639 Reacties

één maand geleden

Reactie op sarahsimone

Oeiii hoe gaat het nu met je? Heb ook emetofobie.. is zo erg he?
Goed! Ik slik suprimal, bij mij werkt het goed. Af en toe komt de misselijkheid er wel doorheen, maar over het algemeen prima te doen

één maand geleden

Reactie op Manon0808

Iemand een tip wat je nog kan doen tegen hoofdpijn als paracetamol niet wer ...
Ik verdraag geen paracetamol, sinds een aantal jaar krijg ik er enorme buikpijnaanvallen door. Gynaecoloog zegt dat er helaas geen andere pijnstillers gebruikt mogen worden..

één maand geleden

Reactie op Manon0808

Zonnebril op? Dat doe ik bij migraine, Genoeg gedronken? Eventueel in een rustige donkere kamer gaan liggen... Ik probeer een beetje mee te denken want naast paracetamol mag niks

één maand geleden

Reactie op Manon0808

Met mijn migraine is het enige wat helpt paracetamol nemen en in een donkere, stille kamer liggen met een ijskoude washand op mn voorhoofd. Beste is nog om een pan met ijswater naast je bed te leggen om steeds weer de washand koud te maken.

één maand geleden

Reactie op Manon0808

Ik heb tijdens de zwangerschap van de oudste tot 3x toe een enorme clusterhoofdpijnaanval gehad. Zodanig dat ik 3x opgenomen ben geweest. Ze pijn was ondraaglijk en ze hebben zelfs even gedacht aan hoofdtrombose. Bij de 3e keer gebeurde het met 41 weken en hebben ze mij plat moeten spuiten. Midden in de nacht zijn toen een gynaecoloog, neuroloog en kinderarts opgeroepen om in overleg toch medicatie te geven. Eerst zuurstof geprobeerd, sumatriptaan en uiteindelijk temazepan. Bij de zwangerschap van de 2e hebben ze mij toen geadviseerd het niet meer zo ver te laten komen. Ik kan mijn hoofdpijn meestal onderdrukken door echt op tijd medicatie in te nemen. Dus dat mocht ik dan ook zelf gewoon doen. Dus misschien goed overleggen met je verloskundige/huisarts wat te doen?

één maand geleden

Reactie op Manon0808

Evt paracetamol met coffeïne? Dat werkt bij mij soms beter. Moet je wel even goed checken hoeveel je daarvan mag bij zwangerschap. En verder slapen,douchen,donkere kamer, water drinken en uitzitten😥

één maand geleden

Reactie op Mx3

Ik heb tijdens de zwangerschap van de oudste tot 3x toe een enorme clusterh ...
Wow wat heftig. Ik wilde het sws met de verloskundige overleggen inderdaad, maar ik dacht misschien hebben we hier nog even een “huis tuin en keuken” tip, die de eerste verlichting kan bieden ☺️

één maand geleden

Reactie op BAMPatricia

Zonnebril op? Dat doe ik bij migraine, Genoeg gedronken? Eventueel in een ...
Super lief dat je mee wilt denken, want inderdaad verder dan paracetamol mag je niet.. Ik ga sws proberen nog meer te drinken en ik was inderdaad ook in een donkere kamer gaan liggen, helaas word ik deze ochtend ook weer wakker met hoofdpijn.

één maand geleden

Reactie op Manon0808

Super lief dat je mee wilt denken, want inderdaad verder dan paracetamol ma ...
Ownee...☹️☹️ dat is wel heel naar

één maand geleden

Reactie op Manon0808

Super lief dat je mee wilt denken, want inderdaad verder dan paracetamol ma ...
je kunt proberen of 's ochtends een snufje zout eten bij je glas water voor jou werkt. Dit helpt om vocht vast te houden als je te weinig drinkt. Je kunt ook zout water drinkem maar dat vind ik zelf altijd een beetje intens. En gebruik je al magnesium?

één maand geleden

Reactie op Smurs

Vraagje aan vrouwen die al eens eerder zwanger geweest zijn; vanaf wanneer ...
Vorige zwangerschap werd het vanaf 8w ongeveer snel beter. Nu ook 8w maar heb vannacht weer klokje rond geslapen. Hoop dat het snel verbetert!

één maand geleden

Reactie op Amina123

je kunt proberen of 's ochtends een snufje zout eten bij je glas water voor ...
Nee ik gebruik geen magnesium. Dat zout kan ik ook proberen.

één maand geleden

Reactie op MylifeAnouk

Vraagje.. smeren jullie al iets op je buik om soepel te houden? Of zijn er ...
Ik vind de Weleda huidolie uit de zwangerschapslijn heel fijn! Ruikt echt heerlijk.Tijdens vorige zwangerschap zeker 3 flesjes van opgesmeerd ivm jeuk/droge huid. Na de zwangerschap ook blijven gebruiken

één maand geleden

Reactie op Nicole.marieke

Vraagje voor de dames die ook medicatie gebruiken voor de extreme misselijk ...
Heb je Suprimal gekregen? Heb deze zelf nu ook sinds 2 dagen, maar kostte bij mij maar 5 euro nogwat via apotheek. Schijnt dat je die ook gewoon bij kruidvat kunt kopen, misschien dat dat een optie is voor je? Merkte zelf na de 1e inname ook niet echt effect ('s nachts weer overgeven) maar na de 2e pil (gisterochtend) wel iets meer gelukkig. Ben nog wel misselijk maar het het idee dat de scherpe randjes van de misselijkheid er wel af gaan door dat spul. Heb gisteren iig niet hoeven braken. Ik kijk nog even aan hoe het gaat vandaag en/of morgen, anders terug naar de HA. Die had mij al aangegeven dat er ook sterker spul was, mocht dit niet voldoende helpen. Hoop dat het voor jou ook snel verbeterd! Zo ellendig, die misselijkheid.

één maand geleden

Reactie op MylifeAnouk

Vraagje.. smeren jullie al iets op je buik om soepel te houden? Of zijn er ...
Ik gebruik bio oil en daar smeer ik alle delen mee in waarvan ik verwacht dat ze gaan groeien haha.

één maand geleden

Oh dames ik heb zo’n extreme last van stemmingswisselingen. Ik kan niet eens met mezelf omgaan op dit moment. Ik kan weinig hebben van mn kinderen en mn man. Hopelijk gaat dit snel over want dit herken ik niet van de vorige zwangerschappen😅. wie herkent dit?

één maand geleden

Reactie op SjakieBonestakie

Heb je Suprimal gekregen? Heb deze zelf nu ook sinds 2 dagen, maar kostte b ...
Ik heb emesafene zetpillen. Ja het is een ellende die misselijkheid! Ik houdt bijna niks binnen, ondanks dat ik wel probeer wat te eten binnen een uur is het er weer uit 😩 helaas herken ik me ook in wat je zegt het ‘s nachts braken 😖

één maand geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeVuurvlieg479901

Hoi allemaal, Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger. Ik vind het lastig om h ...
Wij hebben woensdag de eerste echo en als wij dan goed nieuws ontvangen dan gaan we het die dag en de dag erna meteen aan onze ouders vertellen. Ik wil graag goed nieuws kunnen delen! Ik weer dat de kans nog groot is dat het uitloopt op een miskraam maar ook dan hebben we onze ouders hard nodig en ben ik blij dat we in ieder gebal Een gelukkig moment samen hebben kunnen delen

één maand geleden

Reactie op VWJ

Vandaag 9 weken en had wel verwacht kotsmisselijk te zijn. Maar gaat eigenl ...
Ik 6+2 en ook nog niet misselijk geweest. Laten we hopen dat we het niet 10 x zo erg nog krijgen haha

één maand geleden

Reactie op Mommylove12

Oh dames ik heb zo’n extreme last van stemmingswisselingen. Ik kan niet een ...
Ik ben ook heel erg snel van me stuk en reageer heftig. Kan ook om de kleinste dingen huilen 🙈😅