecho bij een medische indicatie doen en die heb ik niet🙈. Weet iemand hoe dit zit? Ik moet de verloskundigenpraktijk nog bellen, maar wil even wachten tot m'n NOD is geweest. Vind tot 12 weken wachten wel erg lang...

22 dagen geleden

Reactie op Celineb_

Vandaag 3+5. Ik merk wel dat ik last heb van m’n buik. Op en af buikpijn, v ...
Gefeliciteerd! Ik heb een opgeblazen buik en m'n buik trekt, met vlagen ook zeurende krampjes.

22 dagen geleden

Vandaag de VK gebeld, eerste echo 25-10… duurt langggg

22 dagen geleden

Reactie op Zonne2024

Ik zat mij net in te lezen op de website van de verloskundigenpraktijk in ...
Bij een intake doen ze meestal ook een echo hoor althans hier! Naar het hartje luisteren komt later, maar op echo kunnen ze idd al wel een kloppend hartje zien dan!

22 dagen geleden

Reactie op Zonne2024

Ik zat mij net in te lezen op de website van de verloskundigenpraktijk in ...
Bij mij is het zo dat de medische/vast bepaalde echo's via extern gaan. Dus de eerste echo, termijn echo, 20wk echo etc. Alleen Echocentrum Focus mag dat hier blijkbaar doen. Verloskundige heeft wel een echo apparaat, maar denk om alleen naar de kleine te kijken.

22 dagen geleden

Reactie op Flowerspink

Ik heb 1 november m’n eerste echo! Anderen al een afspraak staan?
Ik heb op 21 oktober mijn eerste echo! Met 7w1d ongeveer. Spannend, maar ook veel zin in 😊

22 dagen geleden

Reactie op Zonne2024

Ik zat mij net in te lezen op de website van de verloskundigenpraktijk in ...
Voor zover ik weet krijg je rond 8 weken een echo om de termijn te bepalen. Dan kun je het hartje zien kloppen. De reden dat ze pas later het geluid erbij doen, is omdat het niet zonder risico’s is. Althans, het is niet helemaal bekend welk effect de geluidsgolven hebben op de ontwikkeling van de organen bijvoorbeeld. Vandaar dat ze dat liever pas na de 12 weken doen. Maar je weet dus daarvoor wel al of het hartje klopt of niet!

22 dagen geleden

Reactie op bonnbon

Voor zover ik weet krijg je rond 8 weken een echo om de termijn te bepalen. ...
Vitaliteitsecho is trouwens rond de 6 weken en idd vooral op medische indicatie. De echo op 8 weken heet de termijnecho

22 dagen geleden

Reactie op bonnbon

Voor zover ik weet krijg je rond 8 weken een echo om de termijn te bepalen. ...
Ah vandaar! Bedankt voor je reactie😊

22 dagen geleden

Bij een intake doen ze meestal ook een echo hoor althans hier! Naar het har ...
Duidelijk! Dank je wel 😊

21 dagen geleden

Reactie op Celineb_

Vandaag 3+5. Ik merk wel dat ik last heb van m’n buik. Op en af buikpijn, v ...
Ja dat herken ik heel erg!

21 dagen geleden

Vrijdag positief getest en volgens eigen berekening 10 juni uitgerekend van ...
Volgens mijn berekening ben ik dan ook uitgerekend!

21 dagen geleden

Volgens mijn berekening ben ik 10 juni uitgerekend van ons vierde kindje. En sorry nog even incognito! Mijn vorige zwangerschap resulteerde in een miskraam, hoewel ik mij nu veel zekerder voel merk ik dat ik het dus te kwetsbaar vind om te delen. Zelfs mijn man weet het nog niet.