21 Reacties

één maand geleden

Ik heb het beide keren, na de eerste echo gedaan. Ik snap mensen die het meteen vertellen en dan steun ervaren na een eventuele miskraam, maar ik vind het zelf fijner als ik dan niet iedereen op de hoogte hoef te stellen. Daarnaast kreeg ik zelf pas rust na de eerste echo.

één maand geleden

Wat je zelf fijn vindt. Ik vertel het eigenlijk zsm. Vorige zwangerschap eindigde in een miskraam en ik vond het zo fijn dat ze dat ook wisten. Maar ligt aan je band met familie en eigen voorkeur denk ik.

één maand geleden

Ik ben nu 4+4 en heb het vorige week aan alle ouders verteld☺️ ben niet zo goed in geheimen en ik vind het mooi nieuws. met de rest van familie en vrienden wachten we tot na de eerste echo

één maand geleden

Bij de eerste na 8 weken, omdat we een feestje hadden waar ik het echt niet kon verbergen. Bij de tweede met 6 weken vanwege kerst en ik geen zin had om te liegen met het eten. Met de 3e met 5 weken verteld aan beste vriendinnen en mijn ouders. Achteraf was dat heel fijn, want het werd een miskraam en toen kon ik het wel delen. Mijn 4e zwangerschap niet meteen verteld en wel spijt van, want daardoor weet bijna niemand dat, dat ook een miskraam werd. Als het voor jou goed voelt, zou ik het gewoon vertellen! Dan kan je tenminste nadenken hoe je het wil delen :) en... Gefeliciteerd!

één maand geleden

Ik ben nu bijna 5 weken en we hebben het gisteren meteen aan onze ouders verteld. Het is zo’n mooi nieuws en waarom zou je wachten? Als het een miskraam is, dan zal ik het ook vertellen en dan is de steun alleen maar fijn. We hebben er ook geen spijt van! Doe wat voor jezelf goed voelt :)

één maand geleden

Reactie op Beausmeets

Ik ben nu 4+4 en heb het vorige week aan alle ouders verteld☺️ ben niet zo ...
Leuk, we zijn precies even ver! Mocht je eens willen chatten om over onze zwangerschap te praten dan lijkt me dat leuk 😊

één maand geleden

Reactie op Pbbb000

Ik ben nu bijna 5 weken en we hebben het gisteren meteen aan onze ouders ve ...
Ik ben ook bijna 5 weken zwanger en sta te popelen om het te vertellen aan mijn ouders/schoonouders. Ben van plan het overmorgen te vertellen en kan gewoon niet wachten

één maand geleden

Reactie op Pbbb000

Leuk, we zijn precies even ver! Mocht je eens willen chatten om over onze z ...
oohh super leuk ! gefeliciteerd.. jaa ik vind t zoo spannend

één maand geleden

Hahaha wij gelijk de dag van de test aan mijn familie en later deze week aan de familie van mijn partner. Mijn familie wist dat we gister een afspraak hadden bij een fertiliteitskliniek dus kwamen er veel succes en hoe ging het berichtjes. Dus gister toch maar in de avond mijn ouders en zussen gaan vertellen 😂

één maand geleden

Wij hebben gisteren op de dag van de positieve test onze ouders en broers en zussen verteld, en volgende week vertel ik het mijn beste vriendin. Daarna vertel ik het pas weer aan mensen na de eerste echo.

één maand geleden

Wij zitten momenteel nog op vakantie in Gran Canaria. Daar ook nog een clearblue test gedaan die het echt bevestigde toch wat duidelijker dan de streepjes test. We willen het volgende week als we terugkomen meteen vertellen aan onze ouders en de rest wachten tot de eerste echo. Volgende week ben ik 5 weken :) alleen nog wat leuks bedenken hoe we het bekend willen maken, iemand nog leuke tip?

één maand geleden

Altijd lastig inderdaad! Onze vorige zwangerschap eindigde in een miskraam en het negatieve nieuws kwam na de NIPT (parvo virus). Wij vertellen het daarom na de uitslag van de NIPT/twaalf weken zwangerschap.

één maand geleden

Bedankt voor alle reacties. We gaan het aankomend weekend vertellen aan onze ouders, we kunnen niet wachten! 😍

één maand geleden

Wij hebben m’n schoonouders al verteld en m’n moeder, aangezien m’n zoontje van 3 het had verklapt 🫣 “Mama heeft inimini baby in de buik” hahaha. Maar de rest van de familie doen we na de echo. En voor echt iedereen pas bij 12/13 weken.

25 dagen geleden

Wij hebben het gisteren en vandaag aan onze ouders verteld. Na een miskraam en een vroege stilgeboorte (syndroom van Turner) raakte ik deze week in paniek toen ik 2 maanden na de geboorte van onze dochter* een positieve zwangerschapstest in mijn handen had. Tijdens de zwangerschap had ik HG en kon ik niets, de angst hiervoor kwam gelijk terug en de schuldgevoelens richting werk/kind etc. We wilden nog even wachten, maar hebben het toch maar gezegd zodat, mocht het nodig zijn, ons kunnen helpen/ondersteunen. Dat gaf mij wel wat rust in mijn hoofd 🥲. Verder wachten we nog even en kunnen we het hopelijk na de 13 weken echo delen ipv door HG al eerder.. 🍀

24 dagen geleden

Ik ben vandaag 5 weken, en wil het woensdag aan mijn ouders vertellen. 18 oktober de eerste echo, als die echo goed is wil ik de rest van familie inlichten (broers en zussen)

24 dagen geleden

Ik dacht aan vertellen na de 13weken echo, maar inderdaad, ook fijn en veel te zeggen om het eerder te vertellen

24 dagen geleden

Ik ben morgen 4 weken, en eerste kindje dus nog geen verdere ervaring. We proberen het geheim te houden tot de eerste echo, ook omdat we het heel spannend vinden of het nog misgaat. Maar ik zie mn ouders toevallig al als ik 9 weken ben, en omdat ik daar ivm werk een paar nachten blijf slapen ga ik het niet geheim kunnen houden dus gaan we het alvast vertellen :) verder probeer ik t niet te vertellen, maar als ik er echt niet onderuit kan en het iemand is met wie ik ook een miskraam zou willen bespreken maak ik een uitzondering!

24 dagen geleden

Wij hebben eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en miskraam gehad. Het was voor ons heel fijn dat onze naasten op de hoogte waren, waar we steun van ontvingen. Wij gaan het dan deze week direct met onze ouders delen. We delen het immers met hun ook als het mis gaat.

24 dagen geleden

Ik ben nu 4 wk 5 dagen en heb 15 oktober mijn eerste echo. De dag erna zie ik mijn ouders en mocht die echo goed zijn dan ga ik het ze vertellen. Ik wil het ook daarna aan mijn beste vriendinnen pas vertellen. De rest pas na 12 weken :)