28 Reacties

24 dagen geleden

Heey Sietske, ik doe ook mee aan moeder voor moeders en krijg maandag de eerste flessen, tijdens de telefonische intake vertelde ze dat ze niet verwachten dat je je urine opvangt op je werk. Wel zou je die dagen alleen je ochtend urine kunnen doen. Ik hoop dat dit antwoord is op je vraag ☺️

23 dagen geleden

Geldt hier ook! Ik ben drie dagen buiten de deur en plas dan wel voor en na werk zoveel als ik kan thuis. De flessen hoeven ook niet vol. Ieder beetje op sommige dagen is mooi meegenomen voor het goede doel! Succes!

23 dagen geleden

Voordat jullie er mee starten, lees even het artikel van de Volkskrant over moeders voor moeders. Ik denk dat het belangrijk is om alle informatie over moeders voor moeders vooraf helder te hebben voordat je je inzet hiervoor. Het vraagt toch wel wat van je namelijk! Ik ben zwanger van een ivf kindje en heb het gevraagd bij de kliniek. Humane hcg wordt in Nederlandse klinieken vrijwel niet gebruikt. Het is 99% van de gevallen allemaal synthetische medicatie. Dus weet in ieder geval dat je het hier niet voor hoeft te doen!

22 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Voordat jullie er mee starten, lees even het artikel van de Volkskrant over ...
Over welk artikel heb je het als ik vragen mag?

22 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Voordat jullie er mee starten, lees even het artikel van de Volkskrant over ...
Hierdoor heb ik inderdaad ook afgezien van het meedoen.

22 dagen geleden

Reactie op melissa_1796

Over welk artikel heb je het als ik vragen mag?
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/urine-doneren-moeders-voor-moeders-niet-essentieel/ Dit is een van de artikelen.

22 dagen geleden

Ik heb de eerste zwangerschap wel meegedaan, maar na wat extra informatie te hebben gelezen heb ik het de tweede zwangerschap niet meer gedaan. Vooral omdat hcg in Nederland bijna niet gebruikt wordt en het een farmaceutisch bedrijf is dat gewoon winst maakt op de gratis urine stond mij tegen. Máár, dat was mijn afweging en als je wel graag mee wil doen is 3 dagen

22 dagen geleden

Oeps, te vroeg. Is 3 dagen in de week ook voldoende! Ze zijn overal blij mee.

21 dagen geleden

Reactie op momtobeArnhem

Hierdoor heb ik inderdaad ook afgezien van het meedoen.
Ik ook. Ik heb mijn eerste zwangerschap wel meegedaan. Ik kwam er te laat achter dat ik een blaasontsteking had en de grote mond die ik van die snol kreeg!! Niet te filmen. Het is gewoon een commercieel bedrijf. Laat je niks wijs maken met “je donatie/hun gratis product “

21 dagen geleden

Ik hoor zulke wisselende dingen. Ik ben blij dat ik het niet mag doen omdat ik in Engeland geboren ben weer 1 keuze minder om te maken 🙃

21 dagen geleden

Als ik dit zo hoor wil ik het eigenlijk ook niet meer 🫣

21 dagen geleden

Reactie op elinemarissa

Als ik dit zo hoor wil ik het eigenlijk ook niet meer 🫣
Ja gemeen hè met zo’n naam! Je denkt echt dat je wat goeds doet voor de wereld maar je doet allemaal moeite (en stinken dat het doet!) voor hun om het te verkopen. Je moet doen wat goed voelt, en als dat dit is dan ook gewoon lekker doen hè! Maar wees je er bewust van dat is eigenlijk alles waar we je voor waarschuwen

20 dagen geleden

Ik begreep jaren geleden dat het HCG van moeders voor moeders ook gebruikt wordt om varkens vruchtbaarder te maken in de vleesindustrie, is dat nog zo? Zou er zelf niet aan meedoen.

20 dagen geleden

Blij om te lezen dat er meerdere dames kritisch zijn! Bij mijn eerste zwangerschappen (2008/2009) heb ik meegedaan “om anderen te helpen”. Jaren later bleek dat het gebruikt wordt voor de bio industrie en het vervaardigen van dure afslanktabletten. Men speelt in op je emoties om zelf winst te maken. Ik voelde mij gebruikt. En zal dus nooit meer mee doen.
Dank voor jullie kritische berichten. Ben zelf op onderzoek uitgegaan en o.a. op basis van wat er op de website staat en het bericht in de Volkskrant toch maar afgemeld. Ze zeggen het alleen voor menselijke vruchtbaarheid (vooral in het buitenland) te gebruiken maar het feit dat ze daar dus gewoon (dik) aan verdienen staat mij enorm tegen.

8 dagen geleden

Reactie op fleur.1993

Ik begreep jaren geleden dat het HCG van moeders voor moeders ook gebruikt ...
Er staat duidelijk op de website dat het alleen voor menselijke vruchtbaarheid gebruikt wordt. Ik heb zelf in deze industrie gewerkt. Er zijn enorm strenge wet en regelgeving aan verbonden.

8 dagen geleden

Reactie op momtobeArnhem

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/urine-doneren-moeders-voor-moeders-n ...
Alles wat zij hier aankaart staat gewoon op de site. Dus het is niet alsof ze deze informatie achterhouden. Er staat duidelijk dat ze eraan verdienen, en dat er ook een synthetische variant bestaat. Deze variant is goedkoper om te maken, en wordt daarom meer gebruikt. Maar deze slaat niet bij iedereen aan. Daarom wordt er ook nog steeds de variant uit urine gewonnen. Mij maakt het persoonlijk niet uit of ik iemand in Nederland help, of in een ander land. Ik snap dat moeders voor moeders niet helemaal is wat mensen ervan verdachten. Maar ookal verdiend het bedrijf eraan, vind ik het wel een fijn idee dat het een meerwaarde kan opleveren voor iemand anders. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.

8 dagen geleden

Vorige zwangerschap wel meegedaan maar na alle ophef rondom Moeders voor Moeders heb ik daar enorme spijt van. Deze zwangerschap doe ik dus absoluut niet mee. Het idee dat er een beroep wordt gedaan op mijn gevoel voor liefdadigheid en medemenselijkheid, maar dat het product vervolgens commercieel geëxploiteerd wordt, vind ik heel stuitend.

7 dagen geleden

Ik doe mee met Moeders voor Moeders omdat wij zelf 2 jaar in een fetiliteitstraject hebben gelopen. Uiteindelijk door een combinatie van synthetische en natuurlijke medicatie zwanger geraakt. Niet iedereen reageert namelijk positief op synthetische medicatie tijdens IVF. Of ze er aan verdienen, dat weet ik niet. Maar mij gaat het om het helpen van gelijk gestemden. Want ik weet hoe moeilijk het is om in een situatie als deze te zitten.

7 dagen geleden

Hi allemaal, wat bizar dit... 24Baby adverteert ook met Moeders voor Moeders - zou wel fijn zijn als zij ook meer context bieden aan ons als gebruiker. Hoe krijgen we dit geattendeerd bij een moderator? Screenshot van zojuist hierbij even toegevoegd.