250 Reacties
8 dagen geleden
Weet iemand hoeveel buisjes er worden afgenomen in totaal? Dus voor de regu ...
Bij mij 6 buisjes en 1 prikje die niet voelbaar was.
8 dagen geleden
Hé gedver echt wel veel buisjes dus haha. Dat wordt even afzien voor me 😂
8 dagen geleden
Hé gedver echt wel veel buisjes dus haha. Dat wordt even afzien voor me 😂
Als je andere kant op kijkt merk je er niks van (prikje is niet te boelen, buisjes al helemaal niet). Gewoon lekker over vakanties praten met de persoon die het afneemt. 👌
8 dagen geleden
Reactie op SlimmeMuzieknoot692996
Als je andere kant op kijkt merk je er niks van (prikje is niet te boelen, ...
Haha ja het gekke is, ik ben niet bang voor pijn. Maar van jongs af aan val ik iedere keer bijna flauw bij een naald 😂 zo irritant
8 dagen geleden
Haha ja het gekke is, ik ben niet bang voor pijn. Maar van jongs af aan val ...
Ik ben verpleegkundige, mag bloedprikken bij andere, maar bij mezelf al zo vaak bijna flauwgevallen 😂
7 dagen geleden
Hopelijk hebben jullie een goed uitslag! Wij hebben besloten het niet te gaan doen. Wij willen het kindje houden vanwege persoonlijke redenen, en ik vind mijn mentale gezondheid belangrijk tijdens de zwangerschap. Het geeft me juist veel rust nu om de NIPT niet te doen. Aan het begin twijfelde ik namelijk en stressde er behoorlijk over.
Maar begrip en respect voor anderen die het wel gaan doen hoor!
6 dagen geleden
Wij hebben er, net als bij onze eerste zwangerschap, voor gekozen het wel te doen inclusief nevenbevindingen. Dit is een persoonlijke keuze uiteraard, maar wij zouden het graag willen weten als het kindje wel een ziekte blijkt te hebben. Niet om het kindje dan weg te halen, maar om goed voorbereid te kunnen zijn en de juiste zorg te kunnen voorbereiden.
6 dagen geleden
Weten jullie hoe de nipt test wordt aangevraagd? Krijg je een bericht van je verloskundige als je mag prikken? Wij hebben afgelopen vrijdag de intake gehad en toen aangegeven de nipt te willen uitvoeren maar niet gehoord hoe het verder in zijn werk gaat.. Mijn volgende controle bij de vk is over 2 weken op 11+2 en wil eigenlijk gewoon bij 10 weken gelijk de nipt doen..
6 dagen geleden
Reactie op BHW
Weten jullie hoe de nipt test wordt aangevraagd? Krijg je een bericht van j ...
Dan zou ik even bellen. Bij mij is het tijdens de intake (telefonisch) kort besproken en bij de termijnecho uitgebreider (toen 9+6), kreeg formulieren mee en heb laten prikken met 10+1. Had stiekem al eerder een afspraak ingepland, omdat ik het ook vroeg wilde doen in de periode dat het mag. Had voor het maken van de afspraak nog geen formulieren nodig. Misschien een tip mochten er bij jou in de buurt wachttijden zijn.
6 dagen geleden
Reactie op BHW
Weten jullie hoe de nipt test wordt aangevraagd? Krijg je een bericht van j ...
Ik heb op 11 weken een afspraak en dan hebben we het over nipt ja of nee en met of zonder nevenbevindingen.
Ik doe hem sowieso iets later omdat ik een hoog bmi heb. Dan is later beter omdat je anders te weinig baby dna in je bloed hebt.
6 dagen geleden
Reactie op BHW
Oh wat fijn! Hoe kan ik dat zien waar ik terecht kan en hoe maak je een afs ...
Oh zie dat het bij ons zonder afspraak is gewoon op inloop! Dat scheelt. Ik ga maandag de vk bellen wanneer ik het formulier krijg voor de afname. Wordt dat thuisgestuurd of moet je het zelf ophalen?