11 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn er rond 3 maanden meebegonnen en met veel geduld elke keer als hij weende tutje gaan geven en veel liggen sussen. Nu gaat het goed, valt na 15-30min in slaap soms zelfs zonder tut.

2 jaar geleden

Reactie op SDekelver

Wij zijn er rond 3 maanden meebegonnen en met veel geduld elke keer als hij ...
Tutje neemt ze niet aan, en ik krijg haar totaal niet tot rust als ze eenmaal begint te huilen😓

2 jaar geleden

Reactie op SDekelver

Wij zijn er rond 3 maanden meebegonnen en met veel geduld elke keer als hij ...
Ze wilt ook ieder keer aan borst slapen.. waardoor ik ook heel moe van wordt

2 jaar geleden

Wij hebben eerst een beetje een fijne omgeving gemaakt van het bedje. Dus 1 knuffeltje erin en ook zingen wanneer hij in bed ligt en daar wordt hij rustig van en moet hij vaak ook lachen. Elke keer als hij gaat huilen of op zijn buik draait (dan maakt hij zichzelf weer extra wakker, tenzij hij zijn hoofd neerlegt, dan laten we hem liggen) pakken we hem op om te sussen. Eerst steeds geprobeerd om wakker neer te leggen. Als hij naar zijn knuffeltje draait, en hij speelt er zachtjes mee, dan geven we een kus en lopen we de kamer uit. Soms maken we wel geluid in de kamer ernaast/badkamer. Zodat hij ook weet dat we in de buurt zijn. Als hij begint te huilen, pakken we hem meteen weer en proberen we het steeds opnieuw. Als hij heel hard aan het spelen is (knuffel gaat alle kanten op😆) dan laten we hem even moe worden, maken we hem weer rustig en leggen we hem daarna weer in bed. Het lukt lang niet altijd en je hebt veel geduld en tijd nodig, maar het komt goed! En uiteraard scheelt het speentje ook

2 jaar geleden

Tutje neemt ze niet aan, en ik krijg haar totaal niet tot rust als ze eenma ...
Als ze hard huilt bij je pakken en troosten als ze stil is terug in bedje leggen.. er is zo'n kindjes laten slapen zonder huilen online te vinden.. dat werkte bij ons heel fijn

2 jaar geleden

Je zou de pick up pick down methode eens kunnen opzoeken. Dan laat je je kindje gecontroleerd huilen en bied je elke 3 minuten weer geruststelling. Heeft bij ons heel goed geholpen en ons zoontje lukt het nu om zelfstandig in slaap te vallen.

2 jaar geleden

Wij doen de shhh pat methode. Slaaptips voor baby's heeft diverse filmpjes op YouTube staan over technieken om een baby te leren zelf in slaap te vallen. Maar: vraagt allemaal veel geduld en tijd. En voelt het niet goed: stop ermee. Wij deden gecontroleerd huilen maar dat voelde echt niet goed.

2 jaar geleden

Ik geloof er vooral in dat baby's dit doen vanaf dat ze er klaar voor zijn. Maar het is zeker en vast slopend!

2 jaar geleden

Snuggles & Dreams volgen op instagram! Ze geeft heel veel tips rond slaap bij een baby🥰 Ze heeft ook een supergoed boek met verschillende technieken. Hier heeft het toch geholpen! Slaap, baby, slaap - Nathalie Schiettekatte

2 jaar geleden

Ik dacht dit ‘hoorde’ en was ook gaan oefenen toen mijn baby 4 maanden was. Werkte voor geen meter en snel mee gestopt omdat ze veel huilde. Een maand later deed ze het (grotendeels) uit haarzelf. Ik merkte het toen ze tijdens het wiegen zich de hele tijd naar me toe wilde draaien en daar werd ze gefrustreerd van. Daarom legde ik haar neer in bed en toen was ze rustig. Voelde me zo stom dat ik een maand daarvoor nog helemaal vol in de stress haar ‘gedwongen’ in bed legde in de hoop dat ze zelf in slaap zou vallen. Zoals iemand al zei ben ik er ook van overtuigd dat baby’s dit doen wanneer ze er aan toe zijn. Voor nu is mijn advies nog lekker blijven wiegen want ze zijn maar zo kort klein.