250 Reacties
10 dagen geleden
Net nipt gedaan zonder nevenbevindingen. Voelde toch het fijnste dus ben benieuwd 🥰 duimen ❤️
10 dagen geleden
Reactie op NinaLu
Hoi, ik lees dat de uitslag via de mail komt, weet iemand of dit ook zo is ...
Tegen mij zei de verloskundige dat ze sws bellen als het binnen is, ik weet ook niks van dat het via een mail zou komen, misschien dat je wel de uitslag sws nog krijgt na het telefoongesprek
10 dagen geleden
Reactie op NinaLu
Hoi, ik lees dat de uitslag via de mail komt, weet iemand of dit ook zo is ...
Ik denk dat ze bij een negatieve uitslag even bellen, vooral omdat de uitslag langs de VK gaat... lijkt me ook een stukje zorgplicht wat ze hebben.
10 dagen geleden
Ik heb dit aan mijn verloskundige gevraagd omdat hier de vorige keer wat onduidelijkheid over was.
Mijn verloskundige stuurt de uitslag per mail. Tenzij er iets uit de nipt komt. Als er positief getest wordt op 1 van de 3 syndromen dan belt de verloskundige mij en als er iets uit de nevenbevindingen komt dan belt het ziekenhuis waar de nipt naartoe is gegaan. Je zal daar dan namelijk vrij snel na de uitslag een vervolgonderzoek hebben.
Dit is hoe het bij mijn praktijk werkt. Geen idee of dit standaard protocol is.
9 dagen geleden
Reactie op gingerxx7
hoe ging dat ookal weer? krijg je dat zelf via de mail binnen? of via VK? h ...
Bij mij was het zo dat de verloskundige langskwam om het te vertellen omdat het een positieve uitslag was. Op Hemelvaartsdag om 9u in de ochtend. Bij negatief inderdaad via mail bij mijn verloskundige
9 dagen geleden
Reactie op Amina123
Hoi dames, ik kwam dit artikel tegen wat ik graag wilde delen: https://www. ...
Goed om hiervan bewust te zijn. Ik las ook dat een myoom/vleesboom invloed een vals positieve uitslag kan geven in de nipt. Ik denk dan ook dat wij niet voor nevenbevindingen gaan (ik blijk een myoom te hebben).
9 dagen geleden
Reactie op Niquee
Dank je, ik heb het topic net gelezen. Weet jij al wat jij gaat doen qua ni ...
Ik twijfel nog een beetje, maar ik neig naar NIPT met nevenbevindingen. Omdat ik het toch wel erg graag wil weten als er iets mis is. Maar ik ga nog wel kritische vragen stellen aan de verloskundige voordat ik beslis.
8 dagen geleden
Hey, ik heb de nipt gedaan met negenbevindingen, zojuist een goede uitslag gekregen. Ik vind het fijn dat deze test optie er is, al kan het natuurlijk ook heel verdrietig en onzeker uitpakken.
8 dagen geleden
Even een vraagje. Moet je nuchter zijn voor de nipt? Ben het vergeten te vragen.
8 dagen geleden
Even een vraagje. Moet je nuchter zijn voor de nipt? Ben het vergeten te vr ...
Nee hoor
8 dagen geleden
Weet iemand hoeveel buisjes er worden afgenomen in totaal? Dus voor de reguliere screening en nipt. Ik ben erg bang voor naalden dus dan kan ik me alvast voorbereiden haha!